Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@18:11:58 GMT

اتحادیه اروپا به ۳۳ هزار پناهجو اجازه ورود داد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۹۹۹

اتحادیه اروپا به ۳۳ هزار پناهجو اجازه ورود داد

اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای پناهجویان راهی قانونی و مطمئن به سوی کشورهای اروپایی باز کند؛ افراد نیازمند مجبور نیستند برای مهاجرت جان و مال خود را به خطر بیندازند.
    
به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، طبق برنامه‌ای که در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده، تا کنون بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ پناهجو از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به قلمرو اروپا وارد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهندگی، از این عده حدود ۴۱۰۰ نفر به آلمان رفته‌اند و این کشور سهم خود را به طرزی شایسته ادا کرده است.

بدین ترتیب اتحادیه اروپا تنها دوسوم از برنامه خود را انجام داده، اما همچنان از تعهداتی که قبول کرده، عقب است.
اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای پناهجویان از مناطق خطرخیز راهی قانونی و مطمئن به سوی کشورهای اروپایی باز کند.
تا ماه اکتبر آینده حدود ۵۰ هزار پناهجو از کشورهایی مانند لیبی و اتیوپی و ترکیه و اردن راهی کشورهای اروپایی می‌شوند. این افراد از طریق نمایندگی‌های کشورهای اروپایی و به شکل مطمئن و قانونی اجازه ورود به این کشورها به اروپا را دریافت می‌کنند. 
آلمان که در چارچوب برنامه یادشده تاکنون ۴ هزار نفر را پذیرفته، برای پذیرفتن ده هزار نفر دیگر اعلام آمادگی کرده است

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهندگی، می‌گوید که هدف این برنامه آن است که افراد نیازمند را به شکل مطمئن و قانونی به اروپا بیاورد.
امتیاز این برنامه این است که دست قاچاقچیان را کوتاه می‌کند؛ خطرها و سختی‌های سفر به اروپا را برای پناهجویان به حداقل می‌رساند، تا دیگر پناهجویان برای مهاجرت جان و مال خود را به خطر نیندازند.
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ این برنامه را به تصویب رساند، تا از سفرهای غیرقانونی و مرگبار از مسیرهای پرخطری مانند دریای مدیترانه جلوگیری شود.
در جهت اجرای این برنامه کشورهای اتحادیه اروپا پناهجویان را داوطلبانه می‌پذیرند و در ازای آن روی هم ۵۰۰ میلیون یورو (نیم میلیارد یورو) بودجه دریافت می‌کنند.
این برنامه با حمایت و هماهنگی شورای عالی امور پناهندگی سازمان ملل متحد انجام گرفته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مهاجرت اتحادیه اروپا پناهندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هورایزن اروپایی نهادی که نماینده بیش از ۸۷۰ دانشگاه در ۴۹ کشور اروپایی است، به فراخوانی ملحق شده است تا بودجه تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا ۲ برابر شود و به ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۱۶.۵ میلیارد دلار آمریکا) برسد.

بیشتر بخوانید: سیاست‌های ترکیه برای خصوصی‌سازی آموزش عالی

با این حال، انجمن دانشگاه‌های اروپا (EUA) معتقد است که برنامه چارچوب تحقیقاتی و نوآوری هورایزن اروپایی که تا سال ۲۰۲۷ اجرا می‌شود برای ادامه فعالیت به چیزی بیش از افزایش بودجه نیاز دارد تا اروپا بتواند به خواسته‌های خود برسد. فعالیت‌هایی مانند اقتصادهای وابسته به دانش و حل چالش‌های پیش روی این قاره.

برنامه جدید از سال ۲۰۲۸ شروع می‌شود، دهمین برنامه چارچوب تحقیق و نوآوری اروپا معروف FP۱۰ به است.

برخی اعضای ارشد پارلمان اروپا بر ضرورت ۲ برابر کردن بودجه تحقیق و توسعه تاکید می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین خواهان حمایت بیشتر برای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک کوچک‌تر، تقویت مشارکت‌های فرا مرزی، بین بخشی و تبادل دانش است. این اتحادیه خواستار افزایش حمایت هدفمند از کشورهایی با ظرفیت تحقیق و توسعه کمتر برای پُر کردن شکاف تحقیق و توسعه بین کشورهای اروپایی است. به خصوص بین کشورهایی که در سیستم‌های تحقیق و توسعه پیشرفته‌تر اغلب در شمال و غرب اروپا قرار دارند.

سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه بلندپروازانه نیست

ارزیابی نهایی کمیسیون اروپا از برنامه چارچوب قبلی اداره تحقیقات و نوآوری کمیسیون اروپا (R&I) نشان داد که هزینه‌های اتحادیه اروپا در R&I تاثیر علمی، اجتماعی و اقتصادی مهمی دارد؛ اما سطوح فعلی سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در تحقیق و توسعه به اندازه کافی بلندپروازانه نیست. اولین ارزیابی از برنامه در حال انجام هورایزن اروپایی نشان می‌دهد که برای تامین مالی پیشنهادات با کیفیت بالا، ۳۴ میلیارد یورو اضافی در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۱ مورد نیاز بوده است.

گفتنی است، هورایزن اروپا، خط آسمان اروپا یا افق اروپا (انگلیسی: Horizon Europe) یک ابتکار برنامه‌ریزی تحقیقات علمی ۷ سالهٔ اتحادیه اروپا است که جانشین برنامهٔ اخیر افق ۲۰۲۰ و برنامه‌های چارچوب قبلی برای تحقیق و توسعه فناوری است. کمیسیون اروپا طرحی را برای هورایزن اروپا با افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های علمی اتحادیه اروپا طی سال‌های ۲۰۲۱–۲۰۲۷ تهیه و تصویب کرد.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1227946 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه