Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ اولین مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 خردادماه در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
در این مجمع 300 نفر از نمایندگان موسسات و اتحادیه‌های قرآنی کشور حضور دارند. طبق اساسنامه‌ اتحادیه هر استان، سهمیه خاص خود را دارد که نمایندگان حاضر در این مجمع به نمایندگی از استان مربوطه شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه روز چهارشنبه از صبح و با برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار آن امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در ادامه چند نفر از مسئولان قرآنی که برای حضور در این مجمع دعوت‌ شده‌اند، آخرین وضعیت فعالیت‌های قرآنی کشور را تشریح خواهند کرد.
ارائه گزارش فعالیت این اتحادیه از زمان تشکیل آن از آذرماه سال گذشته از جمله برنامه‌های این مجمع در روز نخست خواهد بود. همچنین گزارش‌های مختلفی که وضعیت فعالیت‌های قرآنی اتحادیه کشوری را نشان می‌دهد، ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
برگزاری نشست تخصصی «نقش موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مردمی در گام دوم انقلاب»، یکی دیگر از برنامه‌های این نشست دو روزه است. در این راستا، پژوهش و تحقیقی از شرکت‌کنندگان براساس فرم‌های پیش‌بینی شده صورت خواهد گرفت که جمع‌بندی آن به نوعی نشان‌دهنده وضعیت موجود و آینده‌ای که تشکل‌ها باید داشته باشند، خواهد بود.
انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد

 مهدی جهانتاب ر ه در این مراسم با اشاره به نامه امام علی (ع) به فرزند بزرگش امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: وقتی به رهنمود‌های مولی الموحدین (ع) به فرزندشان با دقت می‌نگریم، با راهنمایی‌هایی روبه‌رو هستیم که روح زندگی صحیح در روی زمین را به ما می‌آموزد نه تنها آن رهنمود‌ها کهنه نشده بلکه باید گفت روز به روز به صورتی زنده‌تر خود را می‌نمایاند تا زندگی‌ها را از ظلماتی که با شدت بیشتر ظهور کرده، رهایی بخشد.

وی افزود: این نامه مجموعه نصایح ساده‌ای نیست که یک پدر به فرزند خود نوشته باشد، بلکه یک منظومه فکری است که می‌تواند مبنای شخصیت علمی و عملی انسان‌ها را تشکیل دهد تا هرکس در هر مرحله از زندگی خود بهترین انتخاب را انجام دهد و از جهت‌گیری اصلی زندگی که سلوک إلی الله است باز نماند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) به واقع یک دایرة‏المعارفِ کامل تربیتی است با این هدف که انسان را در اوج صعود انسانی قرار دهد و وقتی انسان بر نکته‌نکته آن نامه تأمّل و نکات آن را موشکافی کند متوجه می‌شود این نامه چه گنجینه بزرگی است.

دبیر محافل قرآنی سیستان و بلوچستان نیز، با اشاره به آیات سوره نمل گفت: خداوند در این سوره و در آیات ۳۹ و۴۰ می‌فرماید ابلیس و ابلیس صفتان، عیب‌های خود را به خداوند نسبت و زشتی‌ها را زیبا جلوه می‌دهند.

حسین اصغر روکی، ادامه داد که هرگز نباید از رحمت خدا ناامید شد، زیرا تنها گمراهان هستند که از رحمت پروردگار ناامید می‌شوند.

وی افزود: عمل به قرآن باید سرلوحه همه ما قرار داشته باشد و باید به همه آیات عمل کنیم؛ خداوند نیز در آیه ۹۱ این سوره می‌فرمایند؛ برخی از افراد فقط به آیات و دستوراتی که به نفعشان است عمل می‌کنند و به دیگر آیات توجهی ندارند.

دبیر محافل قرآنی کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم رعایت تقوا در زندگی گفت: طبق آیات قرآنی هیچ چیز از خداوند پنهان نیست و او بر همه چیز اشراف دارد و به کسانی که تقوی پیشه کنند از جایی که تصورش را هم نمی‌کنند روزی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • برپایی بزرگترین محفل قرآنی ایران
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار در زاهدان برگزار شد
  • تدارک تمهیدات ایمنی و بهداشتی برای حضور خانواده‌ها در محفل قرآنی