Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@23:18:47 GMT

آب قم شور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۸۳۹

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام نگرانی و هشدار نسبت به افزایش مصرف آب در قم گفت: با ادامه روند کنونی مصرف ناچار به استفاده از منابع زیرزمینی هستیم که شوری آب را به دنبال دارد.
به گزارش عصر ایران به نقل از کیهان، مجتبی وزین‌افضل اظهار داشت: با افزایش ناگهانی دما در روزهای پایانی اردیبهشت ماه رشد آب روند صعودی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که میزان مصرف در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد رشد داشته است، روند کنونی افزایش را نگران کننده دانست و گفت: در سال 96 حداکثر مصرف 4800 لیتر در ثانیه بود که این که مقدار در سال گذشته به 5200 لیتر در ثانیه رسید و در صورت تداوم رشد مصرف انتظار می‌رود این میزان در سال 98 نیز افزایش یابد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که از ابتدای سال تا کنون آب‌شیرین در شبکه آب بهداشتی توزیع شده است، ابراز داشت: طی این مدت به منظور تحویل آب با کیفیت مناسب به شهروندان ، بیشترین برداشت از سرشاخه‌های دز انجام شده است.
مجتبی وزین‌افضل اظهار کرد: هر چه میزان مصرف از توان تصفیه‌خانه بالا رود، باید مابقی آب مورد نیاز شهر را از طریق چاه‌های علی‌آباد و داخل شهر تامین کنیم که انتظار می‌رود در روزهای آینده آب شبکه به مرور لب‌شور شود.
وی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و پرهیز از اسراف تاکید کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آب شرب شوری آب قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی