Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به طرح یاری‌گران زندگی گفت: در طرح "یاری گران زندگی" از کودکان و نوجوانان برای مشارکت بیشتر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، عارف وهاب‌زاده با اشاره به قوانین متعدد در حوزه پیشگیری گفت: علاوه بر سند جامع پیشگیری از اعتیاد که نقشه راه ما در حوزه پیشگیری است، طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روان گردان نیز کلیه تکالیف و وظایف دستگاه ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گروه‌های تحت پوشش ستاد بر اساس این اسناد عنوان کرد: محیط های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده، محیط های کاری اعم از صنعتی، کارمندی، کارگری و نظامی، محلات و استفاده از رسانه‌ها جزو اهداف ما در این مجموعه هستند.

وی با اشاره به نقش مهم آحاد جامعه در مبارزه با مواد مخدر گفت: از این رو سعی ما ایجاد حساسیت در عموم جامعه و مسئولیت پذیری و هویت بخشی به ویژه در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به این موضوع است.

وهاب زاده پیشگیری اولیه از اعتیاد را به عنوان اولویت اصلی در راهبرد های ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و افزود: همکاری وزارت آموزش و پرورش با ستاد قابل ملاحظه است. این همکاری در قالب طرح‌ها و برنامه های متنوعی انجام می شود که از جمله آن می‌توان به طرح "یاری گران زندگی" اشاره کرد. در این طرح با دعوت از کودکان و نوجوانان برای مشارکت بیشتر از خود آنها در حوزه فرهنگی و پیشگیری استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به دیگر اقدامات پیشگیرانه ستاد برای مبارزه با مواد مخدر گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از اهم اقدامات ما در حوزه دانش آموزی و دانشجویی است و علاوه براین، آموزش‌های فرزندپروری در مدارس و دانشگاه‌ها برای والدین دانش آموزان را نیز در دستور کار داریم.

این مقام مسئول بر لزوم تدوین برنامه‌های مستمر و اثربخش برای کودکان و نوجوانان در این حوزه تأکید کرد و گفت: تاکید ما گنجاندن متون پیشگیری از اعتیاد در کتب درسی دانش‌آموزان است که البته این اتفاق در دو سال اخیر به همت آموزش و پرورش در برخی از کتب درسی صورت گرفته اما برنامه‌ها باید مستمر و پایدار باشند.

وهاب زاده همچنین با تأکید بر لزوم انجام مشارکت دستگاه‌ها بر اساس اسناد راهبردی و استانداردهای بین‌المللی در این حوزه گفت: اثربخشی فعالیت‌ها باید در پایان برنامه ششم توسعه به نقطه‌ای برسد که سطح پوشش برنامه‌های ما بسیار بالا باشد اما متاسفانه در حال حاضر سطح پوشش برنامه‌های ما به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات پایین است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان با اشاره به نقش مهم خانواده در پیشگیری از اعتیاد فرزندان گفت: آگاهی بخشی به خانواده‌ها در جهت پیشگیری‌های اولیه از اعتیاد بسیار ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد صداوسيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به دنبال این است که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ابوالحسن صفرپور در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، گفت: یکی از این اقدامات، طرح شهید مهرورزی است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، افزود: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و رو به جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت و یا بی‌توجهی شهرداری مشهد به این حوزه نیست ولی ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی