Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نظر ناظران طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از این استان، برنامه‌ریزی مدون ستاد اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و فرآیند اطلاع رسانی، آموزشی و نیز پوشش خدمات طرح در استان کهگیلویه بویراحمد مورد قبول بوده است.

وی افزود: آنچه که موجب رضایت ناظران این طرح شده، هماهنگی‌های بین بخشی و مشارکت مطلوب مردم با توجه به پراکندگی جمعیت و شرایط کوهستانی به تناسب آمار میانگین کشوری قابل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیمی بر اهمیت کنترل فشار خون تا شناسایی کامل گروه هدف با کشف بیماری در افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند تاکید کرد و تعادل سطح اول و دوم نظام ارجاع و سطح بندی خدمات برای تکمیل زنجیره خدمات کنترل مطلوب فشار خون را یادآور شد.

وی هدف از اجرای طرح ملی کنترل فشار خون بالا، افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات فشار خون بالا دانست.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت ۴۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا از بیماری خود آگاهی ندارند تا زمانی که راهی بیمارستان شوند.

براساس برآوردها در پویش ملی کنترل فشار خون، حدود ۲ میلیون نفر دارای فشار خون بالا شناسایی شوند.

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در این استان آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

بیماری فشار خون، در مراحل اولیه بیماری علامت ندارد اما در مراحل بعدی علائمی مانند سردرد، عرق کردن، درد در قفسه سینه و احساس درد در دست چپ از نشانه‌های فشارخون بالاست.

فشار خون ۱۲۰ بر روی ۸۰ نرمال، ۱۲۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۰ تا ۸۹ در مرحله هشدار، و فشارخون ۱۴۰ بر روی ۹۰ فشارخون بالا دارد به عنوان بیمار ۱۸۰ تا ۱۱۰ مرحله بحران محسوب می‌شود.

۹۸۶۸/‏۶۱۱۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیمانجو دوشنبه شب در حاشیه بازگشایی این محور در گفتگو با خبرنگاران افزود: گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا هفت متر نیز می‌رسد، گفت: این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند و با توجه به بارش سنگین برف در این گردنه، آبانماه این مسیر مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود و بازگشایی آن سبب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود.

وی افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد و ۱۴ کیلومتر آن برف گیر است و با بازگشایی این جاده، تردد وسایل نقلیه آسان و مسیر تردد عشایر کوچ رو هموار می‌شود.

کد خبر 6086390

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد