Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:26:01 GMT

15 سال حبس و دیه برای ضارب دو محیط بان مازندرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۲۰۹

15 سال حبس و دیه برای ضارب دو محیط بان مازندرانی

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: ضارب دو محیط بان مازندرانی به 15 سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در این خصوص گفت: طی این حادثه که فروردین ماه 1396 در جنگل های نکا اتفاق افتاد ضارب با شلیک پنج تیر ساچمه ای از تفنگ شکاری، دو محیط بان را در حین انجام وظیفه مصدوم کرد و از صحنه گریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان مازندران با بیان این مطلب که ضارب دارای سوابق متعدد کیفری است، ادامه داد: متهم در محدوده جنگلی سنگ دره ضمن بی توجهی به اخطار محیط بانان در خصوص غیرمجاز بودن اسلحه خود و تمرد نسبت به مامورین، با سلاح شکاری محیط بانان را هدف تیراندازی قرار داد که در این حادثه دو مامور محیط بانی از چند ناحیه بدن به شدت مصدوم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در جلسات دادگاه اتهامات مبنی بر شروع به قتل عمدی، ایراد جرح عمدی با اسلحه، نگهداری اسلحه غیرمجاز و تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه به متهم تفهیم شد و دفاعیات لازم از سوی شخص مذکور صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارائه نظریه پزشکی قانونی و بررسی کلیه مدارک و مستندات، ضارب به 15 سال و یک ماه حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری یادآور شد: رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور خواهد بود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مازندران جنگل حبس دیوان عالی کشور دیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با توجه به وجود منابع طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی استان، با جدیت و قاطعیت، اجازه هرگونه سوء استفاده از مواهب خدادادی استان مازندران را از متخلفین سلب خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: در کنار سند تحول قضایی، مشکلات و موارد مبتلا به مازندران نیز به تفیک هر شهرستان شناسایی شده و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی و شرایط خاص جغرافیایی استان، ادامه داد: با جدیت و قاطعیت، اجازه هرگونه سوءاستفاده از مواهب خدادادی استان مازندران را از متخلفین سلب خواهیم کرد.

وی بر اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی در استان تاکید کرد و گفت: همه باید بسیج شوند تا برنامه ابلاغی به استان مازندران به بهترین شکل ممکن و در زمان مقرر اجرایی و عملیاتی شود.

پوریانی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکید کرد و افزود: اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری باید اثرات بازدارنده در جامعه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بحث پسماند و فاضلاب را از مهمترین مشکلات مبتلابه استان مازندران برشمرد و خاطرنشان کرد: این موارد و دیگر مشکلات موجود در استان باید با برنامه ریزی دقیق و همت دستگاه‌های متولی و البته حمایت دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن مدیریت و مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • موحدی‌راد، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان شد
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم