Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه آران و بیدگل با انتقاد از برخی مباحثی که در جامعه مطرح می شود و جایگزین هایی همچون کمک به فقرا به جای حج تمتع، گفت: این تفکر، تفکر غلطی است و فکر زاهدانه تصوف است چرا که هیچ جایگزینی برای حج تمتع وجود ندارد.

خبرگزاری شبستان-آران و بیدگل: آیت الله «سید محمد موسوی» در هفتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگلگفت: رسالت شورای فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی است و این شورا نشست اجرایی نیست بلکه در حقیقت مدیریت فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: در نشست های این شورا، فرهنگ بومی و عمومی رصد می شود تا اگر خرده فرهنگ یا آسیب و آفتی وارد شده باشد ترمیم و یا اگر فرهنگ دینی مغفول مانده باشد، در جامعه نهادینه شود.

 

آنچنان که شایسته حج است، به این مناسک توجه نشده است

آیت الله موسوی در بخش دیگری از سخنانش توجه ویژه به حج و برنامه های هفته حج را خواستار شد و گفت: با توجه به رسالت شورای فرهنگ عمومی به دلیل اینکه مراسم حج تاثیر زیادی در رسوخ معارف در بطن جامعه دارد در شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای رسمی که مصوبات آن لازم الاجراست مطرح می شود.

 

وی به اهمیت حج در اسلام و آثار معنوی، اخلاقی و اجتماعی آن پرداخت و افزود: حج در حقیقت سرچشمه بسیاری از معارف دینی است و در ایام حج تمتع، به برکت حج و ارزش های اسلامی جامعه را معطر می کنیم.

 

اعزام ۶۶۰ زائر از کاشان و آران و بیدگل به حج تمتع

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه متاسفانه آنچنان که شایسته حج است در جامعه اسلامی به این مناسک دینی توجه نشده، گفت: هفته حج برای این است که اسرار و معارف این مناسک دینی در کشور نهادینه شود لذا می توان از این هفته برای ترویج معارف دینی بسیار بهره برداری کرد.

 

آیت الله موسوی در ادامه اظهار داشت: امسال حدود ۶۶۰ زائر از کاشان و آران و بیدگل به حج مشرف می شوند و برای نخستین بار اعزام شهرستان آران و بیدگل به مکه مکرمه به ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: این حرکت دینی، موجی در شهرستان ایجاد می کند و همه مسؤولان باید کمک کنند فضایی ایجاد شود تا بتوانیم از این مناسک استفاده کنیم. تبلیغ حج در جامعه، خود امر به معروف است. حج اعمال و اسراری دارد و رمز و رازی دارد و لازم است این اسرار و معارف حج را در جامعه پیاده کنیم.

 

هیچ جایگزینی برای حج تمتع وجود ندارد  

این استاد درس خارج فقه با انتقاد از برخی مباحثی که در جامعه مطرح می شود و جایگزین هایی همچون کمک به فقرا به جای حج تمتع مطرح می شود، گفت: این تفکر، تفکر غلطی است و فکر زاهدانه تصوف است چرا که هیچ جایگزینی برای حج تمتع وجود ندارد.

 

آیت الله موسوی افزود: روح حج، روح تسلیم، عبودیت، بندگی، برائت از مشرکین، تبری از ظالمین و بیزاری از مستکبران است و این اقامه ابراهیمی باید در جامعه نهادینه شود.

 

وی با تقدیر از تلاش های کارگزاران حج شهرستان آران و بیدگل گفت: کارگزاران رابط بین مردم و مشاعر و اماکن مقدسه هستند و این حلقه ها نقش مهمی در این زمینه دارند و باید به نحو شایسته ای از آنان تقدیر کرد.

 

حج ظرفیتی برای تقویت وحدت اسلامی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل هم در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دلیر اسلام شهیدان بخارایی و امانی ، صفار هرندی و نیک نژاد به دستور هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: حج جای تظاهر، تشاور است و در حج مسلمانان باید یکدیگر را پیداکنند.

 

«سعید ضابطی» افزود: حج ظرفيت‌هاي عظيمي براي تقويت وحدت امت اسلامي و مقابله با نقشه دشمنان اسلام است و اگر از اين ظرفيت ها استفاده شود، بسياري از چالش هاي جهان اسلام رفع خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بر لزوم هرچه بهتر و باشکوه تر برگزارشدن برنامه های هفته حج تاکید کرد و گفت: تقارن هفته حج با دهه کرامت، فرصت مناسبی جهت به نمایش گذاشتن این دو رویداد بزرگ اسلامی است و این امر با تلاش و همکاری همه ادارات می تواند محقق شود.

 

ضابطی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود: تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان لازم الاجراست و مدیران دستگاه ها و نهادها  ملزم به برنامه ریزی و اجرای مصوبات این شورا هستند.

 

در ادامه این نشست اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند. فضاسازی شهری در چهار شهر شهرستان و ورودی دستگاه های اجرایی، برنامه ریزی و تهیه شناسنامه سلامت حجاج، دیدار با خانواده تنها شهید سال  66 حج  آران و بیدگل، برپایی نمایشگاه، مسابقه عکس و همایش حج از جمله مصوبات این نشست بود./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل اوقات فراغت غنی سازی اوقات فراغت دهه کرامت در فارس کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خطبه نماز جمعه مجلس امام جمعه آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل حج آران و بیدگل اصفهان حج تمتع هفته حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل


حاجیه خانم خیمه کبود مادر شهید "مجید قاسمی " پس از گذشت سال‌ها فراق فرزند شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر این مادر بزرگوار در ابوزیدآباد و به طرف گلزار شهدای این شهرتشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.


بسیجی شهید مجید قاسمی ابوزیدآبادی در اول شهریور ماه ۱۳۴۲ در حسین آباد ابوزیدآباد متولد شد.


وی علاقه خاصی به نقاشی داشت و به نگاشتن تصاویری ماندگار روی شیشه می‌پرداخت.


باشروع جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم جبهه شد و سرانجام ۲۲ اسفند ماه۶۳ در عملیات بدر در پایگاه زید به فیض شهادت نائل شد و پیکرش پس از ۱۰ سال به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت