Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول امنیتی روسی اعلام کرد که اقدامات مشترک روسیه، آمریکا و اسرائیل برای برقراری ثبات در سوریه و خاورمیانه باید منافع تمامی طرف‌ها از جمله ایران را در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، الکساندر وندیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه به روزنامه روسسکایا گازتا گفت: مذاکرات میان روسیه و آمریکا درباره سوریه طی مدت طولانی با موانعی روبرو شد اما طرف آمریکایی میزان کافی اراده سیاسی از خود نشان داده و ما اکنون آماده دیداری هستیم که قرار است ظرف دو هفته آینده بین رهبران شورای امنیت روسیه، آمریکا و اسرائیل برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیداری که قرار است در آن نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مائیر بن شبات، رئیس شورای امنیت قومی اسرائیل شرکت کنند، گفت: ما امیدواریم که همکاری مثمرثمر بین ما به اقدامات عملی مشترکی بینجامد که به برقراری ثبات در سوریه و خاورمیانه کمک کند.

این مسئول تأکید کرد که باید در این روند منافع تمامی طرف‌ها از جمله ایران درنظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا سوريه شورای امنیت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: باید برای آتش بس دائمی در غزه تلاش کنیم

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو امیدوار است قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است، به جای پیشبرد «عملیات غیرانسانی اسرائیل علیه فلسطینیان» در جهت «منافع صلح» استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: مسکو امیدوار است قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است، به جای پیشبرد «عملیات غیرانسانی اسرائیل علیه فلسطینیان» در جهت «منافع صلح» استفاده شود.

سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود: اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار از طرفین می‌خواهد آتش بس فوری را رعایت کنند، حتی اگر محدود به ماه رمضان باشد، اهمیت اساسی دارد.

سفیر دولت پوتین تصریح کرد: متأسفانه آنچه پس از پایان این مدت اتفاق می‌افتد، نامشخص است زیرا کلمه «پایدار» را می‌توان به طرق مختلف تفسیر کرد. آنهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، هنوز هم می‌خواهند، دست آن را آزاد بگذارند.

نبنزیا گفت که استفاده از کلمه «دائمی» برای آتش بس بهتر بود. ما از اینکه در اضافه کردن این کلمه موفق نشدیم ناامید شدیم. با این وجود، ما معتقدیم که اساساً مهم است که به نفع صلح رأی دهیم. شورا باید برای دستیابی به آتش بس دائمی در غزه به کار خود ادامه دهد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رأی مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رأی ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رأی ممتنع داد و به این ترتیب به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنظیم کرده بودند. شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها می‌شود و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

کد خبر 739176

دیگر خبرها

  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • اسرائیل با بدترین بحران تاریخ خود مواجه است
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ابوالغیط: قطعنامه آتش‌بس غزه باید روی زمین اجرا شود
  • باراک: قطعنامه شورای امنیت بحران عمیق روابط اسرائیل-آمریکا را به تصویر کشید
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • روسیه: باید برای آتش بس دائمی در غزه تلاش کنیم