Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه خرید و فروش طلای دست دوم را یکی از مهمترین معضلات بازار طلا دانست و گفت : اگرچه فروش طلای دست دوم در زرگری‌ها تخلف است، اما برخی از واحد‌ها این تخلف را انجام می‌دهند.

وی گفت : این واحد‌ها با درج عنوان "طلای بدون اجرات موجود است" اقدام به عرضه طلای دست دوم کرده و باعث اخلال در بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با بیان اینکه طی دو سال گذشته چند واحد عرضه طلای دست دوم پلمب شده است، تاکید کرد: بازرسین اتحادیه مدام سراغ واحد‌های متخلف می‌روند و به آن‌ها تذکر می‌دهند.

جعفری درباره پیامد‌های عرضه طلای دست دوم نیز یادآور شد: عرضه این طلا چرخه گردش طلا را فشل می‌کند و باعث رکود کارگاه‌های تولید طلا خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر عرضه کنندگان طلای دست دوم در حق زرگری‌های قانونمند که طلای نو می‌فروشند نیز اجحاف می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با بیان اینکه منشا ۹۰ تا ۹۵ درصد طلا‌های دست دوم موجود در بازار مشخص نیست، اضافه کرد: گاهی این طلا‌ها سرقتی هستند و یا عیار پایینی دارند.

جعفری گفت: برخی از واحد‌هایی که چنین طلا‌هایی عرضه می‌کنند ممکن است فعالیت کوتاه مدت داشته باشند و بعد از مدتی که فرد بخواهد تخلف آن‌ها از بعد عرضه طلای عیار پایین و ... را پیگیری کند، دیگر آن مغازه وجود ندارد.

وی معتقد است، در بسیاری از موارد خریداران طلای دست دوم بخاطر مقداری ارزانتر، ضرر زیادی می‌کنند که گاهی در هیچ مرجعی هم قابل پیگیری نیست .

 

 

انتهای پیام/د

تخلف فروش طلای دست دوم در زرگری‌ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاه‌های نظارتی شناسایی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف‌ها بود.

وی گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاه‌های ذی‌صلاح قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • عرضه طلای کم عیار به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد