Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@10:28:57 GMT

اجرای طرح «شنبه‌ها با کتاب» در مساجد البرز

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۱۷۲

اجرای طرح «شنبه‌ها با کتاب» در مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به ویژه‌‌برنامه‌های الگویی در کانون‌های مساجد استان در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت ۹۸ اظهار کرد: این طرح ملی با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در بخش قرآن و عترت کلاس‌های ترتیل، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، امامت و ولایت‌شناسی و مهدویت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از برگزاری بخش کتاب و کتاب‌خوانی در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب، اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب در مساجد و طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از جمله این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب، گفت: در این طرح، امام جماعت مساجد یا فرد منتخب از کتابداران مسجد هر هفته کتابی را در حوزه کودک و نوجوان معرفی می‌کنند.

شکری تصریح کرد: برای اجرای این طرح جمعی از طلبه‌های قم مجموعه‌ای شامل ۱۵۰ عنوان کتاب داستانی مفید و پندآموز برای کودک و نوجوان را با عنوان «رمانتیک» جمع‌آوری کردند که در امر معرفی کتب، از این مجموعه استفاده می‌شود، همچنین در این قالب حلقه‌های کتاب‌خوانی و مسابقات نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه ستاد کانون مساجد البرز به اوقات فراغت تنها محدود به ایام تابستان نیست و برنامه‌های ستاد در راستای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به مساجد در طول سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود البته باتوجه به آن‌که فرصت تابستان، زمان مناسبی برای فعالیت بیشتر است، نگاه ویژه‌ای به این ایام داریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی کانون مساجد شکری شنبه ها با کتاب کتابخوانی امام جماعت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فرزین بهنام فر گفت: براین اساس در استان البرز رتبه هشتم کشور را در این زمینه کسب کردیم.

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین الزامات شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) بهبود فضای کسب و کار است که شاخص ها و مولفه های زیادی دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: بنابراین در تلاش هستیم تا جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی، تسهیل گری و شفاف سازی هرچه بیشتر را در عرصه فضای کسب و کار داشته باشیم.

بهنام فر اضافه کرد: همچنین در سالجاری تمام برنامه ریزی ها صورت گرفته تا در جذب اعتبارات براساس جلساتی که با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز داشتیم این جذب به موقع انجام شود و پایان شهریورماه جاری مهلت زمانی لازم به شمارمی رود .

وی یاد آورشد: بنابراین مناقصه ها باید به موقع انجام  و استفاده از ظرفیت های مولد سازی در تمام زمینه به جد دنبال شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز در ادامه به اهمیت اجرای پروژه های مدرسه سازی اشاره کرد و افزود:  مشکلات مدارس را داریم حل می کنیم و اکنون برخی از مدارس مالک دیگری دارد به طوریکه  وراث آمده اند و ادعا درند که واگذار شود.

وی گفت: بنابراین  زمین های دیگری که شناسایی شده را در صددد هستیم برای این منظور معاوضه کنیم.

وی اضافه کرد: درسال جهش تولید با مشارکت مردم تمام برنامه ریزی ها و تلاش ها معطوف به تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفته است
  • اتوبوس‌های برقی حمل‌ونقل شهری را متحول می‌کند
  • پروژه برقی‌سازی تاکسی‌ها در دست اقدام قرار گرفت