Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:58:26 GMT

موتورسیکلت و غفلت از این برمودای تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۹۹۳۱

موتورسیکلت و غفلت از این برمودای تصادفات

البته در این بین هستند راکبان موتورسیکلت هایی که خود را مقید به قانون می دانند در مقابل عده‌ای که تعداد آنها نیز کم نیست، خود را مجاز به عبوراز چراغ قرمز، پیاده روها، پارک در هر محدوده ای، بی توجهی به علایم و تابلوها، ویراژ دادن های خطرناک در بزرگراه ها، لایی کشیدن ها، تک چرخ زدن ها، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حمل بارهای سنگین و خارج از عرف و سایر تخلفات دیگر می دانند و به تذکر پلیس توجهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بماند که این راکبان بی مهبا، با زیر پا گذاشتن قوانین، جان خود را به خطر می‌اندازند و چشمان منتظر خانواده خود را بی فروغ می کنند، جان عده‌ای بی گناه و عابرپیاده را نیز نادیده می‌گیرند و کاری به آن کودک دبستانی، زن باردار، پیرمرد و پیرزنی که خود را به سختی می کشاند تا به داروخانه یا بانکی برود، ندارد، حق آنها را که عبور از جایی امن به عنوان عابرپیاده برایشان تعریف شده است را می‌گیرند و بی مهابا می‌تازند و به حق و حقوق این و آن تجاوز می کنند.

حتی رانندگان تاکسی نیز از دست این راکبان بی باک، در امان نیستند و صابون بی قانونی آنها به تنشان خورده است، اینکه از هر گذری هر چند باریک عبور می کنند و به مسافر بخت برگشته ای که نمی داند یک آن سر و کله این راکب از کجا پیدا شد، ازخودرو پیاده می شود با موتور تصادف می کند و … بماند که چه دردسرهایی اننده تاکسی بی گناه نیز درگیر خواهد کرد؟

با وجود اینکه پلیس استفاده از کلاه ایمنی را برای راکبان موتورسیکلت اجباری کرده است اما هستند افرادی که همچنان استفاده از این وسیله ایمنی را برای خود منع کرده و در حد نشان دادن به پلیس برای جریمه نشدن و عدم توقیف موتور، در دست می‌گیرند و تا پلیس را می ببیند، کلاه را بر سرشان می گذارند.

براساس آمار پزشکی قانوی در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در اثر حو ادث رانندگی کشته شددند که ۲۱.۸ درصد یعنی سه هزار و ۷۸۴ نفر موتورسوار بودند که استان های تهران، فارس و اصفهان بیشترین فراوانی تلفات را داشته است.

براساس این آمار ۳۸.۴ درصد موارد فوتی موتورسواران درون شهری، ۴۴.۵ درصد برون شهری، ۱۰.۸ درصد در جاده های روستایی، ۱.۲ درصد در راه های اختصاصی و۵.۲ درصد در سایر راه ها کشته شده اند.

در زمان وقوع تصادف ۷۹ درصد راننده موتور، ۱۹.۶ درصد سرنشین و وضعیت ۱.۴ درصد نامشخص بوده است. ۹۶.۳ درصد افراد متوفی مرد، ۳.۷ درصد زن، ۱۳.۵ درصد زیر ۱۸ سال، ۲۵.۸ درصد ۱۸ تا ۲۴ سال، ۲۸.۸ درصد بین ۲۵ تا ۳۹، ۱۰.۷ درصد بین ۴۰ تا ۴۹ و۲۱.۱ درصد ۵۰ سال به بالا داشته اند. از لحاظ نحوه وقوع تصادف ۸۰ درصد در اثر برخورد با وسیله نقلیه دیگر، ۱۰ درصد در اثر واژگونی، ۷.۳ درصد در اثر برخورد با جسم ثابت و ۲.۷ درصد به نحو دیگری کشته شده اند. از لحاظ شغلی ۴۱ درصد دارای شغل آزاد، ۲۰.۱ کارگر، ۱۰.۸ درصد دانش آموز، ۷.۷ درصد کشاورز، ۴.۴ درصد بیکار و ۱۶ درصد سایر مشاغل را داشته اند.

با وجود این آمار، گفته پلیس را تایید می کنیم که موتورسیکت، برمودای تصادفات است و هر فردی درگیر آن شود را غرق می کند و در این راستا، تر و خشک با هم می سوزند. این برمودای تصادفات رحمی ندارد، سن و جنس برایش مهم نیست، برایش مهم نیست که نان آور خانواده باشی یا جوانی بی باک که از سر هیجان جوانی بر ترک موتور نشسته ای و می تازی. با وجود آمار مرگ و میر ناشی از موتور اعم از راکب، سرنشینان و عابران باید پرسید که چرا باز درس نمی گیریم و تجربه دیگران برای ما تجربه نمی شود، سالیانه چه افرادی که نان آور خانواده هستند و به دلیل تصادف با موتور جان خود را از دست می دهند، چه بسیار افرادی که به دلیل بد راندن این ارابه دو چرخ دچار معلولیت و قطع عضو می شوند.

بماند که موتورسیکلت چه آلودگی ایجاد می کند و به گفته پلیس به ازای هر یکصد کیلومتر باید کمتر از هشت دهم بنزین مصرف کند در حالی که این رقم بسیار بالاتر است و به سه تا چهار لیتر می رسد و به هر میزان که بنزین مصرف شود، به همان میزان آلودگی هوا بیشتر خواهد شد. موتورسیکلت با وجود حجم استفاده ای که درکلان شهرها دارد، از سوی دیگر با وجود مضرات اعم از میزان تصادفات و آلایندگی هایی که اعم صوتی و هوا، ایجاد می کند، باید برایش فکری اندیشید تا دیر نشده است...

خبرنگار حوزه انتظامی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر (+عکس)

ریشه های شرکت یاماها موتور، به قرن نوزدهم بازمی گردد، زمانی که یک صنعتگر با استعداد به نام توراکوسو یاماها به دنبال ساخت یک ارگ ژاپنی بود که بتواند با مدل های غربی وارد شده به کشور در آن زمان رقابت کند.

پس از ساخت موفقیت آمیز ارگ خود، توجه یاماها به پیانوها معطوف شد که در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده بودند. شرکت جدید او در دهه ۱۸۹۰ شروع به ساخت پیانوهای ایستاده کرد و در نهایت اولین پیانوی اعلای خود را در ۱۹۰۲ طراحی کرد.

به گزارش روزیاتو، این شرکت در طول جنگ جهانی اول و دوره بین دو جنگ جهانی رشد کرد، اما جنگ جهانی دوم و به طور خاص بمباران متفقین باعث نابودی این شرکت به جز یک کارخانه اش شد.

توراکوسو یاماها

تولید آلات موسیقی پس از جنگ از سر گرفته شد، اما رئیس شرکت، گنیچی کاواکامی، به سرعت برنامه‌هایی برای گسترش و تنوع‌بخشی تولیدات شرکت برنامه‌ریزی کرد. کاواکامی با مشاهده نیاز به تحرک در کشور ویران شده پس از جنگ، یک بخش موتورسیکلت را در سال ۱۹۵۵ تأسیس کرد.

ایجاد یک نمونه اولیه از همان ابتدا دشوار بود، و اگرچه این شرکت در تلاش های اولیه خود برای ساخت یک مدل جدید با مشکلات زیادی روبرو شد، سازنده جدید موتورسیکلت پشتکار لازم را داشت.

این تلاش‌های اولیه به یاماها موتور کمک کرد – که سال‌ها پیش از شرکت سازنده آلات موسیقی یاماها جدا شده بود – به همراه سایر محصولات مرتبط، مانند موتورهای چهار چرخ، قایق های شخصی، موتورهای دریایی و مهندسی خودرو، به یک رهبر جهانی در تولید موتورسیکلت تبدیل شود. امروزه، این حوزه یک تجارت جهانی تقریباً ۹ میلیارد دلاری است – این تکامل غول ژاپنی عرصه موتورسیکلت سازی است.

آغاز یک اسطوره

تولید موتورسیکلت در اوایل دهه ۵۰ در سراسر ژاپن افزایش یافت و توسط شرکت هایی که قبلاً در ساخت هواپیماهای نظامی شرکت داشتند، از جمله کاوازاکی، میتسوبیشی و هوندا رهبری می شدند.

Nippon Gakki، شرکتی که بعدها به یاماها معروف شد، می‌خواست وارد این صنعت پررونق شود، اما ترجیح داد به جای اسکوترها و دوچرخه‌های موتوری که سایر شرکت‌ها تولید می‌کردند، کار خود را با یک موتورسیکلت معمولی شروع کند.

توسعه و تولید یک نمونه اولیه در سال ۱۹۵۳ آغاز شد. برای کشف بهترین مسیر رو به جلو، مهندسان و طراحان یاماها به اروپا فرستاده شدند و در آنجا پایه ای عالی برای موتورسیکلت جدید خود در موتورسیکلت آلمانی DKW RT125 کشف کردند که دیگر تحت محدودیت های ناشی از ثبت اختراع در دوران جنگ قرار نداشت. کار بر روی یک نسخه کپی از DKW آغاز شد — البته با برخی بهبودهای قابل توجه.

موتورسیکلت جدید به جای چهار دنده، سه دنده داشت و تا زمانی که کلاچ درگیر بود می شد با هر دنده ای شروع به حرکت کرد. DKW برای شروع حرکت به خلاص شدن نیاز داشت.

در سال ۱۹۵۵، یک موتورسیکلت برای تولید انبوه معرفی شد، در معرض فروش عموم قرار گرفت و موافقت فوری خریداران را جلب کرد. یاماها YA-1، یک موتور سیکلت ۲ زمانه ۱۲۵ سی سی، ثابت کرد که موفقیت آمیز و شروعی عالی برای موتورسیکلت های یاماها بود.

توسعه جهانی

با موفقیت YA-1، مدیریت یاماها بلافاصله به دنبال راه هایی برای گسترش تجارت خود بود و چشم خود را به ایالات متحده به عنوان نزدیک ترین، بزرگترین و سودآورترین بازار ممکن معطوف کرد. کوپر موتورز واردات یاماها YD-1 250 و MF-1 جدید را در سال ۱۹۵۸ آغاز کرد، و یاماها در سال ۱۹۶۰ یک شبکه نمایندگی را با گسترش تهاجمی راه اندازی کرد.

یاماها برای تقویت وجهه خود، در اوایل دهه ۶۰ در مسابقات موتورسواری شرکت کرد و در سال ۱۹۶۱ در کلاس ۲۵۰ سی سی جایگاه ششم را کسب کرد. این مصادف بود با گسترش محصولات یاماها و در سال ۱۹۶۰ اولین موتور دریایی قایق یاماها به فروش رسید.

اگرچه این شرکت هنوز نوپا بود، اما در سال ۱۹۶۳ تخصص مهندسی خود را در تنظیم موتور خودروی اسپورت مشهور تویوتا ۲۰۰۰GT ارائه کرد در حالی که توسعه محصول با اولین اسنوموبیل یاماها در سال ۱۹۶۸ ادامه یافت.

یاماها با معرفی میکسر روغن اتوماتیک ۲ زمانه Autolube در سال ۱۹۶۴ همچنان در صنعت موتورسیکلت سازی پیشرو بود، اما در سال ۱۹۶۸ بود که یاماها به پیروزی بزرگی دست یافت.

یاماها مدل DT-1 خود را معرفی کرد که به طور گسترده ای به عنوان اولین موتورسیکلت آفرودی ساخت شده با هدفی خاص در نظر گرفته می شود و مسابقه ای را برای برنده شدن در خیابان و خارج از خیابان توسط سایر سازندگان آغاز کرد. تا سال ۱۹۶۸، یاماها موتور اروپا تاسیس شد و موقعیت خود را به عنوان یک شرکت جهانی تثبیت کرد. موفقیت در دهه ۶۰ بر پایه فناوری دو زمانه کارآمد آن بود، اما دهه ۱۹۷۰ تغییرات گسترده ای را به همراه داشت.

توسعه خط تولید

در طول دهه ۶۰، موتورسیکلت های یاماها تا حدودی از نظر اندازه و وسعت محدود بودند. با این حال، سال ۱۹۷۰ با معرفی اولین موتور سیکلت ۴ زمانه این شرکت، همه چیز را تغییر داد، موتورسیکلتی که بازارهای جدیدی را باز کرد و فرصت‌هایی را برای ساخت موتورهای بزرگتر و سریع‌تر ایجاد کرد.

موتورسیکلت جدید ۶۵۰ سی سیXS-1 به بازار عرضه شد که بسیار شبیه به دوقلوهای موازی بریتانیایی بود که در آن زمان محبوب بودند. در حالی که در چند سال اول تغییراتی در طراحی مورد نیاز بود – مانند اضافه کردن ترمز دیسکی جلو – این موتورسیکلت به اندازه کافی محبوب شده و برای بیش از یک دهه در تولید باقی ماند.

XS-1 منجر به توسعه سریع طیف گسترده‌تری از موتورسیکلت های خیابانی شد، در حالی که موتورسیکلت های آفرودی یاماها به موفقیت در خاک ادامه دادند و در سال ۱۹۷۵ قهرمانی جهان در دسته ۵۰۰ سی سی را به دست آوردند و سپس با XT500 در رالی پاریس-داکار در سال ۱۹۷۶ برنده شدند.

اولین موتورسیکلت ژاپنی به سبک کروزر از یاماها در سال ۱۹۷۸ به نام XS650 Special معرفی شد، اما شاید تحت الشعاع موتور ۴ سیلندر مبتنی بر شفت XS1100 معرفی شده در سال ۱۹۷۸ قرار گرفت.

در کمتر از ۱۰ سال، یاماها از ساخت موتورهای دو زمانه کوچک به موتورسیکلت‌های با قدرت جابجایی قابل توجه و مناسب برای گشت و گذار در سیستم بزرگراهی بزرگ آمریکا رسید – همه اینها در حالی که قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت عالی حفظ شده بود.

تداوم نوآوری

با رشد سریع عصر کامپیوتر و پیشرفت سریع فناوری، دهه ۱۹۸۰ دورانی بود که در آن یاماها می توانست مهارت خود را به عنوان یک تولید کننده در سطح جهانی نشان دهد. یاماها سیستم کنترل مدیریت تولید پان یاماها (PYMAC) خود را در تاسیسات تولید کامپیوتری اش پیاده سازی کرد و به دنبال آن در چند سال اول این دهه فعالیت خود را به اسپانیا، فرانسه، برزیل و چین گسترش داد.

موتورسیکلت های آن دوران یاماها مرزها را جابجا می کردند. موتورسیکلت اسپورت Seca در کنار کروزر Virago و اولین مدل تور یاماها، Venture Royale، که اولین موتورسیکلت آن با موتور V4 خنک شونده با مایع بود، به نمایش درآمد. Venture یک موتور بزرگ و راحت بود که سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و بی سیم را برای سواری در مسافت های طولانی نیز ارائه می کرد.

با این حال، ستاره های این دوره در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ ظاهر شدند. ابتدا، یاماها موتورسیکلت ورزشی FZ750 را با اولین موتور DOHC با پنج سوپاپ در هر سیلندر برای این شرکت معرفی کرد و به روند رو به رشد تولید سوپربایک پیوست.

سال بعد، V-Max قدرتمند معرفی شد، یک کروزر V4 1200 سی سی که بیشتر برای بازار آمریکا ساخته شده بود، از یک داکت ورودی جدید استفاده می کرد که با کاربراتور جفت می شد و به موتور کمک می کرد تا ۱۴۳ اسب بخار نیرو تولید کند.

این یک قدرت بسیار بزرگ بود که توجه خریداران آمریکایی موتورسیکلت را به قدری به خود جلب کرد که از آن زمان به یک اسطوره تبدیل شد و تا سال ۲۰۰۹ در تولید باقی ماند.

سرعت و تغییرات بیشتر

یاماها موتورسیکلت FZR1000 را در سال ۱۹۸۷ عرضه کرد و آن را تا دهه ۹۰ در نمایندگی ها نگه داشت تا عملکرد پیست مسابقه را در یک بسته قانونی خیابانی برای دوستداران این عرصه ارائه دهد. این موتورسیکلت مملو از مهندسی پیشرفته برگرفته از مدل های مسابقه ای یاماها GP بود که به طور قابل توجهی سطح موتورسیکلت های سریع یاماها را بالا می برد.

یاماها با فناوری خود در این دوره نیز گام های بزرگی برداشت. موتورسیکلت توری هوشمند GTS1000 که در سال ۱۹۹۳ عرضه شد، دارای سیستم پیچیده فرمان هاب-محوری بود و مهمتر از آن، اولین موتورسیکلت از یاماها با تزریق سوخت الکترونیکی بود.

در حالی که یاماها در ساخت کروزرهای ژاپنی پیشگام بود، اما همه آنها ماشین هایی با اندازه متوسط ​​با ویژگی های متمایز ژاپنی بودند. این موضوع در سال ۱۹۹۶ با یاماها رویال استار تغییر کرد، یک کروزر بزرگ واقعی به سبک آمریکایی که دارای موتور بزرگ ۱۳۰۰ سی سی V4، سپرهای بسیار بزرگ و قطعات کرومی فراوان بود.

