Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:52:46 GMT

ارزاني مسکن در راه است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۴۰۹

ارزاني مسکن در راه است؟

خبرگزاري آريا - طرح ملي مسکن که مي توان ان را طرح ويژه دولت دوازدهم براي ايجاد ثبات دربازار مسکن دانست به زودي واردمرحله اجرايي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، پيش از اين با بحراني شدن وضعيت در بازار مسکن و انفجار قيمت ها در بازار اجاره، طرح هاي متعددي در خصوص اجراي پروژه هاي مسکني در کشور ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح ملي مسکن پس از طرح، در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت و جزيياتي از آن از سوي مجلس و دولت مورد بررسي قرار گرفت. طرح اقدام ملي برساخت 200 هزار واحد توسط شهرهاي جديد، 100هزار واحد توسط بنياد مسکن و 100 هزار واحد توسط شرکت بازآفريني شهري، دلالت دارد. پيش بيني شده است در شهرهاي جديد توليد و احداث مسکن به روش مشارکتي باشد. در اين شيوه شرکت عمران شهرهاي جديد با همکاري انبوه‌سازان يا توسعه‌گران به ساخت واحدهاي مسکوني در شهرهاي جديد اقدام مي‌کند. زمين و پروانه از شرکت عمران شهرهاي جديد به انبوه‌سازان و توسعه‌گران، ارايه و در مقابل سرمايه‌گذاري و ساخت نيز توسط انبوه سازان انجام مي‌شود. رييس انجمن انبوه سازان در اين خصوص به ايرنا گفته است: معتقد هستيم که طرح اقدام ملي وساخت 400 هزار واحد هم در چند سال آينده تاثير خود را بر کنترل بازار اجاره نشان خواهد داد.
ايرج رهبر در خصوص ميزان تاثيرگذاري اين طرح بر کنترل قيمت خانه نيز گفت: برنامه اقدام ملي براي خانه دار شدن قشر متوسط و متوسط به پايين است و در اين طرح خانه هاي لوکس و لاکچري ساخته نمي شود. در اين طرح زمين هاي دولتي وارد ساخت و ساز مي شود و اين خانه ها با هزينه هاي کمي ساخته مي شود تا اثر بيشتري بر کنترل قيمت نهايي آن داشته باشيم.
اين کارشناس مسکن در خصوص اينکه طرح مسکن استيجاري چقدر مي تواند به ضابطه‌مند کردن نرخ اجاره کمک کند نيز گفت: هر نوع توليد مسکن با هر اسمي به متعادل شدن قيمت ها کمک مي کند چرا که باعث تعديل در بازار عرضه و تقاضا خواهد شد.
وي ادامه داد: اگر بخواهيم براي افرادي که قدرت خريد خانه را ندارند گامي برداريم بايد تسهيلات به ساخت داده شود؛ تسهيلات نبايد به خريدار داده شود.
رهبر در پاسخ به اين سوال که همه نگران هستند که خانه هاي طرح اقدام ملي در نهايت گران فروخته شود، گفت: اين خانه ها با مشارکت دولت و کمک بخش خصوصي ساخته مي شود و سرمايه را دولت به شکل زمين يا پروانه در اختيار سرمايه گذار مي‌گذارد. درصدي از اين خانه ها به دولت تعلق داردکه نمي تواند بيشتر از 10 درصد گران کند و سود طرف سازنده هم نبايد 15 درصد بيشر باشد.
هم اکنون ساليانه حدود 700 تا 800 هزار واحد از برنامه ساخت خانه عقب هستيم.
به گزارش خبرآنلاين، بر اساس گزارش هاي اعلامي از سوي وزير کشور 50 درصد درآمد خانوار در حوزه مسکن مصرف مي شود. رييس کل بانک مرکزي معتقد است با ورود به ساخت و ساز در قالب طرح ملي مسکن بازار به ثبات خواهد رسيد و هزينه مسکن کاهش خواهد يافت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  شعار امسال جهش تولید مسکن از طریق مشارکت های مردمی است و این نشان دهنده حضور و اهمیت مردم در ساخت مسکن است  گفت: هرچه قدر به این صنعت بیشتر توجه شود شاهد خروج  رکود و رخوت از این بازار خواهیم  بود.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ شغل مستقیم و ۳۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم مرتبط به بازار مسکن است بنابراین جهش تولید در این بازار زمینه ساز رونق این بازار خواهد شد.

بیگی‌نژاد گفت:‌  سالیانه دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور ساخته شود تا ضریب نیاز جامعه به صفر برسد؛ این درحالی‌است که دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی ساخت مسکن برای اقشار مختلف، سعی در کاهش این فاصله دارد.

او بیان کرد: حضور مردم و بخش خصوصی می تواند زمینه ساز رونق و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران