Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازان برنامه هایی مفصلی در حوزه خودرو در بخش های تولید، تأمین نقدینگی و مواد اولیه دارند که این برنامه ها در دستور کار آنها قرار دارد.

او با بیان اینکه پس از عید شرایط جدیدی برای خودروسازها به وجود آمد، تصریح کرد: خودروسازان در تامین قطعات وارداتی مورد نیاز خودروهای خود دچار مشکل شدند که برای تامین این قطعات راهکارهایی داریم و البته برای تامین نقدینگی های مورد نیاز نیز مشکلاتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیق و تفحص ازخودروسازها نیز بیان کرد: اطلاعاتی از قبیل لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و میزان دریافتی های آن‌ها در طول سالهای قبل ارایه می شود و در حوزه تحقیق و تفحص هیچ ملاحظه و محدودیتی نداریم و البته بنده با واگذاری خودروسازان موافق هستم.

رحمانی با اشاره به برنامه های انجام شده برای کنترل بازار در این شرایط،گفت: 80 درصد از تولید خودروسازها برای تحویل به مشتریان بر اساس قیمت زمانی که ثبت نام کرده اند، اختصاص یافته است.

او با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در سال رونق تولید، افزود: نهضت ساخت داخل را با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی با تمام قوا به پیش می‌بریم و هر کجای کشور کالا یا قطعه ای امکان ساخت داخل داشت، اطلاع دهید تا جلوی واردات آن برای حمایت از تولید داخلی گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه خوبی جهت خودکفایی و تعمیق ساخت داخل آغازشده است، گفت: خودروسازان نمایشگاه دائمی قطعات مورد نیاز خود را برپا کرده اند، تا شرکت‌هایی که امکان ساخت این قطعات را دارند، پای کار بیایند.

رحمانی با بیان اینکه اگر قطعه ای که برای صنایع نیاز است در داخل هر چند گران‌تر امکان ساخت دارد، صنایع باید برای خرید آن قرارداد ببندند تا تولید داخلی جان بگیرد افزود: توجه به ساخت داخل یکی از فرصت ها برای رونق تولید است و ایران خودرو 244 میلیون دلار و سایپا 178 میلیون دلار برنامه داخلی سازی قطعات در سال 98 دارند.

او با اشاره به اینکه خودروسازان از هر راهی که می توانند باید به تعهدات خود عمل کنند ولو در برخی موارد ضرر هم بکنند تصریح کرد: اما در برخی انواع خودرو امکان تولید وجود ندارد که در این شرایط باید با راهکارهایی همچون جایگزینی یا برگرداندن مبلغ پرداختی با مشتریان به توافق برسند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 4200 قطعه تخصصی، درسال 1402 در این نیروگاه خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان،داریوش محمودی عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی بسیار زیادی محقق شده است و قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بشمار می‌رود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: این نیروگاه در سال ۱۴۰2، موفق به بومی‌سازی بیش از 42۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.
محمودی بیان کرد: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، گیربکس باند اسکرین، دیافراگم اگزوز کوئیک والو تریپ ولو گاز، اکسپنشنها، کیسینگ پمپ اگزلری، اینترکولر، اکسپنشن آکاردئونی جی آرفن، پیستون کمپرسور هوا، یاتاقان گاید بیرینگ ساخته شده است.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در این‌مدت چرخ لنگر بانداسکرین، الکتروموتور پمپ کلرزنی، مکانیکال‌سیل پمپ روغن کاری مجموعه فیدپمپ، تجهیزات کلرزنی، اکسپنشن کانال هوای GA7، مکانیکال سیل پمپ ایرساید ژنراتور، قطعات یدکی پمپ گردشی آب بویلر، دیافراگم کوئیک اگزوز شات‌آف ولو، شافت اسلیو شافت بوسترپمپ، بوش اسلیو پمپ بلودان آب‌شیرین‌کن‌ها، لنس سوت بلوئر لانگستروم توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.
وی در پایان مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات‌ساعت یکی از نیروگاههای جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند /۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند/دولت غفلت نکند و پیام جامعه را بگیرد