Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکشهر-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مجتمع‌های بوم‌گردی در منطقه لاشار ضروری است؛ چراکه مردمان بلوچ به مهربانی و مهمان‌نوازی زبانزد هستند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از شورای اسلامی بخش لاشار احمدعلی موهبتی در دیدار با معتمدان، ریش‌سفیدان و شوراهای اسلامی بخش لاشار اظهار کرد: منطقه لاشار تاریخ استان سیستان و بلوچستان است و به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همان‌گونه که تاکنون لاشار در سیستان و بلوچستان نقش‌آفرین بوده، اکنون نیز راه‌آهن، گاز و جاده جدید از این منطقه عبور می‌کند و پروژه‌های مهمی در این بخش احداث می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مجوز احداث  سه مجتمع بین‌راهی در این منطقه صادر شده که تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و با احداث این مجتمع‌ها و ایجاد واحدهای تعمیرگاهی، پمپ بنزین، فروشگاه‌های صنایع دستی و مواد غذایی درواقع توقف‌گاهی ایجاد می‌شود که موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی خواهد شد.

موهبتی یادآور شد: مهم‌تر از این مجتمع‌ها و توقف‌گاه‌ها؛ رفتار و برخورد اجتماعی خود مردم است؛ چراکه مهربانی و مهمانداری مردم می‌تواند بیشتر از مجتمع‌ها در توقف خودروها تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مجتمع‌های بوم‌گردی در  منطقه لاشار ضروری است؛ چراکه مردمان بلوچ به مهربانی و مهمان‌نوازی زبانزد هستند و این مهم‌ترین مؤلفه برای نگه‌داشتن مردم است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رفتار اجتماعی درست و مهربانی می‌تواند حضور گردشگران را پایدار کند و باید رفتارهای ناهنجار حذف شود؛ چراکه صنعت گردشگری منطقه وابسته به رفتار درست اجتماعی است؛ بنابراین مردم همه باید مقابل ناهنجاری‌ها بایستند و برای رونق و خوشنامی منطقه تلاش کنند.

موهبتی افزود: دولت زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز را ایجاد می‌کند؛ اما نمی‌تواند آن کاری را که خود مردم می‌توانند، انجام دهد. مردم این منطقه درآمدهای حاصله را در سایر مناطق سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی گفت: هر فردی که سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کند، موجب رونق می‌شود و حتماً گرامی و قابل احترام است و علاوه بر سرمایه‌گذاران؛ صاحبان فکر و اندیشه نیز سبب رونق این منطقه هستند

خواسته های مردم لاشار از استاندار

در این دیدار که در محل استانداری انجام شد مهمترین خواسته های مردم لاشاربه شرح ذیل  ارائه  و مردم لاشار  از استاندار خواستار  پیگیری این مهم شدند :

سفربه منطقه لاشار جهت دیدار بامردم و بازدید از امکانات وزیرساخت های منطقه

ارتقا بخش لاشار به شهرستان

الحاق روستاهایی که به فنوج ملحق شده اندبه لاشار

بازگشایی راه هبودان به لاشار

استفاده از نخبگان و جوانان شایسته لاشار در سمت های مدیریتی

استفاده از ظرفیتهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بهبود زیرساخت های روستاهای مسیر راه آهن و خط انتقال گاز

حل مشکل آب آشامیدنی منطقه لاشار

واگذاری ساختمانهای دولتی غیرقابل استفاده در بخش لاشار به دهیاری ها و آموزش و پرورش

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چابهار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است

مهدی غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با جمعی از متقضایان سرمایه گذاری در پهنه‌های دامپروری میبد گفت: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد.

وی افزود: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

غیب اللهی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است، اظهار داشت: سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی ۳ تا ۵ سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

وی درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی