Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:47:34 GMT

صنایع دستی سیستان و بلوچستان را دریابیم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۸۷۱۸

صنایع دستی سیستان و بلوچستان را دریابیم

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۶۱۴ طرح صنایع‌دستی با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده و سال ۹۸ اجرای بیش از هزار طرح در این بخش پیش‌بینی شده است .

به گزارش ایسنا، رمضان پودینه، افزود: با توجه به ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی سال‌جاری اجرای بیش از هزار طرح در این زمینه در قالب طرح راهبران شغلی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه سال‌جاری در قالب راهبران شغلی صنایع دستی ایجاد اشتغال برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از بین مددجویان و فرزندان مددجو در بخش صنایع دستی توسط راهبران شغلی است به طوری که شناسایی افراد توسط این نهاد انجام و در نتیجه این افراد به راهبرشغلی معرفی و دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان متناسب با تولید و بازار مصرف ارایه می‌شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این رابطه مواد اولیه مورد نیاز توسط راهبر شغلی در اختیار مددجویان قرار گرفته و تولید و کار در منزل انجام می‌شود .

پودینه با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر توسط راهبران شغلی و کارشناسان فنی کمیته امداد صورت می‌گیرد، یادآور شد:  خرید و پرداخت حق الزحمه مددجویان توسط راهبر شغلی انجام و به طور متوسط هر مددجو ماهیانه بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان درآمد کسب می کند.

وی اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدات صنایع دستی بازاریابی و فروش است که به حمدالله کمیته امداد امام (ره) دفتر مرکزی و شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد به جهت رونق این اشتغال‌ها همکاری لازم را در بحث بازاریابی و فروز در سطح بازارهای استان تهران و سایر استان ها خواهد داشت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: خیلی از مددجویان که امکان اجرای طرح بزرگ و دریافت تسهیلات برای آنها مهیا نیست با استفاده طرح‌های کوچک و صنایع دستی از طریق راهبران شغلی و ایجاد کسب و کار در محیط منزل اشتغال به کار دارند .

پودینه افزود: شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کار در بخش صنایع دستی در مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و محروم توسط کمیته امداد امام (ره) صورت می‌گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع دستی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی