Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشیای یافت شده موزه‌ای در این مکان شامل ۸۶ قطعه شی از جمله ظروف کامل سفالین، سرپیکان و مهرهای استوانه‌ای هستند.
وی اظهار داشت: آثار کشف شده مربوط به هدایایی است که افراد در دوران باستان در کنار پیکر مردگان خود و هنگام تدفین آنها در زیر خاک قرار داده می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول حوزه میراث فرهنگی همچنین گفت: برخی بقایای انسانی نیز در این کاوش‌ها کشف شده که برای بررسی و مطالعات بیشتر به مرکز ژنتیک ایران منتقل شده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۳ سال فصل کاوش از دهه ۴۰ به این سو در تپه‌های باستانی سگزآباد واقع در شهرستان بوئین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین انجام شده است.

دشت قزوین با داشتن تمدن ۹ هزارساله و وجود محوطه‌های پیش از تاریخ تپه زاغه، قره تپه و تپه قبرستان که معرف قدیمی ترین دوران استقرار و زندگی در این منطقه است از مهمترین کانون‌های شکل‌گیری تمدن در فلات ایران و از محورهای عمده مطالعات و پژوهش‌های باستان شناسی کشور محسوب می شود.

۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی گروه باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تایید کرد که ماموریت پهپاد این سازمان به تیتان، بزرگترین قمر زحل تایید شده و قرار است در جولای سال ۲۰۲۸ اجرا شود. چراغ سبز ناسا به اجرای این ماموریت و اعلام تاریخ اصلاح شده پرتاب، پس از چندین بار تعویق منجر به تمرکز تیم آماده‌سازی این ماموریت برای ادامه طراحی‌های مورد نیاز و آزمایشات نهایی می‌شود.

ماموریت روتورکرافت «دراگون‌فلای» به قمر سیاره زحل بدین شکل است که مهندسان ناسا یک کاوشگر به اندازه مریخ‌نورد «کنجکاوی» با یک جفت پایه فرود و هشت موتور یک متری و یک باتری هسته‌ای که با ژنراتور رادیو حرارتی (RTG) شارژ می‌شود، بسازند.

این پهپاد که توسط آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در لورل، مریلند ساخته می‌شود، سال ۲۰۳۴ به تیتان می‌رسد و انتظار می‌رود تا ۲.۵ سال آینده آزمایش دراگون‌فلای صورت بگیرد. 

تیتان به عنوان تنها قمر در منظومه شمسی که توسط جوی متراکم پوشیده شده و میزبان آب‌های مایع در سطح آن است، مدت‌هاست حس کنجکاوی دانمشندان را برانگیخته، محققان باور دارند تیتان شبیه زمین اولیه و غنی از متان است و می‌تواند سرنخ‌هایی از پیدایش جهان در اختیار آنها بگذارد.

در این ماموریت، پهپاد ناسا به جستجو برای مواد آلی و شرایطی که ممکن است برای حیات مناسب باشد، می‌پردازد. این ماموریت به تازگی پس از مطالعات و آزمایش‌های موفقی که توسط ناسا انجام شده، به عنوان یکی از ماموریت‌های برجسته برای بررسی قمر مهم سیاره منظومه شمسی انتخاب شده است.

اجرای این ماموریت می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره قمر مرموز و شگفت‌انگیز این سیاره ارائه دهد و مشخص کند امکان حیات بشر بر روی این قمر وجود دارد یا خیر. ماموریت دراگون‌فلای در حقیقت یک گام بزرگ و مهم در جهت کشف و شناخت عمیق‌تر از سیارات و قمر‌های آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل
  • نباید با بانوان در معابر برخورد شود
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل