Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله ساداتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و ۲۴۵ نفر از استان مازندران روانه سفر حج تمتع خواهند شد افزود: از مجموع کاروان‌ها، ۲۹ کاروان مدینه قبل و یک کاروان مدینه بعد هستند و شمار زائران نسبت به دوره قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی پیش ثبت نام به موقع را دلیل افزایش استقبال و شمار زائران برای حج تمتع سال جاری بیان کرد و گفت: اعزام زائران استان از ۲۲ تا ۲۹ تیرماه از فرودگاه دشت ناز ساری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرحج و زیارت مازندران به زائران سرزمین وحی توصیه کرد تا به مقررات کشور عربستان از بدو ورود در فرودگاه مدینه، مدینه منوره، بقیه، مسجد الحرام و مناطق دیگر توجه داشته باشند.

وی اقدام به حمل مواد مخدر و قرص‌های مخدر را از جمله مشکلات برشمرد و از زائران خواست تا به این مسله توجه اساسی داشته باشند زیرا سبب بروز مشکلات شدیدی برای آنان و نظام اسلامی خواهد شد.

ساداتی همچنین با اشاره به رونق تولید به زائران حج تمتع توصیه کرد سوغات را در داخل استان و کشور تهیه کنند تا به رونق تولید و بازار داخلی کمک داشته باشند.

وی همچنین از زائرات بیت الله الحرام خواست از بردن اشیای قیمتی، لب تاب، تب لت و غیره به سفر حج پرهیز کنند و حتماً مطالبق برنامه‌ها و زمانبندی اعلام شده از سوی کاروان عمل کنند.

ساداتی یکی از مشکلات ایام سفر حج را برقراری تماس‌های تلفنی و اینترنتی با توجه به شمار زیاد زائران در سرزمین وحی برشمرد وبه آنان توصیه کرد با حضور در سرزمین وحی نسبت به تهیه سیم کارت عربی و بسته اینترنتی برای برقراری ارتباطات با خانواده‌ها اقدام کنند.

مدیرحج و زیارت مازندران با عنوان اینکه در ایام حج شمار زائران حاضر در عربستان افزایش می‌یابد و احتمال اینکه هتل‌ها ظرفیت شمار زیاد زائران را نداشته باشند از زائران خواست تا در این سفر معنوی با مدیر و کاروان همکاری بیشتری داشته باشد و سعه صدر بیشتری به خرج دهد.

وی با بیان اینکه سعی شده از فضای مجازی برای آموزش زائران بهره گرفته شود گفت: سامانه «با زائران حج» در پیام رسان بله راه اندازی شده و زائران می‌توانند با مراجعه به آن از اطلاعات مورد نیاز بهره گیری کنند.

وی از راه اندازی نرم افزار «زائریار» برای خدمات دهی به زائران خبر داد وبه زائران توصیه کرد در ایام تشریق در منا و عرفات نیز همکاری بیشتری با مسئولان کاروان داشته باشند.

ساداتی خواهان توجه زائران به مسائل بهداشتی و ایمنی در دوران سفر زیارتی حج شد و به آنان توصیه کرد دادن ولیمه را حداقل ۲۴ تا ۷۲ ساعت به تأخیر بیندازند تا در صورت احتمال تأخیر پرواز با مشکل مواجه نشوند.

مدیر حج و زیارت مازندران با عنوان اینکه اربعین گذشته ۵۱ هزار زائر استان به عتبات عالیات اعزام شدند گفت: به صورت عادی نیز ۲۲ هزار نفر از هم استانی‌ها راهی عتبات عالیات شدند.

کد خبر 4642871

منبع: مهر

کلیدواژه: حج و زیارت مازندران حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل حج و زیارت استان اعلام کرد: پس از ۹ سال وقفه اعزام کارون‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد که امسال سهم گلستان یک کاروان ۸۵ نفره است.
سید علی میرقاسم پور گفت: اعزام این کاروان روز دهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود و زائران از فرودگاه ساری خواهد بود.
میرقاسم پور افزود: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت است.

دیگر خبرها

  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند