Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان پژوهشگاه رویان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه گیلان پژوهشی را انجام دادند که نشان می‌دهد اضطراب، استرس و افسردگی زنان نابارور هیچ ارتباطی با میزان موفقیت در روش‌های کمک باروری ندارد.

به گزارش ایسنا، زنانی که از روش‌های کمک باروری استفاده می‌کنند به علت مشکلات باروری و عدم اطمینان از موفقیت روش‌های درمانی، معمولاً مضطرب و دچار استرس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضطراب، استرس و افسردگی خصوصیاتی هستند که ممکن است سلامت افراد را تحت تأثیر قرار دهند.

گروهی از محققان پژوهشگاه رویان از جمله بهناز نوید، سامان معروفی زاده و دکتر رضا سامانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه گیلان، پژوهشی را به منظور بررسی اثر اضطراب، استرس و افسردگی بر میزان موفقیت روش‌های کمک باروری طراحی کردند. در این پژوهش ۱۴۲ زن مبتلا به ناباروری مورد بررسی قرار گرفتند. متوسط بارداری در زنان شرکت کننده در این پژوهش ۲۶.۸ درصد بود.

نتایج این پژوهش که در مجله بین‌المللی BMC Research Notes به چاپ رسیده است، نشان داد با بررسی سن، مدت زمان ناباروری و علت ناباروری هیچ رابطه معنی‌داری میان میزان موفقیت روش‌های کمک باروری با استرس، اضطراب و افسردگی پیدا نشد.

زنان با سن بالا و زنان دارای بیش از یک مشکل باروری، میزان باروری کمتری نسبت به درصد کلی داشتند که منشأ فیزیولوژیک داشته و ارتباطی با عوامل اضطرابی نداشت.

بر اساس اعلام پژوهشگاه رویان، در مجموع نتایج این پژوهش نشان داد، اضطراب، استرس و افسردگی زنان اثر معنی‌داری بر میزان موفقیت روش‌های کمک باروری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استرس اضطراب افسردگی پژوهشگاه رویان درمان ناباروري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: به کوچکترین حمله پاسخ قاطع می دهیم /در اوج آمادگی قرار داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه، در پاسخ به سئوالی درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل در عملیات "وعده صادق" ‌و میزان موفقیت این حمله اظهار داشت: میزان موفقیت عملیات از جزع و فزع آمریکا و صهیونیست‌ها مشخص است.

وی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه میزان موفقیت دو وجه دارد، افزود: یک وجه راهبردی دارد که بسیار بی‌نظیر بوده و تمام عالم فهمیدند که قدرت انقلاب اسلامی بالاتر از جبهه شیطان است و هر روز این روند گسترش پیدا می‌کند؛ اما وجه دوم میزان تاکتیکی است که هر روز بیشتر مشخص می‌شود و میزان موفقیت بیش از چیزی بود که دشمن انتظارش را داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سئوالی درباره شرایط منطقه پس از عملیات "وعده صادق" تصریح کرد: ‌اکنون شرایط منطقه، مطلوب جبهه حق است و به هیچ وجه خوشایند آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

وی در تبیین این موضوع با بیان اینکه صبر و استقامت مردم غزه، رژیم صهیونیستی را رسوا کرد، گفت: صبر و استقامت در ابعاد مختلفی در یمن، حزب‌الله، فلسطین و عراق هر روز بیشتر می‌شود که همین امر موجب پیشرفت بیشتر جبهه حق شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ‌"آمریکا و اسرائیل و اذنابشان" در منطقه دیگر هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، اظهار داشت: میزان موفقیت‌مان ‌در ‌عملیات وعده صادق بسیار بزرگ بود چرا که در طول ۷۵ سال ‌از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، چنین حمله‌ای به اسرائیلی‌ها ‌سابقه نداشته است.

سردار فدوی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با خطرات احتمالی عنوان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اکنون ‌در اوج آمادگی قرار دارند و ‌طی سال‌های متمادی ‌قدرت دفاعی و نظامی خود را بالا برده‌ایم تا بتوانیم پاسخ قاطعی به کوچک‌ترین ‌حملات دشمنان بدهیم.

‌جانشین فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه‌ در اوج آمادگی برای از دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی به ویژه مرزهایمان‌هستیم، تاکید کرد:‌ با عنایت خداوند قطعا در تمام جبهه‌ها در برابر دشمنان به پیروزی خواهیم رسید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897362

دیگر خبرها

  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / خشم و استرس هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ / عجیب‌ترین و تکان دهنده‌ترین بیماری‌ها / بختک چیست؟
  • سردار فدوی: به کوچکترین حمله پاسخ قاطع می دهیم /در اوج آمادگی قرار داریم
  • استرس می‌تواند عامل رفلاکس و سوزش معده شود؟
  • سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود
  • ۲ جنبه موفقیت عملیات وعده صادق از نظر جانشین فرمانده‌کل سپاه
  • نیرو‌های مسلح ایران در اوج آمادگی قرار دارند/ تشخیص موفقیت در عملیات وعده صادق با جزع و فزع دشمنان