Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم پنجمین جشنواره فیلم و عکس صنعتی از 15 تا 17 مهرماه برگزار می‌شود و نشست خبری این جشنواره با حضور بهزاد رشیدی دبیر جشنواره، اکبر عالمی رئیس هیئت داوران جشنواره و ناصر باکیده دبیر اسبق جشنواره برگزار شد.

رشیدی در ابتدای این نشست توضیح داد: ما در دبیرخانه جشنواره به دنبال ارتباط و هم‌افزایی در بخش فیلم و عکس و بخش صنعت هستیم و امیدواریم برای این ارتباط یک الگوسازی مناسب اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این اهداف را تا جایی دنبال می‌کنیم که از محجوریت معرفی صنعت در کشور کم شود چرا که صنعت عامل محرک اقتصاد کشور است.

وی افزود: می‌بنیم وقتی هر کجا سخن از برندهای مطرح دنیاست نامی هم از کشور آلمان به میان می‌آید، اما چرا ما در کشورمان نتوانسته‌ایم به معرفی مفاخر صنعتی خود بپردازیم و اصلا این صنایع در شرایط تحریم چگونه روزگار سپری می‌کنند. ما در کشور گروه صنعتی مپنا را داریم و از نعمت پاکهای علم و فناوری مانند پارک علم و فناوری پردیس برخورداریم و بسیاری برندهای دیگر اما چرا شناختی از رویه کاری آنها نداریم و نمی‌دانیم چگونه به جایگاه فعلی رسیده‌اند.

دبیر جشنواره فیلم و عکس صنعتی تصریح کرد: در این شرایط بود که متوجه شدیم این مدیران چقدر حرف برای گفتن دارند و صدها فیلم از این حرفها می‌توان تولید کرد.

رشیدی ادامه داد: اگر ارتباط صنعت و هنر برقرار شود منجر به ارتقای فرهنگ صنعتی می‌شود. در نهایت الگوی ما این است که هنر و صنعت به سمت هم حرکت کنند و از این همراهی تولیدات هنری گوناگونی با موضوع صنعت تولید خواهد شد.

وی در مورد برنامه‌های این جشنواره در دوره پنجم برگزاری توضیح داد: ما در این جشنواره تلاش می‌کنیم محورهای مفهومی مورد تأکید خودمان را بیشتر تبیین کنیم چرا که در گذشته تعریف درستی از فیلم صنعتی وجود نداشته‌است. همچنین آیین‌نامه جشنواره نیز تغییر کرده‌است و یک آیین‌نامه شفاف برای آن تدوین شده‌است.

دبیر جشنواره خاطر نشان کرد: در سال جاری مجموعه‌های مستند تلویزیونی با موضوع صنعت را هم در مسابقه شرکت دادیم و عکس صنعتی و تبلیغاتی را هم در بخش جداگانه‌ای شرکت دادیم.

در ادامه نشست اکبر عالمی، رئیس هیأت داوران جشنواره با بیان تاریخچه‌ای از عکاسی توضیح داد: در ابتدا باید بررسی کرد که یک فیلم صنعتی با چه هدف و مخاطبانی ساخته می‌شود. البته مدیران صنعتی نگاه درستی به هنر ندارند.

وی افزود: صنعت باید به سمت تبلیغ غیر مستقیم حرکت کند چرا که تبلیغ مستقیم مانند نصیحت عمل می‌کند و تنها هنر است که می‌تواند مقدمات یک تبلیغ غیر مستقیم را فراهم کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی