Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اقدامی جدید از سوی سازمان امور دانشجویان و پس از تصویب آئین نامه قانون " پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" در هیأت دولت، کلیه پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات دانش آموختگان خارج از کشور در هنگام ارزشیابی مدارک تحصیلی، همانند جویی و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره کل امور دانش آموختگان این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، کلیه پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات دانش آموختگان خارج از کشور که به زبان فارسی و دیگر زبانهای زنده دنیا تألیف و تدوین شده اند به هنگام ارائه جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی، همانند جویی و مطابق با آئین نامه مصوب دولت با موارد تخلف برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل اطلاعیه اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مبارزه با فروش پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات دانشگاهی در راستای مصوبه اخیر هیأت دولت به شرح ذیل است:

با توجه به تصویب لایحه اخیر هیأت دولت در خصوص مبارزه با فروش پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات دانشگاهی به آگاهی می‌رساند:
ارتقا کیفیت عملکرد اداره دانش آموختگان، در گرو بررسی دقیق و موشکافانه مدارک تحصیلی دانش آموختگان است. یکی از راهکارهای اصلی اطمینان از تحقق رسالت و دستیابی به اهداف در این اداره کل، بهره گیری از روش‌های نوین و کارآمد و هماهنگ با شئون محیط‌های علمی است؛ که در این راستا اداره کل دانش آموختگان با همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، کلیه پایان نامه‌ها، رساله‌ها و مقالات به زبان فارسی و سایر زبان‌های زنده دنیا را، قبل از ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی بررسی و درصد شباهت و کپی برداری آن به طور مستند ارائه می‌شود؛ لذا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، این اداره کل منطبق با مجازات اعلام شده در مصوبه اخیر هیأت دولت، اقدام می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سامانه «همانندجو» با جست‌وجوی خودکار در متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های موجود در ایرانداک، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه‌ی همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پايان نامه تقلب علمی سازمان دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و غیره است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند