Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:23:27 GMT

دستگاه لبه چسبان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۴۳۵

دستگاه لبه چسبان چیست؟

صنعتگران و افرادی که با دنیای مصنوعات چوبی در ارتباط‌ هستند به اهمیت دستگاه لبه چسبان در تولید تجهیزات خانگی و ساختمانی واقفند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوگر، دستگاه لبه چسبان با اضافه کردن پی‌وی‌سی و پلیمر به لبه ورق‌های ام دی اف، نئوپان و مصنوعات مشابه، از کناره‌های قطعات کار حفاظت می‌کند. این عملیات هم طول عمر محصول را بالا می‌برد و هم زیبایی بیشتری به آن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از دستگاه لبه چسبان ازاین‌جهت در فرآوری مصنوعات چوبی رایج است که هنگام برش این مصنوعات مانند ام دی اف و نئوپان، لبه‌هایی ناهموار و خشن بر لبه کار ایجاد می‌شود. به همین دلیل نیاز است لبه‌های محصولات به نواری نازک مجهز شوند تا کیفیت سطح روکش شده در تمام قطعه حفظ شود. این عملیات به کمک دستگاه لبه چسبان به‌خوبی صورت می‌گیرد.

گرچه لبه چسبانی موجب زیبایی مصنوعات می‌شود اما افزایش مقاومت اصلی‌ترین دلیل کاربرد لبه چسبان در تولید و کاربرد محصولات ساخته‌شده با ام دی اف، نئوپان و … است. به عبارت بهتر جلوگیری از لب‌پر شدن و افزایش مقاومت در تغییر شکل و همچنین در برابر آسیب‌های محیطی همچون حرارت و رطوبت مزایای حائز اهمیت لبه چسبانی است.

درگذشته لبه چسبانی قطعات به‌وسیله نوارهای پشت چسب‌دار و با دستگاهی مانند اتو انجام می‌شد؛ این عملیات بسیار وقت‌گیر و دشوار بود و کیفیت مطلوب را نیز برای محصول ایجاد نمی‌کرد.

اما امروزه این فرایند به‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته و خودکار انجام می‌شود که ضمن بیشتر شدن سهولت و سرعت عملیات، کیفیت بالاتری را نیز برای محصول به ارمغان می‌آورد.

لبه چسبانی در دستگاه‌های اتومات به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود. این مراحل که با عنوان «ایستگاه» خوانده می‌شوند در دستگاه‌های مختلف صنعتی و نیمه‌صنعتی تفاوت دارند. به جز ایستگاه‌ها، سرعت، ابعاد، رطوبت، چسب و برق مصرفی این دستگاه‌ها نیز متفاوت است.

روند کار دستگاه لبه چسبان به‌طورکلی شامل ورود قطعه کار به دستگاه، چسب خوری لبه‌های آن، اتصال نوار به لبه کار به‌وسیله غلطک ها و حرارت دادن برای چسبیدن نوار به لبه است. پس از طی این مراحل در نهایت، برای تراز شدن و زیبایی بیشتر، لبه‌های کار فرزکاری و پولیش می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد تعداد ایستگاه‌های دستگاه‌های لبه چسبان در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. این عدد از سه ایستگاه در دستگاه‌های ساده تا دوازده ایستگاه در دستگاه‌های پیشرفته متغیر است. هر چه ایستگاه‌ها بیشتر و پروسه لبه چسبانی پیشرفته‌تر باشد قیمت لبه چسبان نیز بیشتر خواهد بود. ایستگاه‌های دستگاه لبه چسبان را به‌طورکلی می‌توان در دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد.

- غلطک یا نوار پیش برنده

- ایستگاه پیش گرمکن

- ایستگاه پیش فرز

- ایستگاه اسپری

- ایستگاه چسب

- ایستگاه غلطک فشار

- ایستگاه اره سروته زن

- ایستگاه فرز بالا و پایین

- ایستگاه گوشه زن

- ایستگاه لیسه نوار

- ایستگاه لیسه سطح و چسب

- ایستگاه پولیش

کاربرد دستگاه لبه چسبان

قطعاتی که در این دستگاه جای می‌گیرند، بسته به ابعاد و کارایی دستگاه متفاوت‌اند. ممکن است این دستگاه برای لبه چسبانی درب‌های کابینت، درب و لبه‌های کمدها و قفسه‌ها، در چوبی و… به کار رود. البته لبه چسبانی این محصولات غالباً در مواردی کاربرد دارد که از فرآورده‌های چوب مانند ام دی اف و نئوپان در تولید محصول استفاده شود.

کابینت

صنعت ساخت و تولید کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین صنایعی است که بیشترین استفاده را از لبه چسبان می‌کند. تمام لبه‌های بدنه و درب‌های کابینت ام دی اف یا حتی کابینت چوبی نیازمند لبه چسبانی است تا سطوح نرم و مقاومی ایجاد کند. با توجه به شرایط آشپزخانه‌ها و استفاده مکرر از این محیط و امکانات آن نیاز است تا محصولات مصرفی در دکوراسیون آشپزخانه ازلحاظ زیبایی، کیفیت و مقاومت در بالاترین سطح ممکن باشند. لبه چسبانی در و بدنه کابینت آشپزخانه، زیبایی موردنیاز و مقاومت در برابر رطوبت، آسیب‌های محیطی و لب پر شدن را فراهم می‌کند. در لبه چسبانیِ کابینت آشپزخانه از نواری از جنس، طرح و رنگ روکش کابینتم دی اف استفاده می‌شود.

کمد و قفسه

کمدها، قفسه‌ها، کتابخانه‌ها و حتی شلف‌های چوبی و ام دی افی نیز همچون کابینت آشپزخانه برای زیبایی، طول عمر و حفظ کیفیت نیازمند لبه چسبانی هستند. در این محصولات که در مواردی به‌عنوان عنصری تزئینی در محیط به کار می‌روند، زیبایی امری ضروری است؛ بنابراین نیاز است تا با لبه چسبان زیبایی و کیفیت موردنظر تأمین شود.

در چوبی

در چوبی که از چوب‌های طبیعی ساخته می‌شود و یا درهای چوبی که از مصنوعات چوب مانند ام دی اف، اج دی اف و یا حتی نئوپان تولید می‌شوند ممکن است در طول زمان و در اثر باز و بسته شدن متعدد آسیب ببینند، لب پر شوند و کیفیت خود را از دست بدهند. برای برخورداری از کیفیت مطلوب در ساخت در چوبی طبیعی و یا مصنوعی نیز لبه چسبانی نیاز است. دستگاه لبه چسبان مورد استفاده در تولید درب چوبی بزرگ‌تر و پیشرفته از لبه چسبان کابینت آشپزخانه است.

خرید لبه چسبان

با توجه به‌ضرورت کاربرد لبه چسبان در تولید محصولات و مصنوعات چوبی و فرآورده‌های آن، برندهای مختلفی اقدام به تولید دستگاه لبه چسبان کرده‌اند. بهترین دستگاه لبه چسبان آن است که با توجه به نوع کاربری و زمان مورد نیاز بتواند به نیاز صنعتگر پاسخ دهد. انواع دستگاه لبه چسبان در فروشگاه اینترنتی خوگر پلاس موجود است؛ می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی برندهای معروفی که دارای نمایندگی ایرانی هستند را بررسی و بهترین دستگاه لبه چسبان را متناسب با نوع نیاز خود خریداری کنید. تهیه لبه چسبان از این فروشگاه موجب می‌شود تا در تأمین مواد اولیه و قطعات یدکی دستگاه دچار مشکل نشوید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • راه رفتن وارونه!
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • فیلم | ایستگاه راه آهن بیشه استان لرستان در آستانه ثبت جهانی
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس در مراغه