Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکا که از اسفندماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را جهت براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کرد، هم اکنون نیز به اقدامات جنایت بار خود در سوریه ادامه می‌دهد و یکی از این اقدامات جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصد هزار نفری این کشور (آمار مربوط به سال ۱۳۹۰ می‌باشد) آواره شدند؛ از این میزان حدود شش میلیون و پانصد هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

با آزادسازی بخش‌های زیادی از خاک سوریه توسط ارتش این کشور و نیروهای همپیمان در حدود دو سال گذشته همچون شرق حلب، استان‌های الرقه، دیرالزور و همچنین استان‌های درعا و قنیطره و شرق حمص و منطقه غوطه شرقی اردوگاه یرموک و منطقه حجر الاسود در ۳۱ اردیبهشت ماه سال گذشته (۱۳۹۷) از دست تروریست‌های مورد حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی، بازگشت ساکنان اصلی این مناطق که آواره دیگر مناطق سوریه و کشورهای همسایه شده بودند، روند مطلوبی به خود گرفت اما در عین حال کشورهایی چون آمریکا، ترکیه، عربستان و دولت سعد الحریری در لبنان مشکلاتی را در راه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ایجاد می‌کنند.

این مشکلات از سوی دولت آمریکا بیشتر می‌باشد به حدی که چندی پیش دو ستاد هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری از مانع‌تراشی‌های واشنگتن در روند بازگشت این آوارگان به منازلشان پرده برداشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اواخر خرداد به نقل از بیانیه دو ستاد هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد که واشنگتن و همپیمانان آن زمینه را برای حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه فراهم کرده و در مسیر تلاش‌های سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان و از سرگیری زندگی طبیعی شهروندان مانع‌تراشی می‌کنند.

این دو ستاد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به لطف تلاش‌های مشترک روسیه و سوریه میزان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی ماه گذشته افزایش یافته، اما آمریکا و متحدانش در منطقه موانعی را در این مسیر ایجاد کرده اند که از جمله آن می‌توان به اقدامات اقتصادی ظالمانه برای جلوگیری از ارسال دارو و تجهیزات به آوارگان به خصوص آواره‌های مستقر در اردوگاه الرکبان اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه از حل مشکل دو اردوگاه الرکبان و الهول جلوگیری کرده و وضعیت انسانی در این دو اردوگاه را بحرانی می‌کند و مانع بازگشت آوارگان به منازلشان می‌شود.

ستادهای هماهنگی مشترک سوریه و روسیه بار دیگر تاکید کردند که بهترین راه حل برای این مشکل و پایان دادن به درد و رنج آوارگان سوری همان پایان دادن به اشغالگری و حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و فراهم کردن زمینه برای بازگشت آوارگان سوری به شهرها و روستاهایشان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سوری‌هایی که موفق به خروج از اردوگاه الرکبان شده‌اند، تاکید کرده اند که گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مرتکب جنایت‌های زیادی در حق غیرنظامیان می‌شوند و از طریق ترساندن غیرنظامیان از خروج آنها از این اردوگاه جلوگیری می‌کنند.

واشنگتن از طریق گروه‌های تروریستی مزدور خود که در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف و اردوگاه الهول در شرق الحسکه مستقر هستند، هزاران آواره سوری را از بیش از چهار سال قبل در شرایطی اسفناک به گروگان گرفته است و در سایه کمبود شدید مایحتاج مردم از قبیل آب، دارو، غذا و درمان، احتمال وقوع فاجعه انسانی در این دو اردوگاه وجود دارد.

شکست تروریست‌ها در سوریه که در عمل شکست سیاست‌های کاخ سفید و صهیونیست‌ها در سوریه می‌باشد به مذاق آمریکایی‌ها و همپیمانان آن خوش نیامده و یانکی‌ها به هر نحو ممکن سعی در ریختن زهر خود بر سر مردم سوریه به ویژه آوارگان سوری می‌باشند و اکنون که در صحنه‌های نظامی متحمل شکست‌های سنگین شده اند تلاش دارند تا شاید بتوانند در صحنه سیاسی و با اعمال فشار با روش‌های مختلف امکان گرفتن امتیاز را برای مزدوران خود ممکن کنند.

آمریکا که از ابتدای بحران سوریه به کمک رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب در ایجاد، تجهیز و حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی کم نگذاشته، این بار از بازگشت آوارگان سوری به موطن خود جلوگیری می‌کند چرا که با بازگشت این افراد به خانه‌هایشان و آغاز زندگی عادی دیگر دلیلی برای ماندن یانکی‌ها در سوریه و اردوگاه‌های همجوار این کشور نمی‌ماند، از این رو واشنگتن سعی دارد در بازگشت آوارگان سوری به هر قیمتی خلل ایجاد کند تا شاید بتوانند ضمن گرفتن امتیاز برای گروه‌های معارض مورد حمایت خود ادامه و بقای نیروهای متجاوز خود را در سوریه افزایش دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن رژیم صهیونیستی سوریه کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه

آفتاب‌‌نیوز :

 المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

منابعی از هدف قرار گرفتن نیرو‌های ارتش آمریکا در سوریه خبر می‌دهند. 

 منابع خبری اعلام کردند نیرو‌های دموکراتیک سوریه در نزدیکی میدان نفتی العمر در روستای خضراء دیرالزور شرقی مورد هدف قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود