Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:04:56 GMT

۷۲ درصد روستاها از خدمات فناوری اطلاعات برخوردار هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۶۱۳

۷۲ درصد روستاها از خدمات فناوری اطلاعات برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی سوال بیت الله عبداللهی و هفت نماینده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (دوشنبه) درباره توسعه فناوری اطلاعات در روستاها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

آذری جهرمی در ابتدا، گفت: روزی که بنده وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم حدود ۱۹ هزار ر وستا به صورت عملیاتی به شبکه اینترنت متصل بودند که مشکلات متعددی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولاً مودم های مورد نیاز برای مناطق روستایی گران بود، ثانیاً مسافران نمی‌توانستند از اینترنت روستایی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که مجموعاً ۲۷ هزار و ۷۶۷ روستا به اینترنت متصل هستند، علاوه بر این تجهیزات جدید اینترنتی به این روستاها داده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۷ هزار و ۲۰۰ روستا به پهنای باند مجهز شدند، ما از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را کردیم تا بتوانیم در راستای توسعه روستاها اقدام کنیم.

آذری جهرمی گفت: دشمنان ما طراحی تابستان داغ را در سال ۹۷ کرده بودند و ابزارشان فشار اقتصادی بود به همین دلیل بودجه عمومی دچار مشکلاتی شد و از ۴,۲۰۰ میلیارد تومان بودجه وزارت ارتباطات ۱,۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد، بودجه توسعه روستایی ۲۲۰ میلیارد تومان بود که کمتر از نصف آن محقق شد.

وی اظهار داشت: ما پشت تحریم های دشمن نماندیم و بیش از ۷۲ درصد روستاها امروز از تجهیزات فناوری اطلاعات برخوردارند.

به گزارش مهر، بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس گفت: طبق برنامه ششم وزارت ارتباطات مکلف است تا سال دوم برنامه در راستای هوشمندسازی مدارس و دسترسی همه دانش آموزان به فناوری اطلاعات عمل کند.

وی اظهار داشت:: مردم در روستاها مشکل زیادی برای دسترسی به خدمات دولتی دارند و زمینه های ایجاد اشتغال در روستاها در صورت تجهیز به فناروی اطلاعات وجود دارد.

در ادامه جلسه، آذری جهرمی گفت: برای تحقق برنامه ششم توسعه تلاش های زیادی شده است اما حرف شما در مورد عدم توسعه متوازین درست است، متوسط اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد بوده که امروز به ۷۶ درصد افزایش یافته است. مطالبات منطقه شما درست است اما نباید دستاوردهای ملی را زیر سوال ببریم.

بیت الله عبداللهی در بخش دوم اظهارات خود گفت امروز وضعیت تلفن ثابت بدتر از اول انقلاب است، چون مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصولتی فقط به دنبال سود است.

وی افزود: فرزندان روستایی ما نیازمند اینترنت و استفاده از فناوری های اطلاعات می باشند. در روستاهای ما آنتن دهی تلفن همراه وجود ندارد و جاده های روستایی ما با این مشکل مواجه هستند.

در پایان عبداللهی اعلام کرد: به دلیل حمایت از وزیر جوان از به رأی گذاشتن سوال انصراف می دهم و از پاسخ های وزیر قانع شدم.

کد خبر 4642996

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد جواد آذری جهرمی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه گفت: در خصوص انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، تعداد ۶ پایان نامه شامل ۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و یک رساله دکتری مورد حمایت قرار گرفت.


ابوالفضل اکبرپور افزود: براساس این تفاهم نامه، مبلغ مورد حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد ۲۴۰ میلیون ریال و رساله‌های دکتری ۷۲۰ میلیون ریال است.


در سال گذشته نیز تعداد ۵ پایان نامه‌ی این دانشگاه، مورد حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران قرار گرفته بود.

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان