Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهرِ، علی مراد اکبری صبح دوشنبه در ادامه سفر یک روزه به قزوین به همراه حمدپور فرماندار شهرستان آبیک، معاونان و کارشناسان جهاد از طرح زهکشی در منطقه دشت الله آباد در شهرستان آبیک بازدید کرد.

علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در جریان این بازدید اظهار کرد: بهتر است در ادامه کار یک مشاور قوی گرفته شود و موضوع در زیر نظر کارشناسی نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آنچه امروز در منطقه دیدیم نشان می‌دهد زهکشی به کاهش شوری دشت کمک کرده است و موجب تخلیه نمک می‌شود اما برای جلوگیری از تخلیه آب‌های سطحی باید آب مدیریت شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: اینکه از آب زهکشی جلوگیری شود اشتباه است. باید پخش سیلاب مورد توجه قرار گیرد. هدف زهکشی فقط تخلیه نمک است نه توزیع آب و با نشست تخصصی می‌توان اختلاف را حل کرد.

اکبری یادآور شد: اگر مشاوران به این نتیجه برسند تغییری صورت گیرد و پخش آب هم دیده شود و آب مازاد به دشت توزیع شود می‌توان برخی اصلاحات را صورت داد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: مشابه این طرح در ۲۸۰ هزار هکتار در گلستان در حال اجراست.

طرح زهکشی در منطقه دشت الله آباد به طول ۴۰ کیلومتر از سال ۸۸ اجرا شده تا از ادامه شوری دشت جلوگیری شود.

کد خبر 4642869

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین علی اکبری آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان علیه دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کشاورزان با حرکت تراکتور‌های خود در خیابان‌های مرکزی لندن و با به صدا درآوردن بوق تراکتور‌ها سیاست‌های دولت را در قبال کشاورزان به چالش کشیدند.
سازمان دهندگان این تظاهرات می‌گویند واردات ارزان مواد غذایی و سیاست‌های غیرحمایتی، امنیت غذایی بریتانیا را به خطر انداخته است.
بر روی برخی تراکتور‌ها تابلو‌هایی نصب شده که روی آنها نوشته شده است «کشاورزی بریتانیا را نجات دهید» و «نه به کشاورزی یعنی، نه به غذا و نه آینده».
این بزرگترین تظاهرات با تراکتور کشاورزان در انگلیس تاکنون ارزیابی شده است.
برخی از کشاورزان به رسانه‌ها گفتند با تداوم روند کنونی ورشکست خواهند شد، زیرا حدود پنج سال است که با پس انداز‌های خود توانستند مخارج زندگی شان را تامین کنند و در صورت تداوم این وضع ناچارند شغل خود را تغییر دهند و کشاورزی را کنار بگذارند، زیرا با تداوم شرایط کنونی چشم انداز روشنی برای آنان وجود ندارد.
پیتر کشاورز اهل غرب انگلیس می‌گوید سیاست‌های حمایتی دولت ناکافی و به ضرر تولید مواد غذایی داخلی است و دولت با واردات ارزان محصولات کشاورزی با استاندارد‌های پایین تر، آینده کشاورزی این کشور را به خطر انداخته است.
اعتراض کشاورزان که از چند ماه پیش در مناطق مختلف این کشور برگزار شد اکنون به لندن کشیده شده است.
به گفته اتحادیه کشاورزان سیاست‌های دولت امنیت غذایی کشور را به شدت تهدید و کشاورزی را نابود می‌کند.

دیگر خبرها

  • عملکرد شمس آذر در سال 1402؛ صعود به لیگ برتر و تداوم درخشش
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • سرمایه گذاری هزار و ۸۴ میلیارد ریالی طرح کشاورزی در استان همدان
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس