Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه، ۲۶ خرداد، در دیدار نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به انتخاب مناسب ایشان به امامت جمعه و تشکر از فعالیت‌های فراوان وی، گفت: حساسیت و اهمیت فوق‌العاده این استان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل مرزی و اعتقادی، طلب می‌کند تا برنامه‌ریزی مناسب انجام و از تمام ظرفیت‌ها، جهت حل مشکلات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مرجع تقلید با اشاره به نقشه‌های دشمنان جهت بهره‌برداری از مشکلات موجود در منطقه، یادآوری کرد: خوزستان از زمان جنگ مشکلات متعدد و عقب ماندگی‌های زیادی دارد، سیل اخیر نیز حجم مشکلات را افزایش داده است.
این مرجع تقلید با تأکید بر این که باید تمام امکانات جهت حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود، گفت: تحقق این مهم سبب می‌شود هم زیرساخت‌های موجود تامین و هم فاصله‌ها و تبعیض‌ها کم شود. با توجه به مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت معاندان، مغرضان و فرقه‌های انحرافی، یقیناً شبهاتی که القا می‌کنند آثار مخربی دارد و در مقابل باید در کنار کار اقتصادی، کار فرهنگی را جدی گرفت.
آیت‌الله مکارم شیرازی جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی را یک رسالت مهم متوجه متولیان اجرایی، تبلیغی و فرهنگی خوزستان دانست و افزود: اگر مردم از نظر اعتقادی متزلزل باشند، کار مشکل می‌شود.
این مرجع تقلید خطاب به نماینده، ولی فقیه در خوزستان خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف شد و تأکید کرد: از مسئولان ارشد استان از جمله استاندار، سپاه و دیگر ارگان‌ها دعوت کنید و در جلسه‌ای مشکلات را بررسی و آسیب‌شناسی کنید و برای آن‌ها راه‌حل مناسب ارائه دهید.
ایشان افزود: مؤسسه ما به نام «مؤسسه دارالاعلام» ظرفیت مهمی برای مقابله با شبهات فرهنگی معاندان دارد و حاضریم با تمام قوا آن را در اختیار بگذاریم. در این مرکز اساتید مبرز، طلاب درس خوانده و پژوهشگران و دانش‌پژوهان نخبه‌ای حضور دارند که هم شبهات را می‌دانند و هم به پاسخ‌ها اشراف کامل دارند؛ این مرکز با این پشتوانه و ظرفیت عظیم در اختیار شماست.
ایشان بیان کرد: لازم است فعالیت‌های دارالاعلام در استان خوزستان گسترش پیدا کند؛ تا از این طریق بتوان نیرو‌های آموزش دیده بیشتری را برای پاسخگویی به شبهات و تبلیغ معارف اهل بیت به مناطق مختلف اعزام کرد.
این استاد حوزه ادامه داد: اگر بتوانیم برای این کار یک مرکز بزرگ و خوب احداث کنیم و به مسائل آموزشی، درسی و تبلیغی و فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود، ما نیز حاضریم هزینه‌های مربوط به اساتید، مبلغان و دانش‌پژوهان را از قم تأمین کنیم.
ایشان یادآورشد: در سالیان قبل مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد از جنبه‌های مختلف دچار مشکلات بغرنجی بود که بحمدلله ما تصمیم گرفتیم. در این مناطق مجموعه‌ای را متشکل از حوزه علمیه، مسجد و مراکز دیگر فرهنگی ایجاد کنیم که اکنون در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته و خوشبختانه شرایط به کلی دگرگون شده است؛ همین تجربه و اقدام را در استان خوزستان نیز می‌توان تکرار کرد و به نتایج آن امیدوار بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن خوزستان فرهنگی شبهات آیت الله مکارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند برش استان خوزستان رونمایی شد

ایسنا/خوزستان سند برش استان خوزستان از مجموعه نقشه مهندسی فرهنگی کشور امروز با حضور استاندار خوزستان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان خوزستانی رونمایی شد.

عبدالله افرازه‌شهاوندروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۲ در نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات حوزه استاندار بیان کرد: دغدغه‌های زیادی در خصوص تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خوزستان وجود داشت زیرا اقدامات فرهنگی جزیره‌ای توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد ولی فقدان سند بالادستی احساس می‌شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیر خوبی برای برش سند مهندسی فرهنگی کشور اتخاذ کرد که در چند استان انجام و در شهریور ۱۴۰۲ پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور از منابع و از ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، میدانی و پژوهشگاه‌ها برای تدوین این سند استفاده کرد تا به چالش‌های فرهنگی پرداخته شود.

افرازه‌شهاوند اظهار کرد: چالش‌های فرهنگی شهرستان‌ها مطالبه، نمونه کارهای ۱۲ استان بررسی و از تمام دستگاه‌های فرهنگی دخیل نیز نظرخواهی شد تا هشت مساله در سه نوبت در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد.

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، تضعیف فرهنگی عفاف و حجاب، تضعیف باورهای دینی، تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی، چالش‌های فرهنگی ناشی از حاشیه‌نشینی از جمله مسایلی هستند که در این سند متناسب با چالش‌های خوزستان احصا شدند.

او گفت: ۲۴ اقدام ملی در این راستا مناسب تشخیص داده شده و ۱۹۷ برنامه در راستای این اقدامات تعریف شدند و ۳۴۱ همکار برنامه نیز برای این موضوع در سند تعیین شدند که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • سند برش استان خوزستان رونمایی شد
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق