Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری در واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان صرفه اقتصادی بالا دارد.

به گزارش ایسنا- بندانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: 215 واحد پروار بندی گوساله در این استان وجود دارد که حدود ۷۴ هزار رأس ظرفیت دارند.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای پرواربندی گوساله سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند افزود: هم اینک ۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در این استان به طور کامل غیر فعال هستند و ۵۶ واحد فعال نیز با توجه به واردات دام به عنوان قرنطینه موقت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندانی ادامه داد: همچنین ۵۹ واحدپرواربندی گوساله باقی مانده در سیستان و بلوچستان به طور نیمه فعال فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۱۶ گاوداری صنعتی شیری در سیستان و بلوچستان وجود داشت که با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله هم اینک ۲ واحد آن فعال، هشت واحد غیر فعال و ۶ واحد نیز نیمه فعال است.

وی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان وارد کننده دام زنده به کشور محسوب می‌شود بستری مناسبی برای سرمایه گذاران این حوزه وجود دارد تا با وجود کشتارگاه‌ها و واحدهای پرواربندی موجود در منطقه مبادرت به واردات دام کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سرمایه گذاری در واردات دام به دلیل فراوانی دام ارزان در کشورهای همسایه نیاز کشور به گوشت قرمز سودآوری کلان را برای فعالان این بخش به ارمغان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌های لازم توانایی تأمین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

دریافت 48 MB کد خبر 6086683

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان