Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد آذری جهرمی امروز، دوشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا به سوالات ملی «بیت الله عبداللهی» نماینده مردم هریس و «محمود نگهبان سلامی» نماینده مردم خواف و رشتخوار پاسخ دهد. پوشش تلفن‌های همراه، تلفن ثابت در روستاها جزو سوالات اصلی این دو نماینده بود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن سوال مطرح شده از سوی نمایندگان را اینگونه اعلام کرد؛ چرا در بسیار ی از روستاها پوشش تلفن همراه و اینترنت وجود ندارد و دوم اینکه چرا به درخواست مردم برای اشتراک تلفن ثابت جواب منفی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه این سوالات قبلاً مطرح شده و نمایندگان اقناع نشده‌اند، قلمرو سوال را ملی تشکیل داده و گزارش سوال جهت اعلام وصول ارسال می‌گردد.
این سوال را نمایندگانی مانند سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق، علی جلیلی نماینده مراغه و عجب‌شیر، رضا کریمی نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین، رضا علیزاده نماینده ورزقان و خاروانا، بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر، محمد وحدتی نماینده بستان‌آباد و بادامچی نماینده تهران پرسیدند.
پس از این سوال، محمدجواد آذری جهرمی برای پاسخ به جایگاه آمد و ضمن تشکر از اینکه فرصتی برای پاسخگویی پیش آمده، صحبت‌هایش را با خاطره‌ای از یک سفر آغاز کرد.
وزیر جوان ارتباطات گفت: برای توسعه روستایی، با حضور نمایندگان سفری به یکی از روستاها داشتیم. یکی از بزرگان روستا به ما مراجعه کرد و گفت ما اینجا اینترنت لازم داریم. هر چقدر اطراف را دیدم اثری از خانه نبود. پرسیدم چند خانوار اینجا زندگی می‌کنند؟ گفت خانوار را نمی دانم ما ۵ هزار تا گوسفند داریم.
همه این مسئله را به شوخی گرفتند و خندیدند. اما آن مرد راست می‌گفت در دنیای دیجیتال امروز، دامداری نیز به توسعه پوشش اینترنت روستایی وابسته است و می‌توان برای مدیریت بهتر امور اقتصادی از آن استفاده کرد. پوشش ارتباطات روستایی اگر با نگاه توسعه و اشتغال‌زایی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند نیروی محرکی برای اقتصاد مناطق محروم روستایی کشور باشد.
او در ادامه به فعالیت‌هایی که در روستاهایی مانند کلپورگان در سیستان و بلوچستان انجام شده اشاره کرد و گفت: هنر زنان ایرانی در سیستان و بلوچستان منجر به خلق آثار نفیس و بسیار ارزشمندی می‌شد که متاسفانه نمی‌توانستند از فروش آن پولی در بیاورند چون خدمات فروش برایشان مهیا نبود.
اما توسعه ارتباطات نسل چهارم تلفن همراه، احداث یک دفتر پست برای ارسال صنایع‌دستی آن‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی باعث شد آنها بتوانند صنایع دستی‌شان را برای مشتریان ارسال کنند و همین مسئله منجر به مهاجرت معکوس به روستا شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟

صبح امروز قرار بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد که این اتفاق رخ نداد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، یکی از دستورکارهای صبح امروز سه شنبه (28 فروردین) صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوال عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

اما این اتفاق صبح امروز در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است؛ از این رو با پیگیری های خبرنگار تسنیم از اعضای هیئت رئیسه مجلس، گویا نماینده سوال کننده از وزیر کار سوال خود را پس گرفته است.

لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • اگر اپراتورها پولی دارند خرج توسعه شبکه کنند
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است