Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، گفت: یکشنبه هفته جاری برای دومین بار در خرداد امسال، با رشد یک هزار و ۱۱۷ مگاوات آمپری مصرف برق در خوزستان، از رکورد پیک سال گذشته عبور کردیم.

محمود دشت بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف ۸ هزار و ۲۷ مگاوات آمپر رشد ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال رخ داد و این رشد مصرف رکورد پیک ۷ هزار و ۹۵۱ مگاوات هفته گذشته خوزستان را نیز شکست.

وی افزود: پیک بار در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده بود ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون ۲ بار در خرداد اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، تصریح کرد: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد، پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شده و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.

دشت بزرگ ادامه داد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

وی عنوان کرد: پایداری و مدیریت شبکه یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان است و باید به این مساله مهم توجه ویژه شود. مصرف کنندگان برق، نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آن‌ها می‌خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پيك مصرف برق مصرف برق منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ساعت ۹ صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در دشت آزادگان ۱۳۳، اهواز ۱۱۹ و خرمشهر ۱۱۳ AQI را نشان می‌دهد که گویای وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

در این ساعت شاخص کیفی هوا در آبادان، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، ماهشهرمسجدسلیمان و هندیجان ئر وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

گفتنی است؛ شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوشتر هوای پاک را تجربه کردند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد