Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، «علی باقرزاده» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ممکن است آماده سازی این بخش به امسال نرسد، اما تلاش می‌شود سال آینده از آن استفاده شود، اظهار داشت: اکنون میزان فروش کتاب‌های درسی در شهرستان‌ها در حال بررسی است تا خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات معیشتی و یا تعداد فرزندان دانش آموز، امکان خرید کتاب ندارند شناسایی شده و هزینه کتاب‌های آنها تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: با راه اندازی این بخش در سامانه، خیرین می‌توانند دانش آموزان در شهرستان‌ها و استان‌های مورد نظر را انتخاب کرده و هزینه کتاب آنها را واریز کنند.

باقرزاده افزود: اکنون مجموع دانش آموزان آسیب پذیر در قالب گروه‌هایی از جمله تحت سرپرست مادر، دچار معلولیت جسمی، روستاییان، عشایر و اتباع خارجی سازمان دهی شده‌اند تا مبلغی از هزینه کتاب‌های درسی آنها از طریق خیرین پرداخت شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام خیرین مطمئن می‌شوند که پول آنها صرف کتاب برای دانش آموزان منطقه مورد نظر آنها می‌شود، عنوان کرد: همچنین جلساتی با کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شده تا بخشی از هزینه کتاب‌های درسی دانش آموزان نیازمند از طریق این نهاد و بخشی هم در قالب تخفیف توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پرداخت شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: امسال مبلغ هشت میلیارد تومان برای خرید کتاب‌های درسی دانش آموزان مناطق محروم در استان‌ها توزیع شده است که می‌توانند ۵۰ تا صد درصد تخفیف بدهند ضمن اینکه کتاب‌های درسی در تمامی دوره‌های تحصیلی در استان سیستان و بلوچستان رایگان توزیع می‌شود که حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد تا بتوانیم نرخ پوشش تحصیلی در این استان را افزایش دهیم.

باقرزاده یادآور شد: البته ممکن است در اطراف تهران نیز دانش آموزانی وجود داشته باشند که از ساکنان شهر زهدان وضعیت اقتصادی به مراتب بدتری داشته باشند. یکی از کارکردهای سامانه کتاب‌های درسی، هدفمند کردن حمایت‌ها است تا اگر دانش آموزانی در نقاط مختلف کشور مشکلات مالی عنصر تأثیرگذار در ثبت نام و یا ثبت نام نکردن آنها است، شناسایی و از آنها پشتیبانی شود.

** سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی بار دیگر فعال می‌شود

باقرزاده اظهار داشت: مرحله اول ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد انجام شد، اما از آنجا که برخی استان‌ها به دلیل اخلال در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشدند، سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com مجدداً اول تا هفتم تیرماه باز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸ میلیون نفر برای سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده ثبت نام‌ها انجام شده و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در برخی استان‌ها از جمله مناطق سیل زده باقی مانده است که می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای ثبت نام استفاده کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: همچنین سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از اول مرداد تا ۱۵ شهریور فعال خواهد شد و بار دیگر امکان ویرایش اطلاعات و تکمیل ثبت نام وجود دارد؛ ضمن اینکه اگر محل تحصیل دانش آموزان جابجا شده باشد خانواده‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه، محل تحصیل جدید فرزندان خود را انتخاب کرده و کتاب در مدرسه مورد نظر تحویل آنها می‌شود.

باقرزاده اضافه کرد: در رابطه با آن بخش از توزیع کتاب‌های درسی از طریق کتابفروشی ها (دوره اول متوسطه) نیز با وجود مقاومت‌ها، در تلاش هستیم تا سال آینده این دوره تحصیلی هم زیر پوشش سامانه یکپارچه ثبت سفارش اینترنتی قرار گیرد؛ زیرا از این طریق حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد هزینه خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

پیش از این نیز مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فروش کتب درسی به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ خردادماه انجام می‌شود.

«احمدرضا امینی» همچنین گفته بود که سال تحصیلی ۹۹-۹۸ فروش و توزیع کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه دوم در شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش از طریق این سامانه انجام می‌شود؛ این در حالی است که سال گذشته کتاب‌های درسی شاخه نظری پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی از طریق کتابفروشی ها توزیع می‌شد که امسال فروش کتاب‌های این شاخه اینترنتی شده است.
به گفته امینی، سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی نیز از ۲۳ تیرماه تا پنجم شهریورماه انجام می‌شود و دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان نیز از ۲۳ تیرماه تا ۱۶ شهریور فرصت دارند تا نسبت به سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.
مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برای اصلاح سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم)، پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان از اول مرداد تا ۱۶ شهریور در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش آموزان کتاب و کتابخوانی وزارت آموزش و پرورش خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت