Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:30:34 GMT

لردگان گرم ترین منطقه چهارمحال و بختیاری است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۲۵۳

لردگان گرم ترین منطقه چهارمحال و بختیاری است

شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه لردگان گرم ترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است، اظهار داشت: دمای هوا در لردگان به ۳۶ درجه سانتی گراد رسیده است.

وی عنوان کرد: شهرکرد با حداقل دمای هوای شش درجه سانتی گراد خنک ترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افزایش دمای هوا در این استان تدوام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که تاپایان هفته جاری جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی این مدت آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: روز دوشنبه وزش باد به نسبت شدید و احتمال خیزش گردوخاک به صورت محلی دور از انتظار نیست.

کد خبر 4642923

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد هواشناسی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تفاهم همکاری امضا شده میان شش استان منطقه ۵ گفت: در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰روستا و ۵ شهر به عنوان مناطق آزمایشی اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شدند که تلاش داریم این طرح در سایر استان‎های منطقه ۵ نیز اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، سعید یوسف‌پور _امروز سه‌شنبه چهارم فروردین _در جلسه نشست هم‌اندیشی مدیران محیط زیست با اعضای شورای اسلامی استان کشور به مناسب هفته زمین پاک اظهار کرد: منطقه ۵ در کشور با شش استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری بخش بزرگی از پهنه زاگرس را در کشور در بر می‌گیرند، منطقه زاگرس با تولید ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور نقش بی‌بدیلی در تمدن ایران و زیست بسیاری از استان‌ها و کلانشهرهای کشور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ارزش‌های طبیعی شش استان منطقه ۵ افزود: هم اکنون در منطقه ۵ کشور ۳۲ منطقه حفاظت شده، چهار پارک ملی، ۳۶ منطقه شکار ممنوع، ۵۰ تالاب، ۱۱ هزار واحد صنعتی در حوزه کشاورزی و تولید ۹۰۰ گرم پسماند سرانه شهری را داراست که نشان از اهمیت بالای این منطقه است.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: هفته گذشته همایش ملی دانش سنتی در شهرکرد با هدف مستمرسازی دانش بومی محیط زیست برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها با ظرفیت بزرگی که دارا هستند، در راستای مستمرسازی و کاربردی‌سازی این دانش ما را یاری کنند.

یوسف‌پور با اشاره به چالش‌های دیگری که در استان وجود دارد، اضافه کرد: مسئله سگ‌های بی‌صاحب در مناطقی از استان چالش جدی برای سلامت و بهداشت مردم استان است، همچنین مدیریت پسماند، ترافیک شهرها، افزایش سرانه فضای سبز و کمربندی شهرها سازماندهی صنف‌های آلاینده‌ساز داخل حریم شهرها نیز از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های مورد بررسی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان است.

وی گفت: تسهیل روند تأمین بودجه برای مدیریت اصولی پسماندها و تخصیص تسهیلات لازم جهت مدیریت پسماند به ویژه برای طرح مدیریت اجتماعی پسماند شهری که سنگ بنای آن تفکیک زباله از مبدا است، حل مشکلات زیست‌محیطی این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست استان در پایان با اشاره به تفاهم همکاری امضا شده میان شش استان منطقه ۵ گفت: در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰ روستا و ۵ شهر به عنوان مناطق آزمایشی اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند انتخاب شدند که تلاش داریم این طرح در سایر استان‌های منطقه ۵ نیز اجرا شود.

یوسف‌پور گفت: بحث‌های دیگری نظیر تخلفات شکار و صید در حریم جنگل و مراتب، تعارض باغداران با حیات وحش، تصرفات اراضی، تخریب جنگل‌ها که در تفاهم‌نامه‌های بعدی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین همکاری‌های مشترک شورای استان در جهت حفظ کاربری، افزایش سرانه فضای سبز در شهرها، ایستگاه‌های سنجش آب و هوا و توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی نیز مدنظر است.

کد خبر 747268

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری