Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:26:40 GMT

اجرای موفق نهضت لایروبی رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۰۰۰

اجرای موفق نهضت لایروبی رودخانه‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورمحمدی امروز در نشستی با اعضای شورای اسلامی استان، با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری و بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برخی از اقدامات انجام شده مانند لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها موجب شد که بارش‌ها تبدیل به رواناب شده و به بستر دریاچه هدایت شود.

وی افزود: در سال ۹۱ نیز بارش‌هایی مشابه سال ۹۸ در استان رخ داد؛ اما تراز آبی دریاچه با وجود بارش‌ها کاهش یافته بود که علت آن، عدم لای‌روبی رودخانه‌ها و انجام ندادن اقدامات تخصصی برای هدایت آب‌ها به سمت دریاچه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی وجود شوراهای قوی و متخصص در شهرها و روستاها را زمینه‌ساز رفع مشکلات و کاستی‌ها دانست و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، بهترین ابزار طرح مشخص و جزئی مشکلات است و این شوراها باید تمامی مسائل را به صورت ملموس و دقیق، بررسی و بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

وی ابراز کرد: بر این باور هستیم که شوراها، مهم‌ترین نمود و مصداق دموکراسی و مردم‌سالاری هستند و باید از ظرفیت این نهاد مردمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بیش از پیش استفاده کرد.

پورمحمدی با اشاره به کاهش سهم جمعیتی و همچنین کاهش نرخ بیکاری استان، عنوان کرد: دلیل این موضوع، مهاجرت جوانان و جمعیت فعال استان برای یافتن کار است.

وی با بیان اینکه همه با هم باید برای پیشرفت استان، دست در دست هم دهیم، عنوان کرد: تمام مدیران باید با همراهی مردم و بخصوص بخش خصوصی، سرعت عمل را برای حرکت در مسیر توسعه، بیشتر کرده و در این مسیر از ظرفیت شوراها نیز استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر استفاده از توان خیران در بخش‌های مختلف مورد نیاز مردم، اضافه کرد: کار خیر، فقط مدرسه و مسجدسازی نیست و انتظار داریم خیران عزیز در بخش‌هایی همچون راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی نیز کمک کار دولت باشند.

پورمحمدی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال نیز نسبت به سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع اشخاص و جریان‌ها هشدار داد و از اعضای شوراهای اسلامی خواست به هیچ عنوان اجازه بهره‌برداری از امکانات دولتی و شهرداری‌ها را در انتخابات ندهند.

کد خبر 4642900

منبع: مهر

کلیدواژه: لایروبی استانداری آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه