Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، کالاهای تولید شده در داخل کشور را با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و با اشاره به تداوم مشکلات در زمینه جابه جایی پول برای واردات کالا و مواد اولیه گفت که بهتر است به جای سرمایه‌گذاری برای تولید لوازم خانگی کره‌ای، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کره‌ای در ایران توانسته گشایش اعتبار کند و تولیدات آن در ایران ادامه خواهد یافت. همچنین دومین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی کره‌ای در ایران نیز اعلام کرده که مشکلاتشان با کره در حال حل شدن است و می‌توان امیدوار بود که تولیدات لوازم خانگی کره‌ای در کشور ادامه پیدا کند.

این اظهارات در حالی است که اوایل اردیبهشت ماه نیز اخباری مبنی بر کمبود لوازم خانگی کره‌ای و حتی احتمال خروج دو برند کره‌ای معروف ال جی و سامسونگ از کشور منتشر شد. با این حال این موضوع از سوی یک مقام مسئول در نمایندگی شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی در ایران، تکذیب شد.

پس از آن نیز مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از ایران نمی‌روند و قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکت‌ها نیز بارگیری شده است.

در این شرایط حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی - ، با بیان اینکه مشکلات جابجایی پول برای واردات مواد اولیه و کالا همچنان وجود دارد، اظهار کرد: سال‌های زیادی از برندهای کره‌ای لوازم خانگی در ایران حمایت شده اما آن‌ها برای مدتی بازار ما را ترک کردند. این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی در همه شرایط بازار را تأمین کردند.

وی افزود: بهتر است به جای سرمایه‌گذاری برای تولید برندهای کره‌ای در ایران، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حضور و فعالیت مداوم تولیدکنندگان داخلی در کشور، علت حمایت از برندهای خارجی چیست!؟

غزنوی کالاهای تولید شده در داخل کشور را نه تنها با محصولات کره‌ای بلکه با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و گفت: این موضوع در آزمایشگاه و بازار قابل اثبات است.

در چنین شرایطی حدود دو هفته پیش نیز مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت ، با بیان اینکه به دلیل ممنوع شدن واردات لوازم خانگی از سال گذشته، جایگزین کردن کسری بازار نیاز به زمان داشت گفت که "پروژه‌های جدید تعریف شده برای تولید لوازم خانگی به نتیجه رسیده و ورود تولیدات جدید قیمت این محصولات را متعادل خواهد کرد".

محمدرضا کلامی با اشاره به مجاز بودن واردات لوازم خانگی پیش از سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در آن زمان تولیدکنندگان داخلی معتقد بودند واردات لوازم خانگی امکان رقابت را برای آن‌ها محدود می‌کند تا اینکه سال گذشته لزوم مدیریت منابع ارزی باعث شد واردات بخشی از محصولات نهایی در این بخش ممنوع شود؛ ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی شرایط افزایش تولید داخل را فراهم کرده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است

وزیر نفت پاکستان با تأکید بر مطالبه اسلام‌آباد از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی اظهار کرد: موضع اسلام‌آباد روشن است و ما نسبت به پروژه انتقال گاز از ایران تنها ابراز تمایل نمی‌کنیم بلکه نیازمند به این پروژه هستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مصدق ملک طی گفت‌وگویی در شبکه جیو نیوز پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گازی آی‌پی اظهار کرد: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بارها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

وی در واکنش به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان بی‌شک به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درباره معافیت تحریمی ایران ادامه می‌دهد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجا که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند، از این رو اسلام‌آباد هم باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بهره‌مند شود.

ملک اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا ممکن است با پنج روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این‌ کشور است، از این رو ما با طرف‌های ایرانی در ارتباط هستیم که چگونه بدون تأثیرپذیری از تحریم‌ها بتوانیم گاز ایران را وارد پاکستان کنیم.

وی تأکید کرد: ما بی‌شک درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا هستیم و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم پاکستان به‌پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

براساس این گزارش، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه‌ سنگ‌اندازی‌های واشینگتن در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز بین ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.

وی تأکید کرد: تصمیم اخیر اسلام‌آباد برای پیشبرد خط لوله گاز در خاک پاکستان تصمیمی مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک این کشور به‌زودی اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد: تصمیم اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود خواهد بود، از این رو پاکستان هیچ نیازی به مشورت با دیگران‌ یا دریافت معافیت تحریمی ندارد.

خطاب به آمریکا افزود: تماس ما با آنان ادامه دارد با این حال واشنگتن باید اهمیت پروژه گاز ایران برای اسلام‌آباد را به‌عنوان منبع تأمین نیاز پاکستان به انرژی را درک کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفندماه ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با ایران را سبب تقویت امنیت انرژی اسلام‌آباد دانست و اعلام کرد که کارگروه انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام‌های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تأکید دارند: دولت باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی ایران به‌ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران ۱۲ مردادماه پارسال در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد که گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد است که تکمیل این پروژه همسو با منافع دو ملت است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت کشور باید بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی باشد
  • سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی آسیب سخت دیده است
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال‌ اخته در ایران
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب