Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛بهرام سرمست استاندار قم در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با مواد مخدر در استان، اعلام کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم در ارزیابی عملکرد سال ۹۷ رتبه برتر در مبارزه با مواد مخدر را کسب نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست از موارد مهم در نمود عملی مبارزه با مواد مخدر را، خود ارزیابی دستگاه‌های ذیربط دانست وافزود: هر بخش باید با ارزیابی خود از اقدامات و تکالیف صورت گرفته و میزان پیشرفت برنامه‌ها تحت نظارت دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن بررسی قابلیت اجرای این برنامه ها، تعامل لازم با مدیریت استان را عملیاتی کند.

استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه محوری در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، اضافه کرد: تعهد اجرایی برنامه‌های مصوب بر اساس زمان بندی مشخص و تمهیدساز و کار‌های اجرایی از الزامات تهیه مصوبات در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هستند.

وی با اشاره به آمار‌های استان قم در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری، درمان و آموزش در این حوزه، ادامه داد: عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قابل قبول است و با هدفمندی و نظام مندی مصوبات در مسیر این مبارزه می‌توانیم شاهد کسب توفیقات بیش از پیش باشیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همچنین به نقش تشکل‌های مردمی در این مقوله اشاره کرد و گفت: بهره گیری و جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌ها و حمایت از طرح‌های مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر می‌تواند در ایجاد فرهنگ عمومی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نقشی اساسی ایفا کند.

استاندار قم در خاتمه با تاکید بر لزوم مناسب سازی برنامه‌ها جهت جوامع هدف مختلف،یادآورشد: اقشار آسیب پذیر در مواجهه با این پدیده شوم، بیشتر از سایر اقشار متحمل ضربات جبران ناپذیر می‌شوند و باید اولویت شورا در پاکسازی محیط و آموزش جامع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان باشند.

گفتنی است در این جلسه دستگاه‌های عضو شورا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر و نیز درمان معتادین در مراکز ترک اعتیاد ارائه دادند.

انتهای پیام/ح

کسب رتبه برتر مبارزه با‌مواد مخدر در سال ۹۷ توسط استان قم‌

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارقم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان چالدران 
  • مسئولیت‌پذیر کردن نظام بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر