Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:04:03 GMT

برنامه‌ای در ماندگاری گردشگران نداریم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۰۶۶

برنامه‌ای در ماندگاری گردشگران نداریم


نائب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: ما هیچ برنامه‌ای برای ماندگاری مسافران و گردشگران در سطح استان نداریم در حالی که استان اردبیل با آب و هوای خنک به ییلاق گردشگری کشور مشهور است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا محمدی هشجین در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: مشکل دیجیتالی در شهرستان‌ها و نبود خبرنگار صداوسیما در شهرهای کوچک باید برطرف شده و نسبت به تعمیر و اصلاح دکل صداوسیما در کلور و هشجین نیز توجهی ویژه را انتظار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: قرار است در اول مرداد ماه همایشی در روستای لرد برگزار شود که کلیپی دو سه دقیقه‌ای در این زمینه آماده شده که انتظار پخش آن را از صداوسیما داریم.
عضو شورای شهر خلخال گفت: ضروری است تا هر ماه حداقل یکبار فرصت حضور اعضای شوراهای شهر و استان در صداوسیما فراهم آید و در کنار آن برنامه‌هایی در راستای آشنایی با قوانین مقررات شوراها و فرهنگ شهرنشینی از شبکه سبلان پخش شود.

محمدی ادامه داد: ما در ماندگاری و نگهداری مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف در این استان هیچ برنامه‌ای نداریم در حالی که با این آب و هوا و مواهب خدادادی بهتر از این می‌توانیم هم در جذب و هم ماندگاری گردشگران موفق عمل کنیم.
وی افزود: استان اردبیل که به استان پل‌های معلق مشهور است بیشتر از این شاهد حضور گردشگران در مناطق مختلف استان خواهد بود و در جنوب استان نیز وجود جنگل، پوشش گیاهی متنوع و احداث پروژه بام آبی می‌تواند به حضور گسترده گردشگران کمک کند.
نائب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با هشدار به مسئولان در مورد تخریب و نابودی جنگل‌ها در جنوب استان بیان کرد: در جنوب استان علاوه بر جنگل ما شاهد آبشارهای متنوع، قله آق‌داغ و صدها ابنیه تاریخی، طبیعی و گردشگری هستیم که در این منطقه بوم گردی نیز رواج خوبی پیدا کرده است.
محمدی به ضعف میراث فرهنگی در تهیه و توزیع نقشه‌های گردشگری و نصب تابلوهای راهنما اشاره کرد و گفت: بلاتکلیفی هتل آپارتمان 16 واحدی امامزاده عبدالله کلور، عدم توجه به احیای حمام تاریخی هشجین و بلاتکلیفی موزه این شهر در کنار عدم صدور مجوز برای ساخت مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی شهرداری هشجین به برخی نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌ها منجر شده است.
نماینده گرمی در شورای اسلامی استان نیز در این جلسه به کمبود امکانات صداوسیما در گرمی و وابستگی خبرنگار مستقر به فرمانداری این شهرستان در عدم تهیه و تولید گزارش‌های مردمی و انتظارات آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه سبلان به شهرستان‌ها کم‌توجهی می‌کند.
بهمن قهرمانزاده خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی تمام تمرکز خود را به توسعه گردشگری مشگین‌شهر و سرعین متمرکز کرده در حالی که سایر شهرها در این زمینه دچار غفلت و بی‌توجهی هستند.

وی بیان کرد: مسئولان شهرستان با کمترین امکانات توان اجرای پروژه‌های مهم گردشگری را ندارند به طوری که در منطقه گیلارلو پروژه‌های گردشگری به حال خود رها شده و هیچگونه‌ تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه اتفاق نیفتاده است.

قهرمانزاده به بلاتکلیفی موزه صنایع دستی گرمی نیز اشاره و اظهار کرد: اخیرا شهرداری ساختمانی را برای این موزه اختصاص داده اما در منطقه قلعه‌باشی نیز کارهای ناقص و ابتری را شاهد هستیم.
 
موزه سرعین در بهترین نقطه شهر راه‌اندازی خواهد شد

در این جلسه نماینده سرعین در شورای اسلامی استان اردبیل نیز گفت: شهر سرعین به عنوان قطب اول گردشگری استان و حتی مقصد گردشگری کشور همچنان از برخی کاستی‌ها رنج می‌برد ولی با پیگیری استاندار اردبیل و مسئولان این حوزه تلاش برای توسعه گردشگری و رونق آن امیدبخش به نظر می‌‌‌رسد.
اکبر مینایی ضرورت ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی را در سرعین به اداره و راه‌اندازی موزه این شهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تامین زمین در بهترین نقطه شهر این موزه را در کنار مجتمع فرهنگی و هنری راه‌ندازی خواهیم کرد.

وی به جانمایی پارک 12 هکتاری سرعین اشاره کرد و گفت: بازسازی تپه آناهیتا و همچنین برپائی نمایشگاه صنایع دستی با غرفه‌های متنوع در این شهر از جمله پیگیری‌هایی است که می‌تواند به همه فصلی شدن گردشگری در سرعین کمک کند.

عضو شورای شهر سرعین افزود: با ایجاد زیرساخت‌ها در بخش راه و راه آهن و اتصال راه آهن بستان‌آباد – سراب – نیر – سرعین به سمت آستارا امیدواریم در نمیه دوم سال نیز بر تعداد گردشگران و مسافران ورودی به این شهر افزوده شود.
مینایی به وضعیت نابسامان پارک آبی در این شهر اشاره و تصریح کرد: جانمایی زمین برای این پروژه مناسب اتفاق نیفتاده که با رفع ایرادات امیدواریم این مجموعه گردشگری در سرعین احداث شود.
وی همچنین از صداوسیما خواست؛ تا در راه‌اندازی دفتر خبری در این شهرستان و پرداخت حق‌الزحمه خبرنگاران شهرستان سرعین برای پوشش رسانه‌ای تمام رویدادها همت کرده و در کنار آن نسبت به تهیه و پخش برنامه‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تلاش کند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان اردبیل شهرنشینی گردشگران و مسافران معرفی جاذبه های گردشگری نمایشگاه صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز پنجشنبه با اشاره به رگباری بودن بارش‌ها از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه خبر داد و به عشایر استان هم توصیه کرد از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از امروز (پنجشنبه) تا ظهر روز شنبه (۱۱ فروردین) جو بیشتر مناطق استان اردبیل پایدار بوده و شاهد آسمانی غالباً صاف توام با افزایش دما خواهیم بود.

از اواخر وقت روز شنبه با نفوذ سامانه بارشی زود گذر ضمن افزایش ابر، بارش باران گاهی به صورت و رعد و برق توام با تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش‌ها از اواخر روز شنبه تا عصر روز یکشنبه (۱۲ فروردین) انتظار می‌رود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در سرعین
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • محفل جزء خوانی قرآن کریم در سرعین
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم در ماندگاری اقامت در گیلان
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل
  • ثبت اسکان بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل