Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: مودیان محترم، ارایه اظهارنامه الکترونیکی را به روزهای پایانی خرداد موکول نکنند.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز،  نادر جنتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 31 خردادماه، آخرین مهلت قانونی ارایه اظهارنامه مالیاتی است، صاحبان مشاغل هر چه سریعتر نسبت به ارایه اظهارنامه الکترونیکی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 برخی از صاحبان مشاغل عنوان داشت: دستورالعمل موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم( مالیات مقطوع) عملکرد سال 1397 شامل صاحبان مشاغل گروه سوم ماده (2) آیین‎نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1397 کمتر از 828 میلیون تومان باشد، است.



وی تصریح کرد: این گروه از مودیان، تا پایان خردادماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده (100) و پرداخت مالیات مقطوع از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی (www.tax.gov.ir ) اقدام نمایند که در این صورت، از نگهداری اسناد و مدارک و ارایه اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف می باشند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع این گروه از صاحبان مشاغل گفت: براساس دستورالعمل مذکور، مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال 1397، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1396 به صورت مقطوع تعیین شده; به این صورت که مودیان با میزان مالیات قطعی تا 25 میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال 1396 تعیین گردیده است.

جنتی اضافه کرد: بر این اساس، همچنین مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از 25 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال با 5 درصد افزایش، مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از 50 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال با 9 درصد افزایش و مودیان با میزان مالیات قطعی بالاتر از 100 میلیون ریال با 15 درصد افزایش نسبت به عملکرد سال 1396 تعیین شده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به ازدحام در روزها و ساعات پایانی خردادماه و ترافیک خطوط اینترنتی، لازم است مودیان محترم هر چه سریعتر نسبت به ارایه اظهارنامه الکترونیکی اقدام نمایند; چرا که عدم ارایه اظهارنامه در موعد مقرر قانونی، منجر به اعمال جریمه غیر‎قابل بخشش موضوع ماده (192 ) قانون مالیات‌های مستقیم خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیات های مستقیم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی کریمدادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. 

وی با تشکر از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی برای تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بر اساس برنامه‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور، از محل شناسایی منابع درآمدی جدید و افزایش چتر مالیاتی مانند شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید، وصول سهم مالیات پرونده‌های مالیاتی خارج از استان و همچنین تحقق معوقات مالیاتی سنوات قبل، توانسته سهم ویژه‌ای در توسعه پایدار خدمات شهری، روستایی و عشایری خصوصاً در دولت سیزدهم ایفا کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است. 

کریمدادی درباره سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در سال گذشته گفت: از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک هزار و 771 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی برای هزینه کرد در استان واریز شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی