Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور، مدیرعامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه ششمین همایش بهره‌وری گفت: بهره‌وری موضوعی آشنا است و در بخش معدن باید به شکل بهره‌ور در مراحل مختلف عمل کرد، چراکه منابع غنیمت و ارزشمند هستند. از سوی دیگر، هفت درصد آب کشور در بخش معادن استفاده می‌شود، بنابراین باید در این زمینه هم بهره‌ور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: با آموزش و ارتقای بهره‌وری در سایه آموزش‌ها، حوادث بخش معدن نیز کاهش می‌یابد. البته طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های دیگر اقتصاد به غیر از نفت، مغفول مانده و حتی تجهیزات صنعت در داخل، مورد توجه قرار نگرفته است و البته یکی از فاکتور‌های بهره‌وری، سوار شدن بر تکنولوژی است.

وی تصریح کرد: اگر دانش فنی داشته باشیم رشد بهره‌وری هم خواهیم داشت، بنابراین تلاش داریم تا سطح دانش فنی را در معادن بالا ببریم تا بتوانیم در این حوزه بر پایه ارتقای دانش فنی، صنایع معدنی را بهره‌ور کنیم.

غریب پور ادامه داد: در حوزه معدن و صنایع معدنی باید ضریب استحصال را بالا برد و معدن را بهره‌ور کرد؛ این در حالی است که هر یک از صنایع معدنی بر پایه یک ماده از جمله آب یا برق بنا نهاده شده است و باید در هر یک از این بخش‌ها، کار را بهره‌ور پیش برد.

مدیرعامل سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: تحقیقات باید به صورت نتایج عملی در عملکرد ایمیدرو نمایش داده شود؛ از ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت معدنی مناطق مختلف استفاده خواهیم کرد؛ البته امسال برنامه خیلی خوبی در حوزه اکتشاف داریم و کنسرسیوم نیز نقش پررنگ‌تری در اکتشاف خواهد داشت؛ به هر حال تلاش داریم بهره وری عوامل تولید را بیش از گذشته بالا برده و الزام داریم منابع انسانی را بیش از پیش بهره ور کنیم.

وی با اشاره به جلسه دیروز فعالان حوزه معدن در وزارت صنعت گفت: بهره‌وری فقط کاهش مصرف آب و برق نیست، بلکه باید در حوزه‌های دیگر کار را پیش برد.

در ادامه این همایش، ملاطاهری، دبیر ششمین همایش ملی بهره‌وری معدن با برشمردن استراتژی‌های ایمیدرو تصریح کرد: رشد بهره‌وری و رقابت پذیری یکی از این موارد است، این در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد، رتبه رقابت پذیری ایران را اعلام کرده که بر اساس آن، ایران رتبه ٨٩ از ١٤٠ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: خدمات سهم ٥٦.٥ درصدی، صنعت و معدن ٢١.٧ درصد و نفت ١١.٩ درصد و کشاورزی ٩.٩ درصد از ارزش افزوده سهم دارند. بر این اساس در برنامه ششم، رشد سالانه صنعت و معدن ٨.٨ درصد و رشد کل عوامل ٢.٤ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی معدن صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان

 معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

مهدی سیفی باغی خانی افزود: جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد،  بیان کرد:  برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان