Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@01:44:17 GMT

ارائه خدمات بانکی به کارت‌های ملی قدیمی متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۱۵۴

ارائه خدمات بانکی به کارت‌های ملی قدیمی متوقف شد

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌ها دستور توقف ارائه خدمات بانکی با کارت‌های ملی قدیمی را صادر کرد. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که با توجه به بهره‌برداری از وب سرویس استعلام الکترونیک اطلاعات هویتی، امکان ارائه خدمات بانکی با کارت‌های ملی قدیمی میسر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این بخشنامه ارائه خدمات بانکی به افرادی که کارت ملی جدید دریافت نکرده ولی دارای رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند هستند، (پس از استعلام کد رهگیری مندرج در پشت رسید یاد شده، همراه با ارائه اصل شناسنامه) امکان‌پذیر است.

بر این اساس استعلام‌های مربوط به تصویر چهره از این پس به دو طریق امکان‌پذیر خواهد بود:

1. استفاده از سریال مندرج در پشت کارت ملی هوشمند به علاوه شماره ملی فرد

2. استعلام به کمک کد رهگیری مندرج در رسید ممهور تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی همراه با اصل شناسنامه به علاوه شماره ملی فرد

بنابراین لازم است افراد هنگام مراجعه به بانک‌ها و موسسات اعتباری برای دریافت خدمات بانکی حتما کارت ملی هوشمند و یا کارت ملی قدیمی به همراه رسید کارت ملی هوشمند و شناسنامه را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

R1012123/P1012123/S7,77,79/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز

رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه اغلب اوقات کارت پس انداز افراد همان کارت بانکی است که خرید روزانه با آن انجام می‌دهند و مجزا نیست، گفت: خواهشی که از هموطنان عزیز دارم این است که در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار توجه بیشتری به کارت بانکی خود داشته باشند.

وی افزود: افراد توجه کنند که کارت بانکی را خودشان بکشند و رمز را خودشان وارد کنند، اگر به هر دلیلی شک کردند که کارت آن ها ممکن است در معرض کپی کردن قرار بگیرد باید در اولین دستگاه خود پرداز رمز خود را تغییر دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۷۰۰ پارکنیگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • تاکید پلیس فتا بر مراقبت از کارت‌های بانکی
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • بازدید قائم مقام مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه فرودگاه امام(ره)
  • سال۱۴۰۳، سال ارتقاء شاخص های عملکردی بانک کارآفرین
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»