Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@13:23:03 GMT

جزئیاتی از شرایط زندان عمرالبشیر

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۳۴۵

جزئیاتی از شرایط زندان عمرالبشیر

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی در سودان اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مخلوع این کشور به دادستانی مبارزه با فساد منتقل شده است.

 شاهدان عینی اعلام کردند که عمر البشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع سودان که لباس محلی این کشور را پوشیده بود در خودرویی به دفتر دادستانی در خارطوم منتقل شد.

الولید سید احمد، دادستان کل سودان اعلام کرده بود که عمر البشیر به اتهام فساد مالی در مقابل دادگاه حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر البشیر یکشنبه در مقابل دادستانی مبارزه با فساد مالی حاضر شد. این دادستانی البشیر را به جمع آوری "ثروت حرام و پول خارجی" متهم کرد.

تلویزیون رسمی سودان یکشنبه برای اولین بار ویدیویی تصویری را از عمر البشیر در داخل زندان کوبر پخش کرد.

همچنین قرار است هیئت وکلای مدافع عمر البشیر امروز (دوشنبه) برای تهیه یک یادداشت حقوقی در واکنش به متهم شدنش به در اختیار داشتن پول خارجی و ثروت غیرقانونی تشکیل جلسه دهد.

۷۲ تن از کارشناسان حقوقی و وکلای داوطلب امروز در خارطوم برای بررسی اتهامات وارده به البشیر و تهیه یادداشت حقوقی گردهم می‌آیند.

در همین راستا شبکه الجزیره به اطلاعاتی درباره شرایط بازداشت عمر البشیر و دیگر شخصیت‌های نظام وی دست یافت.

به گفته منابع، البشیر وضعیت جسمانی خوبی دارد و یک متخصص چشم و گوش و حلق و بینی مرتب او را مورد معاینه قرار می‌دهد. البشیر از روحیه بالایی برخوردار است و در اتاقی زندگی می‌کند که دو تخت دارد اما از زیادی پشه شکایت دارد.

اما علی العثمان، معاون اول اسبق عمر البشیر از محروم شدنشان از خواندن نماز جمعه شکایت دارد.

این درحالی است که عبدالرحیم محمد حسن، وزیر دفاع اسبق به دلیل درد پشت بر روی یک تخت چوبی دراز کشیده و سکوت اختیار کرده است.

از سوی دیگر نافع علی نافع، رئیس حزب کنگره ملی اسبق خواهان تسریع محاکمه‌اش شد و گفت که مطمئن است که بی‌گناه است.

وی گفت که همواره از اصلاح طلبان بوده است.

عبدالله البشیر، برادر عمر البشیر نیز به دلایل بازداشتش اعتراض کرد و زندان را غیرقانونی دانست.

وی گفت: شاید تنها اتهامی که به من وارد شده این است که من برادر البشیر هستم.

منابع سودانی تأکید کردند که برخورد پزشکی خوبی با همگان می‌شود و به آن‌ها اجازه داده می‌شود که هر لباسی می‌خواهند بپوشند و درخواست پزشکانی از خارج زندان بدهند یا از منازلشان غذا بخواهند. پنجشنبه گذشته هیئتی از کمیسیون حقوق بشر سودان از بازداشت‌شدگان در زندان کوبر بازدید کرد.

حریه اسماعیل، رئیس این کمیسیون نسبت به وضعیت سلامتی ابوهریره حسین، وزیر جوانان در دولت البشیر هشدار داد و بر اهمیت معالجه وی خارج از سودان براساس توصیه پزشکان تأکید کرد.

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیسکورد» به دستور دادستانی فیلتر شد

از ساعاتی پیش دیسکورد به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و به‌نظر می‌رسد که دلیل فیلتر شدن این پلتفرم آزاد بودن ارسال محتوای جنسی در آن اعلام شده است.

براساس اطلاعات منتشرشده، نظارت دقیقی روی محتوای منتشر شده در دیسکورد صورت نگرفته و برخی گروه‌ها و کانال‌ها اقدام به انتشار چند فیلم غیراخلاقی در این پلتفرم کرده‌اند که منجر به صدور دستور فیلترینگ این پلتفرم شده است.

دیسکورد طی سال‌های گذشته چندین بار در ایران فیلتر و بعد رفع فیلتر شده است. جامعه بازیسازان و گیمر‌ها با فیلتر شدن گوگل‌پلی و توییچ نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند که علی‌رغم تلاش‌هایی که وزارت ارتباطات مدعی است در حال انجام دادن آن است، تصمیم‌گیران همچنان به رفع فیلتر فروشگاه اندرویدی گوگل و توییچ قانع نشده‌اند. بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر دارد و دولت سیزدهم وعده‌هایی مبتنی بر بهتر شدن اوضاع گیمینگ برای این قشر داده بود.

دیسکورد نیز آخرین بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ فیلتر شد که در دی ماه همان سال با پیگیری‌های متعدد، رفع فیلتر شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • «دیسکورد» به دستور دادستانی فیلتر شد