Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:59:17 GMT

خیلی از روستاها تلفن ثابت هم ندارند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۰۳۲۰

به گزارش ایسنا، بیت‌الله عبداللهی در جریان طرح سوال خود از وزیر ارتباطات در خصوص ارتباطات تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت در روستاها در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) گفت: قوانین متعددی درباره توسعه ارتباطات و اینترنت در کشور وجود دارد اما متأسفانه کمترین اقدامات در مورد احکام برنامه ششم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی‌گوییم که آمار وزیر نادرست است اما این توسعه متوازن نیست. ما معتقد به اجرای عدالت هستیم و معتقدیم که راه‌اندازی دولت الکترونیک در روستاها می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی افزود: اگر اختلاف، بی‌عدالتی و کند بودن کارها مثلاً برای گفتن مجوز از مشکلات ماست این باعث از بین رفتن سرمایه می‌شود و به برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برمی‌گردد زیرا ما توسعه IP و ICP را راه مبارزه با رشوه، اختلاس و حق کشی می‌دانیم.

عبداللهی با طرح این سوال که در قبال اخذ پول‌های کلان از مردم در قبوض تلفن چه خدماتی به آن‌ها داده می‌شود، یادآور شد: اگر وزیر جرأت و توان دارد مثل ما به مساجد و پیش مردم برود و ببیند آن‌ها چه می‌گویند.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه در خیلی از روستاها و شهرها مردم به دنبال تلفن ثابت هستند، گفت: خیلی از روستایی‌ها تلفن ثابت ندارند و تلفن همراه هم نمی‌توانند داشته باشند زیرا برای آنتن‌دهی باید به بالای کوه بروند، پس این واگذاری‌ها چه سودی برای ملت داشته است؟

وی با بیان اینکه ما در تلفن ثابت با پس‌رفت مواجه بوده‌ایم، گفت: فرزندان روستاییان که تحصیلکرده هستند نیاز به اینترنت دارند، این‌ها چه گناهی دارند. متأسفانه وضعیت تلفن همراه در جاده‌های ما هم بدتر است. می‌توانند از هزینه‌های تشریفات بزنند و ساختمان مخابرات در اهر و هریس را تکمیل کنند.

پس از توضیحات وزیر، این نماینده مجلس گفت که به دلیل جوانی وزیر و مشروط به قول وی برای حل مشکل این سوال را به رأی نخواهد گذاشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم

مصطفی بهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بحث تعرفه‌های اینترنت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث کیفی سازی اینترنت شهر طبس جزو برنامه‌هایی بوده که در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه مردم از آن گلایه‌مند هستند بحث کیفیت اینترنت می‌باشد، یادآور شد: وقتی کیفیت ارتقا یابد در صورت افزایش هزینه‌ها این افزایش به چشم نمی‌آید اما اگر سرویس ارتباطی با کیفیت تأمین شود در بحث اینترنت ثابت رضایتمندی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

بهی در مورد تأثیر دکل‌های ارتباطی با سلامتی مردم گفت: دغدغه سلامتی دغدغه مهمی بوده که مردم دارند اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که این موضوع به طور مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: دکل‌های ارتباطی از هر اپراتوری و در هر شهر و روستایی تحت پایش مستمر قرار دارند که توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی انجام می‌گیرد و نتایج آنها حتی به دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ارسال می‌گردد که این نظارت‌ها را مضاعف و می‌کند بنابراین ین اطمینان را به مردم می‌دهیم که از این حیث هیچ مشکلی برای سلامتی مردم نخواهد داشت و کاملاً تحت پایش مستمر می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در رابطه با این خواسته مردم که اجرای دکل‌های ارتباطی زمانبر هستند و این زمان کوتاه شود، خاطرنشان کرد: اجرای یک دکل مراحل مختلفی داشته و این امر باعث زمانبر شدن آن شده و از مردم خواسته می‌شود در این زمینه صبور باشند.

کد خبر 6084977

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • تلفن ثابت سازمانی
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد