Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمد علی موهبتی، استاندار، امروز 27 خردادماه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان گفت: مرز یک نعمت و ظرفیت بزرگ است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌برداری شود.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان مرز زمینی و با کشور عمان مرز مشترک دریایی دارد که اگر به‌طور صحیح از این ظرفیت استفاده شود، می‌تواند رونق اقتصادی برای استان به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه در مبادلات مرزی بین کشورهای منطقه همواره ضروری و حائز اهمیت بوده، توجه به منافع دو ملت است. باید مردم دو ملت از منافع و ظرفیت‌های مرز به بهترین شکل استفاده و بهره برداری کنند.
وی اظهار کرد: ما با کشورهایی مانند افغانستان داری منافع و اشترکات بسیاری هستیم که در صورت برداشته شدن موانع و سهولت در روند مبادلات، شاهد رونق بخش تجارت و اقتصاد در این منطقه خواهیم بود.
موهبتی افزود: ایجاد تعامل و تأکید بر ارتباطات فرهنگی، رونق اقتصادی را به همراه دارد؛ باید موانع را برداشت و با ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل فرهنگ، زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی مهیا کنیم.
استاندار نقش بخش خصوصی در ایجاد ارتباطات و تعاملات تجاری را مهم دانست و گفت: برقراری ارتباط و ایجاد شرکتهایی مشترک بین ایران و افغانستان یکی از عوامل توسعه و بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا رونق اقتصادی تعامل سازنده ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد برگزاری نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با طالبان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان تصریح کرد هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید با هماهنگی و توافق کابل باشد.

کابلوف با اظهار اینکه سازمان ملل برای برگزاری دور سوم نشست دوحه باید موافقت کابل را داشته باشد، تأکید کرد درغیراین‌صورت این نشست‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد دولت‌‎های جهان باید به جای استفاده از سازوکارهای تماس چندجانبه، روابط خود را با افغانستان از طریق سازوکارهای دوجانبه حفظ کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، کابلوف تأکید کرد آمریکا باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند، به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی نظام بانکی این کشور پایان دهد و به مسئولیت‌های خود را در رابطه به بازسازی افغانستان عمل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد متقی در سال جاری میلادی به مسکو سفر کند.

متقی نیز در این دیدار از موضع حمایتی روسیه در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و بر تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به رشد است و در حال حاضر افغانستان با تمام کشورهای همسایه منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: مشکلات افغانستان باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وی همچنین تأکید کرد واقعیت‌های زمینی کنونی افغانستان باید درک شود و شرایطی در افغانستان وجود ندارد که نیاز به تعیین نماینده ویژه توسط سازمان ملل داشته باشد.

متقی تصریح کرد افغانستان مشغول گفتگو با سازمان ملل است و پس از شفاف‌سازی کافی در مورد دستورکار و ترکیب نشست آینده دوحه موضع خود را برای حضور در آن نشست اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد