Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در مصاحبه‌ای، اتهام‌زنی اخیر آمریکا به ایران در خصوص حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان را شبیه «سخنان دروغ» مقامات آمریکایی قبل از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ دانست که به بهانه دستیابی «صدام» به سلاح‌های کشتار جمعی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش «راشا تودی»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون روسیه به دروغگویی تاریخی «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا در نشست پنجم فوریه ۲۰۰۳ (۱۶ بهمن ۱۳۸۱) شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد.

پاول وزیر خارجه دولت «جورج بوش» در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای توجیه حمله قریب‌الوقوع به عراق ادعا کرده بود که واشنگتن مدارکی درباره برنامه سلاح‌های کشتارجمعی عراق در اختیار دارد و بخشی از این اسناد ادعایی را در نشست شورای امنیت رونمایی ارائه کرد اما بعدا مشخص شد که این اسناد، ساختگی و دروغ بوده است.

سخنگوی کرملین گفت: «ما ماجرای بطری‌ها[ی کوچک] با پودر سفید را فراموش نکردیم. ما این موضوع را به خاطر داریم و در نتیجه یاد گرفته‌ایم که در ارزیابی‌هایمان خوشتنداری نشان دهیم».

سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه شواهد کافی بریا متهم کردن و مقصر خواندن هیچ کشوری برای حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان ارائه نشده است، افزود: «توسل به برخی اطلاعات محرمانه در این موضوع، عجیب و غریب است. در حوادثی شبیه به این (حمله به نفتکش‌ها) که واقعا می‌تواند پایه‌های اقتصاد جهان را بلرزاند، اتهام‌زنی‌های بی‌اساس نباید مورد لحاظ قرار بگیرد».

این مقام روس پیش از این نیز در واکنش به اتهام‌زنی‌های آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی علیه ایران در زمینه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، انجام  ارزیابی‌های رسمی  در این خصوص را خواستار شد و گفت: ما در زمینه ارزیابی‌ها هوشیار عمل می‌کنیم و باید منتظر شواهد قانع کننده در این زمینه باقی بمانیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق مسکو وزیر خارجه آمریکا آمریکا نفتکش دریای عمان پودر سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

کد خبر 845245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و چین ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به آمریکا پیام نداد/ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست