Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر خیرخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای آغاز طرح کنترل فشار خون تاکنون ۱۲۷ هزار و ۵۶۹ نفر موفق به سنجش و آموزش فشار خون و ثبت و تکمیل پرسشنامه شده اند.

وی بیان کرد: مرحله نخست این طرح که اطلاع رسانی و آگاه سازی بود از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و اجرای مرحله دوم نیز تا ۱۵ تیرماه برای سه گروه حساس جامعه از جمله افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به عنوان گروههای پر خطر جامعه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمعیت بالای ۳۰ سال و همچنین زنان باردار در هر رده سنی و بیماران کلیوی که دچار افزایش فشار خون هستند، جامعه هدف طرح کنترل فشار خون را تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: غربالگری فشارخون افراد در جنوب کرمان با فعالیت ۵۱۹ مرکز خدمات، پایگاه سلامت، خانه بهداشت و ۵۰ پایگاه سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در حال اجرا است.

وی آمار واجدان شرایط شرکت در طرح کنترل فشار خون در جنوب کرمان را بیش از ۲۹۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمارها نشان داده که در این طرح و تا امروز، بیش از ۱۲ درصد از جمعیت غربالگری شده، مبتلا به فشارخون بالا هستند و غربالگری تا پایان طرح ادامه دارد.

خیرخواه با بیان اینکه طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوارها به صورت رایگان اجرا می شود اظهار داشت: این بیماری خاموش است زیرا ۴۰ درصد افراد مبتلا از بیماری خود مطلع نیستند و درمان نشدن این افراد موجب مرگ و میر و معلولیت ناشی از سکته می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان کرمان هفت شهرستان جنوبی را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

۷۴۵۰/۷۴۲۹/‌۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت ایرنا کرمان اجتماعی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش غربالگری سلامت قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.

وی خاطرنشان کرد: 75 طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت های موثری را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری های غیرواگیر که در جامعه آسیب هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.

محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذاهای فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری های زمینه ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه های سلامت و توجه به آن کمک کرد.

وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی 40 تا 60 سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از 800 هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای 11 دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که 24 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از 10 هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره مند شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل