Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@14:21:51 GMT

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۳۰۰

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افزایش مصرف برق در ایران به تبع نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده را باز هم پررنگ کرده و مسؤولان وزارت نیرو به دنبال راهکارهایی هستند که از این اتفاق جلوگیری کنند. در این راستا تغییر ساعت کاری ادارات یکی از سناریوهای روی میز است که مسئولان در حال اجرایی کردن آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکاری که سال گذشته نیز اجرا شده بود و آمارها نشان می‌داد که تغییر ساعت اداری سال گذشته نتایج مناسبی در پی داشت و از این طریق سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت.

چندی پیش هادی مدقق - مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر -  خبر داد از آنجا که وزارت نیرو به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده فکر نمی‌کند، سعی بر اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف دارد و یکی از برنامه‌ها، تغیر ساعت کار اداری است. به گفته وی برای این منظور نیز مذاکراتی با استان‌داران صورت گرفت و تقریباً همه استان‌داران موافقت خود را با این برنامه اعلام کرده بودند.

تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

در این راستا مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- با بیان این‌که تاکنون اصلاح ساعت اداری ۲۲ استان قطعی شده است گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و یک استان دیگر اصلاح خواهد شد. البته ممکن است حدود پنج استان دیگر نیز به استان‌های مذکور اضافه شوند.

وی به این سوال که ساعت ادارات در پایتخت به دلیل افزایش دما تغییری خواهد یافت یا خیر، پاسخ داد: این موضوع با توجه به مصرف فعلاً ضرورتی نداشته است.

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات

سخنگوی صنعت برق درباره این‌که ساعت ادارات چه تغییری خواهد یافت، توضیح داد: ساعت اداری ادارات یک ساعت زودتر آغاز شده و یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد.

رجبی مشهدی از بررسی میزان مصرف برق در ادارات بعد از ساعت تعطیلی آنها خبر داد و افزود: بعد از اتمام ساعت اداری قطع وسایل سرمایشی و چراغ‌ها بررسی می‌شود تا مطمئن شویم مصرف ادارات کاهش یافته است.

وی در پایان درباره این‌که اصلاح ساعت از چه تاریخی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع به تشخیص استانداران خواهد بود. برخی از استان‌ها این تغییر را از ۱۵خردادماه آغاز کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ادارات ساعت کاری مصرف برق توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، در ۲۴ساعت گذشته، ابهام درخصوص تغییر ساعت کار ادارات دولتی دوباره با یک اظهارنظر شدت گرفته، چراکه قبلا وزارت نیرو گفته بود که تغییر حتمی است. اما مهدی یزدان‌پناه، معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید: اجرای تغییر ساعات کاری از ۱۵خرداد تا شهریور سال‌ جاری فعلا منتفی شده است، مگر اینکه هیات وزیران تصویب کند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر و سخنگوی صنعت برق، اما یادآوری می‌کند: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرا می‌شود و بر اساس آن، ساعت کار ادارات از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور تغییر می‌کند.

یکی از وعده‌های دولت مالیات‌ستانی از ثروتمندان بود و حالا محمدهادی سبحانیان خبر داده است که به‌دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر، در حال حاضر حدود ۵۰درصد مالیات‌ها را یک‌درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌کنند. او افزود: در اسفند۱۴۰۲ به نسبت فروردین۱۴۰۲ رشد ۶۰برابری تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی را در سامانه مؤدیان شاهد هستیم و تعداد صورت‌حساب‌ الکترونیک دریافتی روزانه رشد ۴۰برابری داشته و از ۴۵۰هزار صورت‌حساب در روز به ۱۸میلیون افزایش یافته است.

از بازار هم خبر می‌رسد که افزایش یک‌درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده ظاهرا بهانه‌ای شده تا برخی کسبه قیمت‌ کالاهای خود را بالا ببرند. مسعود امرالهی، مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی می‌گوید: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد، با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد ‌ و سامانه پیامکی یا تلفنی برای دریافت گزارش تخلف اصناف راه‌اندازی می‌شود.‌

کد خبر 846381 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مالیات برق

دیگر خبرها

  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • تغییر ساعت کار ادارات باید در هیئت دولت تصویب شود
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد
  • ماجرای تغییر ساعات کاری از خرداد منتفی شد؟
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • تغییر ساعت کار ادارات برای کنترل مصرف برق فعلا منتفی است
  • تغییر ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور فعلا منتفی شد