در آغاز سال ۱۹۸۹، فورد یک خودروی خانوادگی معمولی با عملکرد بالا به نام Taurus SHO را عرضه کرد. از تخصص یاماها برای این پروژه استفاده شد و آنها یک موتور V6 نوآورانه ۳۲ سوپاپ ساختند که برای چندین سال در دهه ۹۰ مورد استفاده قرار می گرفت.

دهه ۹۰ با نوآوری بیشتر یاماها به پایان رسید، در شرایطی که این کمپانی اولین موتورسیکلت ۴ زمانه آفرودی خود را توسعه داد. یاماها با مشاهده نزدیک بودن وضع قانون های محدود کننده آلایندگی در ماشین های دو زمانه، تصمیم گرفت با عرضه YZ250F در سال ۲۰۰۱، از این موضوع پیشی بگیرد و چیزی را بسازد که اکنون استاندارد مسابقات سوپرکراس است.

توسعه مداوم

در دهه ۲۰۰۰، مدل سوپراسپرت FZR توسط YZF جایگزین شد. این نسخه شامل YZF-R6 با ظرفیت ۶۰۰ سی سی و YZF-R1 با ظرفیت ۱,۰۰۰ سی سی بود. این موتورسیکلت ها به ترتیب ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار قدرت را در فریم بسیار سبک و چابک به راکبان ارائه می‌کردند.

اما یاماها به نوآوری خود ادامه داد، زمانی که R1 در سال ۲۰۰۲ قابلیت تزریق سوخت دریافت کرد و R6 YCC-T (دریچه گاز کنترل شده با چیپ یاماها)، نسخه ای از فناوری fly-by-wire که توسط یاماها ساخته شده بود، زا دریافت کرد.

مشارکت مداوم یاماها در مسابقات از طریق قرار گرفتن در معرض تست و اعتباری که از برنده شدن در این مسابقات به دست می‌آید سودهای زیادی را به همراه داشت و در عین حال به فناوری‌هایی مانند YCC-T اجازه می‌دهد تا مدل‌های مسابقه ای به سمت مدل های مصرفی بروند.

کروزرهای بزرگ یاماها که در سال ۱۹۹۶ معرفی شدند، همچنان موفقیت این شرکت را ادامه دادند، اما در سال ۲۰۰۶، آنها به یک نام تجاری مستقل تحت نام تجاری Star Motorcycles تغییر هویت دادند، اگرچه از هر نظر به یاماها بودن ادامه دادند.

یاماها در طول دهه ۲۰۰۰ به تنوع محصولات خود ادامه داد و مدل‌های جدیدی را در همه بخش‌ها معرفی کرد. موارد قابل توجه اضافه شده عبارتند از اسکوتر مکسی T-Max، اسکوترهای Vino 50 و ۱۲۵، چهار چرخ های جدید و ساید بای ساید، و طیف وسیعی از قایق ها.

تنوع ادامه دار یاماها در این دوره با توسعه هلیکوپتر ناوبری خودکار RMAX و همچنین وسیله نقلیه دریایی بدون سرنشین UMV و وسیله نقلیه زمینی UGV نشان داده شد. علاوه بر این، یک پروژه در حوزه بیوتکنولوژی در سال ۲۰۰۰ در یاماها برای توسعه ابزاری برای کاهش دی اکسید کربن ایجاد شد.

در نهایت، دهه ۲۰۰۰ پیچیدگی یاماها را به عنوان یک تولید کننده جهانی و تمایل به تنوع بخشیدن به محصولات و کسب و کار خود برای ادامه حفظ موقعیت پیشرو در بازار نشان داد. نوآوری همیشه یکی از مشخصه های عملیات یاماها بوده است.

یک موتورسیکلت ساز مدرن

یاماها با طیف متنوعی از محصولات در بخش های مختلف بازار وارد دهه دوم هزاره جدید شد. علاوه بر این، فناوری پیشرفته با ویژگی‌هایی مانند تزریق سوخت که در همه مدل‌ها به‌جز تعداد انگشت شماری به‌صورت استاندارد عرضه می‌شد، بیش از پیش در موتورسیکلت های این شرکت به کار گرفته شد.

