Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه مشارکت مردم در سلامت استان یزد با اشاره به اهمیت فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات، گفت: اجرای قاطع آیین‌نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد قانونی در اماکن عمومی در استان یزد ضروری است.

به گزارش ایسنا، خانه مشارکت مردم در سلامت استان با صدور بیانیه‌ای خطاب به استاندار یزد، اظهار کرد: احتراما همان‌گونه که مستحضرید در "هفته ملی بدون دخانیات" قرار گرفته‌ایم و هرساله اقدامات گسترده‌ای در سراسر کشور برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شعار سال جاری با عنوان «اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی» در نظر گرفته شده است.

خانه مشارکت مردم در سلامت یزد در ادامه بیانیه خود افزود: با عنایت به موضوع روز دوم هفته دخانیات در سال جاری با عنوان «مطالبه‌گری مردم برای جامعه عاری از دخانیات» و با توجه به این‌که حق برخورداری از سلامت و احقاق حقوق سلامتی عمومی و خصوصی از زیربناهای دستیابی به جامعه توسعه پایدار می باشد و با توجه به اهمیت موضوع و تاثیرات مرگبار و خطرناک مصرف دخانیات و استعمال آن در بین مردم استان، نیاز به همکاری گسترده تمامی آحاد جامعه برای مبارزه با این معضل اجتماعی وجود دارد.

 از این رو خانه مشارکت مردم در سلامت استان که متشکل از نمایندگان انجمن ها، اتحادیه ها، صنوف و سایر تشکل‌های مردمی می‌باشد، ضمن اعلام آمادگی همکاری، خواستار انجام اقدامات لازم جهت پیاده‌سازی و اجرای قاطع "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال 85 مجلس شورای اسلامی" و هم چنین "آیین نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد قانونی در اماکن عمومی مصوب سال 76 هیات وزیران" توسط کلیه دستگاه های ذی ربط؛ می باشد.

در پایان با استناد به ماده یک آیین نامه مزبور (به منظور حفظ حقوق افراد جامعه و تامین سلامت آن ها در برابر زیان ها و بیماری های ناشی از استعمال دخانیات، استعمال هر نوع سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی مسقف به هر نحو ممنوع است)، از حضرتعالی انتظار می رود دستور مقتضی در خصوص همکاری کلیه دستگاه ها اجرایی استان با تمام توان جهت فرهنگ سازی، کاهش عرضه و تقاضای استعمال مواد دخانی و به ویژه کنترل مصرف در اماکن عمومی، مبذول فرمایید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه یزد منع استعمال دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود

مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز در سال ۱۴۰۳ گفت: از سوی ستاد استانی، شهرستان البرز شهرستان برتر در این حوزه انتخاب شده است، عملکرد شهرستان البرز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با توجه به امکانات محدود قابل قبول است و این موضوع دغدغه‌مندی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتیاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان و شهرستان البرز دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه کارشناسی و نیرو‌های مردمی است و جا دارد در راستای ارتقا کیفی اقدامات، از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

 فرماندار البرز بیان کرد: اقدامات این حوزه باید ادامه دار باشد، نباید اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی صرفا در یک بازه زمانی محدود پیگیری شود چرا که عدم تداوم باعث بازگشت به وضعیت قبل خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین همه کار‌ها باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد، شهر محمدیه به عنوان شهر بدون دخانیات مطرح است و تحقق این موضوع مستلزم اقدامات جدی و راهبردی است به همین سبب باید نظارت بر فروش دخانیات و ادوات مورد استفاده مواد مخدر، با توجه به ممنوعیت نخ فروشی، توسط اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط و با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!