Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رقابت های فصل جاری لیگ بسکتبال گیلان نیز در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است و دور برگشت هر دو لیگ نیز آغاز شده که تیم های حاضر در این مسابقات رقابت سختی را نیز با یکدیگر دارند.

رقابت های بسکتبال لیگ بانوان که سومین دوره خود را تجربه می کند با عنوان جام دختران باران امسال پیگیری می شود که هشت تیم در این لیگ حضور دارند که به صورت دوره ای و متمرکز با هم رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در رقابت های لیگ بسکتبال مردان استان گیلان که در فصل جاری با عنوان جام پسران باران در حال برگزاری است، ۱۱ تیم در دو گروه با هم رقابت می کنند که این مسابقات نیز به نیمه راه خود رسیده است.

اما تعدادی از مسئولان تیم های حاضر در لیگ بسکتبال مردان استان گیلان در خصوص برگزاری این لیگ نقطه نظراتی داشتند که اغلب آنان برگزاری این مسابقات را باعث رشد و شکوفایی بیشتر این رشته را در گیلان عنوان کردند.

* درفک تیمی متشکل از نیروی جوانی و تجربه*

مالک باشگاه درفک رشت که تیمش امسال یکی از مدعیان قهرمانی است در خصوص برپایی لیگ بسکتبال گیلان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تجربه هفت سال گذشته در لیگ بسکتبال گیلانَ، سعی کردیم تیمی متشکل از بازیکنان اهل رشت را در این فصل شرکت دهیم.

علیرضا علیزاده افزود: براین اساسی بازیکنان تیم ما متشکل از تجربه و جوانی است که امسال با حمایت های فرهاد گلبند در لیگ بزرگسالان شرکت کرده و به همین دلیل این تیم در فصل جاری با نام درفک گلبند رشت در مسابقات حضور یافته است.

وی ادامه داد: البته بازیکنان ما در دو بخش عمده هستند که یک دسته از بازیکنان از کودکی با ما کار کردند و به بزرگسالان رسیدند و دسته دوم بازیکنان بزرگسالی هستند که ما افتخار همکاری با آنان را داریم.

وی در مورد صدرنشینی تیمش در پایان دور رفت لیگ مردان گیلان نیز بیان کرد: به هرحال تیم ما قدرتمند است و بازیکنان باتجربه و همچنین بازیکنان جوان جویای نام تشکیل شده و امیدواریم که در ادامه لیگ نیز با ارایه بازی های زیبا دوباره به فینال صعود کنیم و قهرمان لیگ شویم.

* انجام بازی ها در یک گروه عادلانه است*

اما تیم بسکتبال نظام مهندسی گیلان در لیگ فصل جاری تغییر نام داده و با نام جدید مهندسین گیلان در رقابت های لیگ بسکتبال مردان گیلان حضور یافته که این تیم نسبت به سال گذشته تغییرات زیادی یافته است.

یکی از مسئولان این تیم نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با تغییرات فراوان در لیگ حضور یافته ایم و در ترکیب تیم نیز هفت تغییر نسبت به سال گذشته داریم اما امیدواریم در ادامه مسابقات بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

مهرشاد عبادتکار افزود: ما تا سال گذشته با نام نظام مهندسی در رقابت های لیگ گیلان شرکت می کردیم اما در سال جاری با نام مهندسین گیلان حضور یافته و امیدوارم که بتوانیم همانند فصل گذشته جزء چهار تیم برتر لیگ نیز باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در دو گروه بیان کرد: اگر مسابقات در یک گروه برگزار شود بهتر است چون با برگزاری رقابت ها در دو گروه، عدالت برقرار نمی شود و امیدوارم که از سال آینده این مسابقات در یک گروه برگزار شود.

وی اضافه کرد: به هرحال برگزاری رقابت ها در یک گروه، عدالت بهتر رعایت می شود و همه تیم ها با هم رقابت می کنند تا سرانجام تیم های برتر مشخص شوند اما با گروه بندی به طور حتم، یک گروه ضعیف تر و یک گروه قوی تر خواهد بود.

* برگزاری لیگ در بازیکنان انگیزه ایجاد می کند

اما نماینده تیم بسکتبال هیات صومعه سرا نیز در خصوص برگزاری لیگ بسکتبال گیلان در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: به طور حتم برگزاری لیگ بسکتبال بین بازیکنان انگیزه ایجاد می کند که این امر باعث پیشرفت این رشته ورزشی خواهد شد.

امین دوستی افزود: همچنین برگزاری مستمر و مداوم لیگ باعث ارتقای بازیکنان می شود و همچنین باعث ارتقای سطح کیفی بسکتبال گیلان نسبت به سایر استان ها می شود که یکی از مزیت های برتر برگزاری لیگ نیز همین امر است.

وی ادامه داد: از نحوه برگزاری مسابقات لیگ رضایت داریم اما ای کاش این مسابقات زودتر آغاز می شد چون رقابت های فصل جاری با تاخیر آغاز شده و امیدواریم که از فصل آینده مسابقات لیگ گیلان زودتر آغاز شود.

وی در خصوص وضعیت تیم بسکتبال صومعه سرا نیز بیان کرد: با توجه به اینکه فصل گذشته مقام سوم را کسب کردیم، انتظار داریم که در فصل جاری نیز بتوانیم به جمع چهار تیم برتر بپیوندیم و مقام بهتری را نسبت به فصل گذشته کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در رقابت های امسال در تیم جوانگرایی بیشتری انجام شده و با تیمی جوان در رقابت های بسکتبال لیگ مردان گیلان حضور یافته ایم که تاکنون نیز نتایج خوبی کسب کرده و امیدواریم که در دور برگشت نیز بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

* هدف تیم لنگرود کسب مقام قهرمانی است*

سرپرست تیم بسکتبال شهرداری لنگرود نیز در خصوص رقابت های لیگ بسکتبال گیلان در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: ما تیم را برای قهرمانی بسته ایم و امیدوارم که در پایان کار بتوانیم مقام نخست را کسب کنیم.

محمدرضا منصوری افزود: به طور حتم سطح کیفی مسابقات سال جاری نسبت به سال های گذشته بالاتر است و همچنین تیمهای قدرتمندی همچون عقاب تالش و ملوان در گروه ما حضور دارند اما ما نیز تیم خوبی داریم و همچنین شهریار کریمی را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: از نحوه برگزاری مسابقات لیگ گیلان نیز راضی هستم چون افراد زحمتکش و دلسوزی در این هیات حضور دارند که برای برگزای لیگ زحمات زیادی را میکشند که می توان به آقایان گل آرا و همچنن محمد رفیعی سرپرست هیات بسکتبال گیلان اشاره کرد که دلسوزانه کارها را پیگیری می کنند و امیدواریم که در ادامه شاهد بازی های خوبی از تیم های حاضر در این دوره از مسابقات باشیم.

* جوانگرایی مبنای کار تیم دنیای فلز رشت*

سرپرست تیم بسکتبال دنیای فلز رشت نیز در خصوص رقابت های فصل جاری لیگ بسکتبال گیلان گفت: مبنای کار ما جوانگرایی است که در این راستا، بازی دادن به بازیکنان نوجوان و جوان از اولویت های ما بشمار می رود.

رضا رجب زاده افزود: با توجه به این امر، ما در تیم خود بازیکن نوجوان ۱۶ ساله، بازیکنان جوان و همچنین تعدادی از بازیکنان فصل گذشته را در اختیار داریم تا علاوه بر نیروی جوانی، بتوانیم از تجربه این بازیکنان نیز سود ببریم.

وی بیان کرد: البته به دلیل پاره ای از مشکلات ما امسال تمرینات را دیر شروع کردیم و به همین دلیل با آمادگی کامل مسابقات را آغاز نکردیم اما در ادامه تمرینات گروهی را انجام دادیم و امیدوارم که بتوانیم در بازی های دور برگشت نتایج خوبی را کسب کنیم.

۷۲۸۵/‏۶۰۳۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان

مصطفی خانعلی‌نژاد گفت: از مجوز‌های صادر شده سال ۱۴۰۲، ۶۶ مورد جهت صدور کارت شناسایی، ۶۱۹ مورد صدور پروانه تولید انفرادی، ۶ مورد صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۱۳۴۸ مورد جهت تمدید پروانه تولید انفرادی بوده است.

معاون صنایع‌دستی استان گیلان گفت: رشته‌های مورد فعالیت در این استان بیش از ۸۱ رشته می‌‍باشد که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های تولیدات چوبی و حصیری، رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک، لباس‌های محلی اقوام، بافته‌های داری و غیرداری، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی و... مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان گیلان بیش از ۴۹۰۰۰ نفر هنرمند صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند و ۱۳۴ کارگاه با پروانه تولید گروهی فعال است که این کارگاه‌ها در رشته‌های فوق الذکر مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ فروردین
  • برتری تیم‌های مردان و زنان ایران در بسکتبال ۳ نفره کاپ آسیا
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان