Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی از اجرای موفق نهضت لای‌روبی رودخانه‌ها در استان خبر داد و گفت: بارش رحمت الهی نقش مهمی در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه دارد؛ اما نباید نقش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی بویژه لای‌روبی 330 کیلومتر از بستر رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه را نادیده گرفت.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در نشستی با اعضای شورای اسلامی استان، با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری و بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برخی از اقدامات انجام شده مانند لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها موجب شد که بارش‌ها تبدیل به رواناب شده و به بستر دریاچه هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۱ نیز بارش‌هایی مشابه سال ۹۸ در استان رخ داد؛ اما تراز آبی دریاچه با وجود بارش‌ها کاهش یافته بود که علت آن، عدم لای‌روبی رودخانه‌ها و انجام ندادن اقدامات تخصصی برای هدایت آب‌ها به سمت دریاچه بود.

استاندار آذربایجان شرقی وجود شوراهای قوی و متخصص در شهرها و روستاها را زمینه‌ساز رفع مشکلات و کاستی‌ها دانست و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، بهترین ابزار طرح مشخص و جزئی مشکلات است و این شوراها باید تمامی مسائل را به صورت ملموس و دقیق، بررسی و بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

وی ابراز کرد: بر این باور هستیم که شوراها، مهم‌ترین نمود و مصداق دموکراسی و مردم‌سالاری هستند و باید از ظرفیت این نهاد مردمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بیش از پیش استفاده کرد.

پورمحمدی با اشاره به کاهش سهم جمعیتی و همچنین کاهش نرخ بیکاری استان، عنوان کرد: دلیل این موضوع، مهاجرت جوانان و جمعیت فعال استان برای یافتن کار است.

وی با بیان اینکه همه با هم باید برای پیشرفت استان، دست در دست هم دهیم، عنوان کرد: تمام مدیران باید با همراهی مردم و بخصوص بخش خصوصی، سرعت عمل را برای حرکت در مسیر توسعه، بیشتر کرده و در این مسیر از ظرفیت شوراها نیز استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر استفاده از توان خیران در بخش‌های مختلف مورد نیاز مردم، اضافه کرد: کار خیر، فقط مدرسه و مسجدسازی نیست و انتظار داریم خیران عزیز در بخش‌هایی همچون راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی نیز کمک کار دولت باشند.

پورمحمدی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال نیز نسبت به سوءاستفاده از امکانات دولتی به نفع اشخاص و جریان‌ها هشدار داد و از اعضای شوراهای اسلامی خواست به هیچ عنوان اجازه بهره‌برداری از امکانات دولتی و شهرداری‌ها را در انتخابات ندهند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درياچه اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه

 غفارزاده اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های مداوم در سال‌های گذشته موجب شده تا بارش‌های موجود به روان آب تبدیل نشوند و در نهایت شاهد کمبود ذخایر سد‌ها باشیم.

وی ادامه داد: به رغم بارش‌های ماه جاری با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به روان آب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان آذربایجان شرقی پر شده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی یعنی از ابتدای مهرماه ١۴٠٢ تاکنون بیش از ٢٩۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های بزرگ استان شده است.

وی با بیان اینکه به رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته است از مردم استان به ویژه شهروندان کلانشهر تبریز خواست با همراهی همیشگی و مصرف معقول منابع آب ضمن خودداری از مصارف غیرضروری خادمان آب را برای گذر ایمن از تابستان پیش رو یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت