Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:06:48 GMT

3 صنعتی که به هوش مصنوعی وابسته‌اند کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۸۰۳

3 صنعتی که به هوش مصنوعی وابسته‌اند کدامند؟

هوش مصنوعی تغییرات عظیمی در زندگی بشر ایجاد کرده است و در آینده نیز شاهد تأثیرات متفاوت آن بر زندگی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینترپِرنر، فناوری هوش مصنوعی سبب انقلابی در صنایع سراسر جهان شده است اکنون قصد داریم ۳ صنعتی را که هوش مصنوعی در آنها نفوذ کرده است را معرفی کنیم. با توجه به گسترش جهانی هوش مصنوعی برخی تخمین می‌زنند که درآمد جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۹۰ میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیبایی و مراقبت از پوست

هوش مصنوعی در صنعت مد و زیبایی نیز راه یافته است. با کمک برخی برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی افراد می‌توانند دریابند چه سبک آرایشی به صورت افراد می‌آید و اگر افراد برخی مشکلات پوستی نیز داشته باشند توسط هوش مصنوعی شناسایی می‌شود.

معادن

بر خلاف تصور افراد در صنعت معدن نیز از ابزارهای مدرن استفاده می‌کنند. کارکنان معادن دیگر بیل و گلنگ خود را کنار گذاشته‌اند و از فناوری هوش مصنوعی در کار خود استفاده می‌کنند. با استفاده از هوش مصنوعی، نه تنها کار در معادن راحت‌تر می‌شود بلکه اپراتورهای معادن می‌توانند خطر کارکنان را کاهش دهند و تغییرات قیمت‌گذاری را پیش‌بینی کرده و بهره وری عملیاتی خود را افزایش دهند.

خدمات مشتری

با آمدن خودروهای خودران و پهپادهای خودران دیگر نیاز نیست افراد نگران خرید و وسایل مورد نیاز خود باشند چرا که هر وقت بخواهند می‌توانند وسایل و مواد غذایی مورد نیاز خود را سفارش دهند تا پهپادها در کمترین زمان ممکن آنها را به دستشان برسانند. مزیت خودروهای خودران نیز این است که افراد می‌توانند به راحتی در خودرو خود نشسته و کارهایی از قبیل چک کردن ایمیل خود را انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت معدن هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علیرضا حسینی در بازدید از کارگاه‌های تولیدی فعال شهرستان نیر به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های غیرفعال شهرستان هم در حال فعال شدن هستند و امسال تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال، وارد چرخه تولید شوند.
وی به تلاش‌ها برای جلوگیری از خام فروشی در معادن نیز اشاره کرد وافزود: از ۲۶ معدن موجود در این شهرستان ۱۵ معدن فعال است و در سال گذشته ۲ معدن تولید گچ و اسفنج آهنی هم به آنها اضافه شد و این معادن باید از خام فروشی خارج شده و کارخانه‌های فرآوری و جانبی خود را دایر کنند.
فرماندار نیر گفت: ۶۰ درصد شن و ماسه استان اردبیل از معادن شن و ماسه شهرستان نیر استحصال می‌شود و در راستای ایجاد اشتفال با استفاده از این ظرفیت موجود، افزایش تولیدات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با ارائه تسهیلات و تقویت آورده‌های شخصی را در دستور کار قرار داده ایم.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان
  • افزایش وصول حقوق دولتی بخش معادن
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟
  • زنان متولد این ماه‌ها از نظر عاطفی به شدت وابسته هستند!
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات