Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: علی رغم جلسات متعددی که با بانک‌ها برگزار کرده‌ایم بانک‌ها در زمینه فعالیت خودشان در مناطق سیل زده عقب هستند، طبق صورت جلسه‌ها قرار بوده تا آخر خرداد قرارداد‌ها منعقد شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: در دوره مقابله به نسبت حجم سیل تلاش شد تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بحث امدادرسانی و نجات با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی مشکلات رفع شد.

وزیر کشور تصریح کرد: در مرحله بازسازی و نوسازی کار را به چند بخش تقسیم کردیم، مرحله مصوبات بود که دولت تمامی مصوبات را تصویب کرد.

وی ادامه داد: مقدمات و آماده سازی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی هم به خوبی انجام شد و به نهاد‌هایی که برای تأمین اعتبار لازم بود این ارزیابی‌ها ارسال شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: آن چیزی که ما از خسارات برآورد کرده بودیم و آن چیزی که در واقعیت وجود دارد متفاوت است در واقعیت خسارات‌های بیشتری وجود دارد که باید به فکر تأمین آن‌ها باشیم.

وزیر کشور با اشاره به بیماری‌های واگیردار بسته در مناطق زلزله زده گفت: دستگاه‌های متولی از جمله وزارت بهداشت، بهزیستی و هلال احمر کار خود را در این مناطق به خوبی انجام دادند و خدا را شکر در این مناطق بیماری‌های واگیردار نداریم.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد موضوع اسکان موقت حل شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رحمانی فضلی گفت:، اما متأسفانه علی رغم جلسات متعددی که با بانک‌ها برگزار کرده‌ایم بانک‌ها در زمینه فعالیت خودشان عقب هستند، طبق صورت جلسه‌ها قرار بوده است تا آخر خرداد تمامی قرارداد‌ها منعقد شود، ولی هنوز چنین چیزی انجام نشده است.

وی گفت: دلیل این تاخیر هر چه که هست از نظر ما قابل پذیرش نیست بانک‌ها باید تا آخر خرداد تمامی قرارداد‌ها را منعقد کنند و هیچ دلیل قابل پذیرش نیست.

وزیر کشور گفت: از مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان که ۳ هزار میلیارد تومان آن از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است هنوز پرداخت نشده و خزانه باید این کار را با سرعت انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر قرار است که هر دستگاهی کار خودش را با اولویت‌بندی خودش انجام دهد دیگر چه احتیاجی بود که قرارگاه تشکیل شود؟ قرارگاه برای تسریع بخشیدن در امر کار‌ها در مناطق سیل‌زده تشکیل شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: از استانداران خواهش می‌کنم که به عنوان نیرو‌های عملیات سر صحنه حضور داشته باشند، قرار بوده است متناظر با قرارگاه هر استاندارد در استان خودش فعالیت کند، اما استانداران در این بخش کم‌کاری کردند.

وی گفت: دستگاه‌های بخشی مثل جهاد کشاورزی و وزارت نیرو باید مستمر پیگیری کنند و پیگیر فعالیت‌های انجام شده در مناطق سیل زده باشند گزارش‌هایی که به من رسیده است، حکایت از این دارد که دستگاه‌های بخشی پیگیری‌های لازم را ندارند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هر چند که بنیاد مسکن خودش در اجرای فعالیت‌ها در مناطق سیل زده داوطلب بوده است هر دستگاه باید کار خودش را پیگیری کند و به امید کار دستگاه دیگری منتظر نماند.

وی ادامه داد: در موضوع نوسازی رئیس جمهور بازه زمانی شب عید سال ۹۹ را تعیین کرده است یعنی مردم مناطق زلزله زده در شب عید باید در خانه‌های خودشان باشد اکنون هر چقدر که عقب هستیم باید به کار سرعت ببخشیم و خانه‌های مردم مناطق سیل زده تا شب عید آماده تحویل باشد.

وزیر کشور گفت: در مناطق سیل‌زده مشکل معیشتی نداریم و اسکان‌های موقت برای زندگی کردن افراد آماده شده است.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل‌زده ۱۷ دستگاه باید پایه هر برگه تسهیلاتی را امضا کند این موضوع باید بررسی شود هیچ دلیلی برای این همه کاغذ بازی و روند اداری وجود ندارد.

رحمانی فضلی با اشاره به لزوم تعیین دقیق خسارات سیلاب گفت: با استفاده از ماهواره‌ها و نقشه‌های ماهواره‌ای می‌توان دقیقاً مناطق و زمین‌هایی که مورد خسارت قرار گرفته‌اند مشخص شود جهاد کشاورزی هم باید با استفاده از ماهواره آمار دقیقی از خسارات ارائه دهد.

وزیر کشور در پایان گفت: از الان تا اول مهر ماه وقت دارید که حتماً تلاش کنید مدارس آسیب‌دیده بازسازی شوند و برای اول مهر تمامی مدارس قابل استفاده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر کشور مناطق سیل زده بازسازی مناطق سیل زده بازسازی و نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران

امتداد - با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان، مدیران امور و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان ارشد بانک ملی ایران، نخستین روز از همایش ارزیابی عملکرد سال 1402 و تبیین اهداف سال 1403 بانک ملی ایران، در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این همایش دو روزه ضمن بررسی عملکرد سال گذشته و تشریح اهداف و سیاست های اعتباری سال جاری، همچنین تشریح و تبیین طرح اقتدار ملی با هدف جاری سازی بهینه اهداف استراتژیک ابلاغی، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک به بیان دیدگاه ها و ارائه نظرات خود خواهند پرداخت و مهمترین سیاست ها و برنامه های کاری پیش روی بانک و همچنین موضوعات و ‏سوالات مطرح شده در قالب چندین کارگروه تخصصی ‏نظیر فناوری، اعتباری، بازار ‏سرمایه ، بازارانرژی، مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی و گروه های مدیریتی مناطق تهران، یک و دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا راهکارهای لازم ارائه شود.

‏در همایش بررسی عملکرد واحدهای بانک ، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان،مدیران امور،روسای ادارات ستادی ،امور شعب و شعب مستقل نیز حضور دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود