Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:09:14 GMT

جمعیت آهوان دشت سهرین به ۱۲۸۴ رأس رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۱۲۶

جمعیت آهوان دشت سهرین به ۱۲۸۴ رأس رسید

فرمانده یگان و مسئول منطقه حفاظت شده سرخ آباد گفت: بر‌اساس آخرین آمار سرشماری یک هزار و ۲۸۴ راس آهو در دشت سهرین وجود دارد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش داشته است. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: در مورد مجوز ساخت و سازها در دشت  سهرین طبق درجه بندی 1،2،3 انجام می شود و در بعضی از مناطق طبق این درجه‌بندی استقرار آنها مسئله و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند ولی  اگر درجه‌ها تغییر کند جلوی ساخت‌و‌سازها گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی جدیدا هم ساخت و سازهایی انجام شده که با پیگیری‌های به عمل آمده محیط زیست این ساخت‌وسازها نیمه کاره رها شده است. 

فرمانده یگان و مسئول منطقه حفاظت شده سرخ آباد به پارکینگ موجود در دشت سهرین اشاره کرد و گفت: محیط زیست پیگیری‌ها حقوقی در این مورد انجام داده که در حال جریان است. 

وی به تعداد آهوان  اشاره کرد و گفت: بر‌اساس آخرین آمار سرشماری  یک هزار و 284 راس آهو در دشت سهرین  وجود دارد که نسبت به سال 97 حدود 3 تا 4 درصد افزایش داشته است.

بوشهر| جمعیت 1000 راسی آهوان خارگ تعدیل می‌شودزیستگاه منحصر بفرد آهوی ایرانی در سرپل‌ذهاب حفاظت شده نیستشکار بی‌رویه یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، آهو، قوچ و میش در خراسان جنوبی / 70 درصد تنوع ژنتیکی ‌از بین رفت‌چالش‌های تنها زیستگاه آخرین بازمانده آهوی ایرانی در زنجان؛ آیا آهوان دشت سهرین تلف می‌شوند؟

افشاری با اشاره به خطراتی که آهوان دشت سهرین را تهدید می‌کند, افزود: در این منطقه جاده‌های مواصلاتی،  توسعه شهرها و روستاها، صنعتی شدن کشاورزی و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی که منطقه را به صورت جزیره درآورده و باعث شده پوشش‌های گیاهی منطقه از بین  برود و آهوان  مجبور به ترک دشت سهرین باشند.

وی به گذار زمستان آهوان اشاره کرد و گفت: بر اساس تغییرات آب و هوایی گذار زمستانی آهوان از دشت مغان شروع می‌شد و در مناطق امن  مخصوصا دشت قم و قزوین مهاجرت می‌کردند اما متاسفانه با توسعه جاده‌ها و اتوبان‌ها سبب شده  آهوان در زنجان محصور شده و وقتی زمان گذار زمستان فرا می‌رسد برای مهاجرت،  با انواع موانع مواجه می‌شوند که باعث تلف شدن تعدادی از آنها شده و بعضی از آنها نیز که از موانع عبور می‌کنند سرنوشت نامشخصی دارند.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد