Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:20:10 GMT

بخش ۳۲ هزار نفری چغامیش دزفول محروم از کتابخانه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۰۹۷

بخش ۳۲ هزار نفری چغامیش دزفول محروم از کتابخانه

به گزارش ایرنا در حال حاضر که موضوع کتابخوانی به یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگ دوستان تبدیل شده هنوز هم مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان دزفول از فضای کتابخانه ای بی بهره اند.

این در حالی است که استفاده از فضای کتابخانه و بهره مندی از فضای فرهنگی همواره به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی هر منطقه مدنظر بوده و معیار سواد در هر منطقه ارتباط مستقیمی با کتابخوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش چغامیش دزفول با ۳۲ هزار نفر جمعیت، ۲۷ روستا و ۲ شهر در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر دزفول واقع شده و یکی از دغدغه‌های مردم فرهنگ دوست آن احداث و راه اندازی کتابخانه است.

عظیم رحیمی عضو شورای روستای بنوت بالا واقع در بخش چغامیش با بیان اینکه کتابخانه این روستا از چهار سال قبل تاکنون آماده بهره برداری است، گفت: یک خیر چهار سال قبل منزل مسکونی خود را برای راه اندازی کتابخانه وقف کرد که بعد از این کار، اقدامات لازم برای انجام کارهای اداری ساختمانی انجام شد.

وی افزود: این واحد حدود ۶۰ متر دیگر توسعه یافت و کارهای نازک کاری آن انجام شد و در این مدت بارها پیگیر افتتاح و جذب امکانات برای راه اندازی آن بودیم ولی هنوز نتیجه نگرفته‌ایم.

این عضو شورای بنوت بالا با بیان اینکه بخش چغامیش با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه و زیر ساخت فرهنگی است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی این خیر بیش از ۸۰۰ میلیون ریال از سرمایه خود را برای این کار خیر وقف کرده است که جا دارد حمایت بیشتری از آن صورت گیرد.

وی افزود: امید است این کتابخانه برای استفاده مردم روستا و بخش به بهره برداری برسد.

بخشدار چغامیش دزفول نیز در خصوص مشکلات فضای کتابخانه ای این بخش اظهار داشت: بخش چغامیش در حالی از فضای کتابخانه ای بی بهره است که ساکنان آن بارها تقاضای احداث و راه اندازی کتابخانه را داشته‌اند.

بابک عبدالهی افزود: اهالی این بخش بارها خواستار راه اندازی محلی به عنوان کتابخانه برای کتابخوانی و آماده شدن برای کنکور شده‌اند.

وی گفت: یکی از اهالی، خانه‌ای به مساحت ۳۰۰ متر در روستای بنوت بالا برای احداث کتابخانه واگذار کرده بود که اگر این کتابخانه راه اندازی شود حدود هفت تا هشت روستا می‌توانند از فضای آن استفاده کنند.

وی افزود: اهالی روستاهای اسلام آباد و خیبر نیز زمین‌هایی برای احداث کتابخانه اهدا کرده‌اند که باید از این فضاها برای راه اندازی کتابخانه استفاده شود.

عبدالهی با اشاره به استعدادهای درخشان تحصیلی ساکنان این بخش اظهار داشت: باید زمینه رشد و شکوفایی برای علاقه مندان به علم و دانش فراهم و از این استعدادها به درستی استفاده شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز درخصوص دلایل راه اندازی نشدن کتابخانه روستای بنوت بالا گفت: طبق قانون نهاد کتابخانه ها، در روستاهای بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر، کتابخانه راه اندازی می‌شود حال آنکه روستای بنوت بالا حدود یکهزار نفر جمعیت دارد لذا با راه اندازی کتابخانه آن مخالفت شد.

رضا جوروند افزود: شهر چغامیش حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد که زمینی برای احداث کتابخانه در این شهر واگذار شد ولی هنوز مشکل آن رفع نشده است.

وی اظهار داشت: اولویت برای احداث کتابخانه در بخش چغامیش، شهر جندی شاپور، شهر چغامیش و روستای بنوت بالا هستند که زمینی نیز از سوی دهیاری و شورای شهر جندی شاپور برای ساخت کتابخانه واگذار شده که در دست پیگیری است.

جوروند با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کتابخانه فعالی در بخش چغامیش دزفول وجود ندارد، افزود: تا زمانی که در این روستاها کتابخانه احداث شود با همکاری دهیاران به صورت رایگان اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های کتابخوانی برای اهالی برگزار می‌شود.

شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷ کتابخانه نهادی دارد که این کتابخانه ها حدود ۱۲ هزار عضو دارند.

۷۲۷۸/‏۳۰۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می طلبد که مسئولان برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.   مهدی شیردل افزود: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.   فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و گفت: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.   شیردل افزود: ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت برای کشاورزان و دامداران می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و افزایش فعالیت آنان بشود.   قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در استان خراسان رضوی آغاز کرده است، این قرارگاه ساکنان ۱۰ روستای دهستان کرات تایباد با جمعیت افزون بر ۱۸ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است.   شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش مشتریان | این لباس رو یک نفری نمی تونی بپوشی ...! | ویدئو
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو
  • دستگیری عامل تنش در ورزشگاه سه هزار نفری ارومیه