نسخه های YZF-R1 و YZF-R1M جدیدترین موتورسیکلت های یاماها برای سال ۲۰۱۵ بودند. این مدل مجموعه ای از قابلیت های الکترونیکی اقتباس شده از مسابقات موتو جی پی مانند کنترل اصطکاک، کنترل لغزش، عملکرد ضد چرخ، کنترل شروع و یک سیستم ترمز یکپارچه را ادغام می کرد.

بخش استار در این دوران نسخه Bolt را معرفی کرد، یک کروزر کوچکتر با یک موتور دوقلو خنک شونده با هوا برای رقابت با مدل‌های هارلی دیویدسون اسپورتستر.

با این حال، بخش Star Motorcycles در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد و همه مدل‌های آن در سال ۲۰۱۶ وارد خط تولید اصلی یاماها شدند. اکنون به جز Bolt ، ساخت تمام مدل‌های این دسته متوقف شده‌ است، در حالی که به نظر می‌رسد یاماها تصمیم گرفته از بازار کروزرهای بزرگ کناره‌گیری کند.

این با استایلینگ Star Venture که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد تقویت شده است، یک مدل تورینگ با موتور دوقلو که شبیه یک تفسیر مدرن از یک کروزر سنتی با کروم بسیار کمتر قابل مشاهده نسبت به موتورهای تولید شده در زیر نشان استار است.

دیگر نوآوری‌های اخیر محصول یاماها عبارتند از Navione، ویلچری برقی که موتورهای هاب را در چرخ‌ها ادغام می‌کند و از فناوری هوشمند برای ارائه حداکثر کمک حرکتی استفاده می‌کند.

یاماها همچنین Motoroid را معرفی کرده است، یک موتورسیکلت الکتریکی پیشرفته خود متعادل کننده که هر چیزی را که فکر می کنید یک موتورسیکلت دارد یا باید داشته باشد، دوباره تعریف می کند. این تحولات نمونه هایی از آنچه هستند که این شرکت را برای آینده به سرعت در حال تغییر متحرک بودن آماده می کند.

یاماها در آینده

یاماها در حال حاضر بر میراثی غنی از نوآوری و تولید ایستاده است که برای کیفیت خود شهرت زیادی کسب کرده است. خط تولید کنونی پایه های تثبیت شده مهندسی مکانیک را با فناوری پیشرفته ترکیب می کند و محصولات مدرن و در سطح جهانی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، یاماها به حوزه های جدیدی از تحقیق و توسعه وارد شده است که منجر به فناوری های جدید خارج از ترکیب محصولی تاریخ ساز آن شده است.

ترکیب فعلی موتورسیکلت های یاماها نمایانگر نگاه رو به جلو است. یاماها عمدتاً از بازار کروزرها، غیر از بولت R-Spec و V Star 250، کناره گیری کرده و بر هسته‌ای از موتورهای خیابانی فوق مدرن و پیچیده همراه با ارائه قوی اسکوترهای خیابانی بسیار کارآمد تمرکز کرده است.

خودروهای ATV، ساید بای ساید و اسنوموبیل های ساخته شده با همان استانداردها و طیف وسیعی از محصولات دریایی از قایق های ماهیگیری کوچک گرفته تا قایق های تفریحی کوچک، این گستره تولیدی را تکمیل می کنند.

با سرمایه‌گذاری روی توسعه پیشرانه‌های الکتریکی که از قبل آغاز شده است، تنها بحث زمان است که کی موتورسیکلت‌های برقی آماده عرضه در نمایندگی‌های یاماها شوند و به نظر می‌رسد که یاماها تا زمانی که شرایط اجازه دهد به تحویل موتورسیکلت های سنتی خود ادامه می‌دهد.

برند یاماها با موتورسیکلت های ۲ زمانه هوشمندانه خود راه زیادی را برای کمک به بازسازی یک کشور جزیره ای جنگ زده طی کرده است. تا زمانی که به ارتقای کیفیت و نوآوری ادامه دهد، یاماها برای دهه‌های آینده با ما خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یاماها، یک اسطوره ژاپنی
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر (+عکس)
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته
  • نوگواهینامه ها نقش کمتری در تصادفات دارند!
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف
  • تاثیر اعتمادبه‌نفس کاذب رانندگی بومی در وقوع تصادف/ نوگواهینامه‌ها نقش کمتری در تصادفات دارند